
Neomejen dostop | že od 14,99€
Prišla bo smrt in imela bo tvoje oči je zgovoren naslov razstave – sicer verz italijanskega literata Cesareja Pavesija – v Galeriji sodobnih umetnosti v Celju, na kateri se pregledno, z izborom del iz zadnjih dveh desetletij, predstavlja fotograf Goran Bertok. Že dolgo se posveča enemu od temeljnih vprašanj človeške eksistence, njenemu koncu. V dialogu s smrtjo in njeno bližino mu je uspelo vzpostaviti neposreden, a premišljen, human odnos.
Razstava, ki zaseda štiri prostorske enote galerije, tudi z doslej še nikoli razstavljenimi deli, hitro ustvari vtis izčiščene, izrazito premišljene postavitve, v kateri se prekrivata dve liniji. Prva, kronološka, najprej ponudi najnovejšo serijo Sedem znamenj (2024), nakar sooči gledalca z Bertokovimi starejšimi serijami, kot so Preživeli (2012−2013/14), Lakota (2017–2019) ali Post Mortem (2007–2010), ob izteku pa še z najstarejšimi Obiskovalci (2004–2010), ki v njegovi karieri predstavljajo prelomen, skrajno neposreden obrat k temi smrti.
Druga, tematska linija vzpostavlja pot od bližine smrti s podobami nekdanjih taboriščnikov, soočenih s simboli totalitarnih ideologij, ali krhkega, izčrpanega anoreksičnega telesa do podob, ki so nazorno povezane z iztekom eksistence posameznikov. Avtor je s postavitvijo dela Konec, prva vaja uprizoril še razmislek o lastni smrti.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji