Dvojni Elvis Andyja Warhola, ena od ikoničnih podob 20. stoletja, je pred nekaj tedni še pozdravljal v najvišjem nadstropju newyorškega muzeja sodobne umetnosti MoMa ter usmerjal obiskovalce k umetninam, kot so
Tihožitje s posodo za rože Paula Cézanna,
Avignonske gospodične Pabla Picassa in
Rojstvo sveta Joana Mirója. Muzej, ki vsako leto privabi okrog tri milijone ljudi, je za več mesecev zaprl vrata.
Do sredine oktobra bodo na newyorški 53. ulici, med Peto in Šesto avenijo, razbijali stene in tri nadstropja novih galerij povezovali s starimi, da bi še povečali stalno zbirko najpomembnejših slik, kipov, izdelkov in multimedijskih predstavitev ter drugih vrhuncev sodobne umetnosti. 540 milijonov dolarjev vredna obnova bo dodala obsežne površine ter omogočila lažji pretok ljudi, a tudi radikalno spremenila zgodbo modernizma, v kateri zdaj prevladujejo »evropski geniji moškega rodu«, kot so zapisali v časopisu
New York Times.
Več žensk
Po letu 1929, ko je žena
Johna D. Rockefellerja mlajšega Abby s prijateljicama
Lillie P. Bliss ter
Mary Quinn Sullivan najela nekaj prostorov v newyorški Heckscher Building (zdaj Crown Building), je bil eden od prvih muzejev sodobne evropske umetnosti zaprt le teden dni leta 1975 ter en dan na teden do leta 2012, ko je obiskovalce spet vabil vsak dan v tednu.
Na newyorški 53. ulici, med Peto in Šesto avenijo, bodo razbijali stene do oktobra.
Soprog ustanoviteljice, čeprav eden od najbogatejših zemljanov in tudi sam filantrop, je v začetku nasprotoval muzeju sodobne umetnosti. Kasneje si je premislil in »gospem«, kot so imenovali skupino ustanoviteljic, podaril zemljišče za sedanje prostore.
Tudi pri newyorškem dnevniku priznavajo, da šele ugibajo o prihodnosti MoME. Aprilska instalacija
Rapsodije Jennifer Bartlett in
Abrahama Lincolna afriško-ameriškega
Horacea Pippina v neposredni bližini
Christininega sveta Andrewa Wyetha je avtorici Roberti Smith vendarle nakazala večjo enakopravnost »nebelih, nemoških« ustvarjalcev ter odmik od ustvarjanja pred drugo svetovno vojno. »Bomo še imeli veliko galerijo, posvečeno Matissu?« zanima kritičarko. »In predstavitev kubizma v veliki večini posvečeno Picassu? Kaj bo z dolgoletno stalnico, Monetovimi
Vodnimi lilijami?« Zdi se ji, da bi šlo tudi brez nekaterih zdaj razstavljenih del, če jim bodo dodali več takšnih kot
Portugalski trg Sonie Delaunay-Terk.
Muzej vsako leto privabi okrog tri milijone ljudi.
MoMa so odprli leta 1929. Zdajšnja obnova bo stala 540 milijonov dolarjev.
Picassa za umetnice
Avignonske gospodične Pabla Picassa je le eno od znamenitih platen, ki jih hrani muzej. Bodo zdaj prodali kakšnega Picassa, da bodo kupili dela umetnic? Fotografiji wikipedija
»Odsotnost ženske umetnosti jemlje dih!« Kritičarka je predlagala, da bi za pridobitev del
Gabriele Münter in drugih umetnic prodali kakšnega Picassa. Navedla je, da so za razstavitev slike nasilja nad temnopoltimi in belopoltimi Američani iz šestdesetih let minulega stoletja avtorice
Faith Ringgold potrebovali pol stoletja, »sprevod moške inovacije« v nadstropju, posvečenem nadrealizmu, pa motijo le
Lee Krasner, Helen Frankenthaler, Meret Oppenheim, Frida Kahlo in
Louise Bourgeois z nekaj nedavnimi pridobitvami nebelih umetnikov, kot so Norman Lewis, Beauford Delaney ali
Kazuo Shiraga, japonski umetnik, ki je ustvarjal z vsem svojim telesom.
S spremembami bodo najprej seznanili člane muzejskega kluba, ki imajo tudi sicer veliko prednosti, vsem pa že zdaj kažejo videoposnetek, ki poudarja večjo raznolikost ustvarjalcev in kaže arhiviranje del. »Muzej moderne umetnosti je laboratorij, in javnost je povabljena k sodelovanju z njegovimi eksperimenti,« so navedli izjavo prvega direktorja
Alfreda H. Barra ml. iz leta 1939. Poudarili so, kaj vse se je spremenilo od odprtja leta 1929, z razširitvijo pa bodo ponudili daljša odprtja in večjo dostopnost za vse, prostor za poglobljeno razmišljanje o posameznih delih kot tudi za srečanja in konverzacijo. »Resnična vrednost razširitve ni več prostora, ampak prostor, ki daje možnost ponovnega razmisleka o izkustvu umetnosti v muzeju,« je zatrdil sedanji direktor
Glenn D. Lowry.
Komentarji