![M'hammed Kilito: iz serije Preden izgine](https://www.delo.si/media/images/20220907/1276175.width-660.jpg?rev=14)
Neomejen dostop | že od 14,99€
Dejali ste, da je bila od nastanka fotografije ta instrument imperializma in kolonizacije, 'ki so ga belci uporabljali, da bi utemeljili in utrdili svojo superiornost nad nami in s tem legitimirali svoje poslanstvo'. Kako to vpliva na vaš odnos do fotografije kot medija?
Imperialne sile so z marsičim – tudi s fotografijo – poskušale vzpostaviti monopol nad resnico in zgodovino; vsiljevale so pripovedi, ki so bile po eni strani v uteho njim in njihovim interesom, po drugi pa orodje za nadzor. Že ob pogledu na francoske kolonialne razglednice iz Maroka razumemo, da je bil njihov namen spodbujati in legitimirati kolonializem s prikazovanjem domačinov kot primitivnih ljudi, ki jih je treba civilizirati. Kolonialna fotografija je z izkrivljanjem družbenih idej, promoviranjem imperija, upravičevanjem kolonializma ter potvarjanjem podobe domačinov in njihovih kultur utemeljevala rasistično prepričanje o evropski superiornosti.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji