Neomejen dostop | že od 9,99€
Zgodba o gradnji prepotrebne ceste na Ljubljanskem barju se je začela bližati koncu, saj so v Črni vasi že položili prvi kilometer asfalta. Na pločnikih in kolesarski stezi zdaj instalirajo vodne jaške na pravilno višino, da bodo lahko vse skupaj zalili z asfaltom. Črnovaščanom se ob ropotanju strojev le smeji, saj naselje z novo cesto že dobiva moderno podobo.
»Luči cestne razsvetljave bodo stale na vsakih trideset metrov,« nam je povedal delovodja na trasi ceste Damjan Kozelj iz podjetja Prenova - Gradbenik. Na delovišču črnovaške ceste smo se z njim pogovarjali v četrtek zgodaj zjutraj, ko je svojemu sodelavcu Arsimu dajal navodila, kako je treba odstraniti most čez odvodni jarek, da bodo lahko pripravili podlago za polaganje kanalizacijske cevi, elektrike, vode in ostalega.
»Delamo od sedmih zjutraj do petih popoldne, včasih po potrebi tudi dlje, v petek in svetek, tudi ob nedeljah,« je dobrovoljno dodal Kozelj. Črnovaščani so jih veseli in začuda jih ne moti ropot strojev, saj lahko s praga svoje hiše opazujejo, kako spretni voznik z velikim strojem zabija 12 metrov dolge železobetonske pilote v barjansko blato. Stanovalci v kilometrskem pasu od Ižanke se z dvorišča čez most že lahko zapeljejo po široki asfaltirani cesti.
»Do novega leta računamo, da bomo pripravili in asfaltirali še kakšen kilometer, tja do bifeja Krtek, kjer se radi ustavljajo tako Črnovaščani kot tudi delavci,« pravi Kozelj. In dodaja, da gospodinje delavcem pogosto skuhajo kavo in jim prinesejo pecivo. Za konec tedna so jih povabili celo na piknik z odojkom.
»Oh, dolgo, predolgo smo čakali tole cesto,« nam je povedala 74-letna domačinka Ana, ki vstaja ob šestih, da ob jutranjem svitu opazuje, kako zabrnijo stroji, kako pred njo iz razsute trase z jarki in kupi peska nastaja gladka površina. »Imeli bomo pločnik in kolesarsko stezo na obeh straneh. O tem smo včasih le sanjali,« pravi. Črnovaška cesta je bila zagotovo med najbolj nevarnimi v Sloveniji. Resda asfaltirana, a s slabimi talnimi označbami in neosvetljena. Če si želel zapeljati k hiši, si moral običajno prečkati ozek most, zato so neredko tudi izkušeni vozniki pristali v jarku. Da ne govorimo o kolesarjih, ki so bili ponoči v smrtni nevarnosti.
Kot nam je že pred časom povedal Matej Strmečki, predstavnik novomeškega CGP, sicer vodilnega izvajalca obnove črnovaške ceste, je gradnja ceste zaradi pilotiranja in specifičnega terena izjemno zahteven projekt. Skupaj bodo zabili 9000 lesenih in 8800 železobetonskih pilotov. Prenova bo stala okoli 30 milijonov evrov. Ljubljanski župan Zoran Janković je sicer že februarja namignil, da bi lahko bila črnovaška cesta končana do konca leta. Vendar, kot kaže, ne bo tako. Projekt je namreč tako zahteven, da ne morejo prehitevati. Bagerist Boštjan je namignil, da lahko na dan zabije 40, mogoče do 50 pilotov, potem pa koncentracija popusti in ne gre več.
Šofer Samir je z dolgim tovornjakom pripeljal betonske mreže. »Zložili bomo okoli 20 ton. Zelo hitro jih porabijo,« pravi. Trideset centimetrov debelo plast mrež so vpeli na štirih točkah in jih z dvigalom dvignili, pod lastno težo so se upognile v srpasto obliko. Ker so mreže visele na jeklenici, so se začele vrteti, in Samir jih je s kazalcem potisnil vstran in jih poravnal.
Na črnovaški cesti smo bili že ob pol osmih zjutraj in videli smejočo se mlado kolesarko in nekaj pešcev, ki so hiteli proti Ižanki, verjetno na mestni avtobus.
Delavci so nam povedali, da so na prvem kilometru položili dve plasti grobega asfalta. Zdaj bodo dokončali pločnik in kolesarsko stezo, nato bodo položili še dve plasti, zadnja pa bo iz finega peska.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji