Cene terminskih vozovnic LPP se ne spreminjajo, nova je letna mestna vozovnica za 365 evrov
Galerija
Direktorji in župana o uskladitvi cen gospodarskih javnih služb. FOTO Roman Šipić/Delo
Predvidoma aprila in maja se bodo podražili javni mestni prevoz, parkiranje v središču prestolnice in grobnine na ljubljanskih pokopališčih (za desetino), v kratkem pa se bo po vsej verjetnosti podražil tudi odvoz smeti. Župan Zoran Janković je ob predstavitvi usklajevanja cen gospodarskih javnih služb napovedal, da bodo o tem razpravljali na današnji skupščini regijskega centra za ravnanje z odpadki RCERO, kjer pa MOL nima večine.
Storitve ljubljanskih gospodarskih javnih služb so kakovostne, primerljive s podobnimi v evropskih glavnih mestih, njihove cene pa so celo v Sloveniji med najnižjimi, marsikje kar najnižje. Za kakovostne storitve pa je treba vlagati v razvoj, je ob podkrepitvi podražitev napovedala direktorica javnega holdinga Ljubljana Zdenka Grozde. Metod Ropret, župan primestne občine Brezovica in namestnik predsednika sveta ustanoviteljev javnih podjetij, je pojasnil, da so se družbeniki večkrat pogovarjali o spremembah, ki so jih enotno podprli, ob pogoju, da kakovost storitev ne sme trpeti.
Tudi za primestne občine je pomembno podaljšanje linij LPP, ki ima v voznem parku 168 avtobusov, od tega jih je 70 na metan, 98 je dizelskih. Ko se jim bo pridružilo še 33 novih na plin, bo več kot polovica okoljsko sprejemljivejših. Direktor LPP Peter Horvat je opozoril, da so se linije ljubljanskega mestnega prometa v zadnjih letih podaljšale za sto kilometrov, da se je število uporabnikov s štiristo tisoč povečalo na 550 tisoč in da bo vozovnica za enkratno (90-minutno) vožnjo s prestopanji kljub podražitvi z 1,20 na 1,30 evrov še vedno med najcenejšimi.
Letna imenska vozovnica
Župan Zoran Janković je poudaril predvsem uvedbo letne imenske vozovnice za 365 evrov in letne upokojenske za 220 evrov – 0,60 evra na dan – in ponovil željo, da bi imelo devet desetin uporabnikov terminske vozovnice. Takrat bi lahko omogočili vstop pri vseh vratih. S censko politiko se je delež voženj s terminskimi vozovnicami z 58 odstotkov leta 2010 v sedmih letih povišal na sedem desetin.
Celostna prometna strategija MOL cilja na povečevanje števila uporabnikov javnega prometa. Z avtomobili se vozi še 38 odstotkov uporabnikov, v sedmih letih pa bo številko mogoče znižati na tretjino. Preostali dve tretjini bi predstavljala hoja, javni promet in kolesarjenje, ki je prevzelo velik del prevozov z avtobusi. 365 evrov za letno vozovnico je za kolesarja, ki se tri četrt leta vozi s kolesom, vendarle veliko, a ima župan rešitev pri roki – mesečno vozovnico, katere cena ostaja pri 37 evrih.
Nespremenjene ostajajo tudi ostale cene LPP. Na MOL so pripravili primerjavo cen enkratnih vozovnic, mesečnih in letnih. Med primerjanimi mesti so cene resda nižje samo v Beogradu, po velikosti pa je Ljubljana primerljivejša s štajerskim Gradcem (2,10 evra enkratna 60-minutna vozovnica, 49,50 mesečna in 440 evrov letna) kot pa s kakšnim Dunajem (2,40–2,60 evra za enkratno vožnjo), ki je prelom v uporabi javnega potniškega prometa z avtobusi, tramvaji in metroji dosegel s 365-evrsko letno vozovnico.
Poklicno zavarovanje
Zoran Janković je pohvalil voznike ljubljanskih zelencev. Prav vsem – in ne samo tistim, ki so tožili LPP – bo družba vplačala zneske poklicnega zavarovanja. Za neplačevanje pa nikakor ni odgovoren direktor, ki je tako navodilo pač dobil od pristojnega zavoda. To 7-milijonsko poplačilo je tako glavni razlog za še višjo, 12-milijonsko izgubo.
Cilj ljubljanske prometne politike in strategije je ob čim bolj trajnostnih oblikah prometa ustavljanje prometa migrantov na robu mesta, pojasnjuje vodja oddelka za gospodarske dejavnosti in promet MU MOL David Polutnik. Na parkiriščih P&R se cene ne spreminjajo in ostajajo 1,20 evra na 24 ur, ob plačilu s kartico Urbana pa to pomeni še brezplačen prevoz za eno osebo v dve smeri.
Parkiranje
V mestnih parkirnih hišah Kongresni trg in Kozolec se bo parkiranje z 1,20 evra na uro podražilo na evro in pol, dražje bo tudi parkiranje ob cestah v ožjem središču (z 0,70 na 0,80 na uro v coni I in z 0,50 na 0,60 na uro v coni II), v tretji coni pa ostaja 0,40 evra. Direktorica družbe LPT (Ljubljanska parkirišča in tržnice) Mateja Duhovnik ob tem pravi, da bo parkirnina v mestnih parkirnih hišah še vedno nižja kot v drugih in pripominja, da je Kongresni trg (kjer od četrte ure naprej znaša urna parkirnina 2,40 evra in se ne spreminja) zveza potrošnikov lani ocenila kot najboljšo parkirno hišo v državi.
Pokopališča
MOL zadnja leta širi tudi pokopališča; lani Sostro, letos Polje, nova širitev čaka Žale, pa Vič, Rudnik, Štepanja vas in Šentvid. Nove površine pa je treba vzdrževati, je opozoril direktor javnega podjetja Žale Robert Martinčič.
Grobnina bo tako dražja za desetino: za žarni grob bo letno treba namesto 20,70 treba plačati 22,80 evrov, za enojni grob namesto 34,50 po novem 38,00 evrov.
Kanal C0
Na kritiko nevladne okoljske organizacije Alpe Adria Green zaradi gradnje kanalizacije na vodonosniku Ljubljanskega polja je župan Zoran Janković ponovil, da je bil projekt večkrat preverjen in potrjen, zaradi pritožb in bruseljskega nadzora pa se je že zamaknil. Bo pa kanal C0 poleg obstoječih štirih varnostnih potez na dveh kilometrih še dodatno zaščiten, tako da bodo cevi položene v betonskih kanaletah.
Komentarji