Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Ljubljana in okolica

Nov prometni režim kmalu tudi v drugih soseskah

Občinski odlok o urejanju prometa bi lahko uveljavili tudi v večjih stanovanjskih soseskah, kjer se ne upoštevajo intervencijske poti.
V Kosezah je MOL pred kratkim uvedel režim popolne prometne zapore na površinah za pešce. FOTO: Leon Vidic/Delo
V Kosezah je MOL pred kratkim uvedel režim popolne prometne zapore na površinah za pešce. FOTO: Leon Vidic/Delo
24. 10. 2023 | 14:00
24. 10. 2023 | 15:15
5:47

Po včeraj sprejetem odloku o urejanju prometa na območjih za pešce znotraj stanovanjskih naselij, ki so ga po besedah župana Zorana Jankovića soglasno sprejeli vsi mestni svetniki, se lahko kmalu zgodi, da bodo morali stanovalci nekaterih sosesk spremeniti svoje navade glede parkiranja pred stanovanjskimi bloki. Podoben prometni režim, ki trenutno že velja v Kosezah, bi lahko začel veljati še v nekaterih večjih soseskah v Ljubljani.

image_alt
Koseški terasasti bloki brez prometa, Črnuška Gmajna brez vrtca

Na vprašanje, kje konkretno v Ljubljani bi lahko za motorni promet zaprli stanovanjska naselja, je župan Janković odgovoril: »Na podlagi izkušenj iz Kosez, kjer stanovalci niso upoštevali intervencijskih poti in so bila osebna vozila parkirana tudi na zelenicah, bi lahko podoben prometni režim uvedli še, denimo, v Savskem naselju, bežigrajski soseski BS 3, pa tudi v Šišenski soseski, na Glinškovi ploščadi, v Fužinah in delu Štepanjskega naselja ter Savskem naselju. Spremenjeni odlok začne veljati s prvim decembrom, računamo pa, da bomo prve odzive o zadovoljstvu oziroma  pripombe stanovalcev Kosez na ta odlok pridobili spomladi prihodnje leto.« 

Spomnimo, da bo občina s tem odlokom lahko po novem določila območja za pešce v soseskah, kjer bo veljal režim popolne prepovedi motornega prometa razen v dostavnem času med 6. in 8. uro. Uvedli bodo tudi plačilo občinske takse za uporabo dostavnih mest znotraj območja za pešce. Režim popolne prometne zapore na površinah za pešce je občina pred kratkim testno uvedla v stanovanjski soseski Koseški bloki. Glede novega prometnega režima v Kosezah je Janković tudi povedal, da bo tam še ta mesec za stanovalce, ki potrebujejo prevoz, vozil LPP-jev kavalir. 

Na območjih za pešce v soseskah bo po novem promet dovoljen pešcem, kolesarjem in uporabnikom posebnih prevoznih sredstev,  kot so električni skiroji, reševalna, gasilska in policijska vozila, vozila zaščite in reševanja, vozila vojaške policije, mestnega redarstva ter vozila vzdrževalcev cest, Voka Snage ter vozila zdravstvenih delavcev, socialnih služb, invalidskih organizacij in invalidov.

Po mnenju župana Jankovića bi morala policija v prometnih konicah usmerjati promet in tako preprečiti prometni kolaps. FOTO: Vogel Voranc/Delo
Po mnenju župana Jankovića bi morala policija v prometnih konicah usmerjati promet in tako preprečiti prometni kolaps. FOTO: Vogel Voranc/Delo

Spremeniti bo treba navade

»Dejstvo je, da bo treba spremeniti sistem 'razvade', ker parkiranje pod oknom na zelenici pač ni dovoljeno,« je ocenil župan. Pri tem pa dodal, da bodo morali prebivalci spremeniti miselnost in način potovanja ter namesto osebnega vozila uporabljati sistem car sharinga ali pa se voziti z avtobusom. V Ljubljani je namreč kar 200.000 osebnih vozil, vsak dan pa se v mesto pripelje okoli 127.000 vozil. »In tudi na tem prometu bo treba narediti nekaj rezov, predvsem pa moramo zaščititi kolesarje, pešce in zelene površine,« je poudaril Janković.

Na vprašanje, kako komentira petkov prometni kolaps v središču mesta, ko so tudi avtobusi LPP obstali na Slovenski cesti, pa je župan odgovoril, da so za to krivi predvsem neodgovorni vozniki, ki prevozijo rumeno ali rdečo luč in obstanejo v križiščih. Po njegovem mnenju bi morali na teh večjih križiščih v mestu predvsem v prometnih konicah stati policisti in usmerjati promet. Na vprašanje, ali lahko poleg policistov ukrepajo tudi občinski redarji, pa je Janković odgovoril, da je to predvsem naloga policije.

Župan je povedal še, da se jutri začenja prenova Linhartove na odseku med križiščema z Dunajsko cesto in Železno cesto v smeri proti Savskemu naselju in Žalam. Prva faza prenove bo potekala tik za križiščem s Topniško ulico, prihodnje leto bo sledil še del do krožišča Žale. Izvajalec del je ljubljanska družba KPL, investicija pa znaša dobrih 5,6 milijona evrov (z DDV). 

Prihodnje leto sečnja pod Ljubljanskih gradom

Pristojno ministrstvo je ugodilo pritožbi MOL na odločbo, s katero je maja inšpektorica za naravo in vode začasno ustavila sečnjo dreves na Rožniku, je povedal Janković. In dodal, da prihodnje leto načrtujejo tudi sečnjo na območju Ljubljanskega gradu. Spomnimo, da je sečnjo dreves v Krajinskem parku Tivoli, Rožnik in Šišenski hrib, ki se je začela decembra lani, z odločbo dovolil Zavod za gozdove Slovenije. Inšpektorica za naravo in vode pa je kasneje ugotovila, da bi moral MOL pred posekom pridobiti tudi zeleno luč Zavoda za varstvo narave, zato je sečnjo do pridobitve mnenja in naravovarstvenih pogojev zavoda ustavila. Občina se je na odločbo pritožila, in, kot je dejal Janković, so na magistratu prejeli sklep, da se inšpekcijski postopek ustavi. »To pomeni, da občina dela vse v skladu s pravili in zakonodajo,« je ocenil. Med razlogi za sečnjo pod Ljubljanskim gradom pa je Janković navedel večje število bolnih dreves in nevarnost plazenja hriba proti tam ležečim stanovanjskim objektom.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine