Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Vizualna umetnost

Kljubovanje monopolu nad resnico in zgodovino

Dokumentarni fotograf M'hammed Kilito poleg vprašanj sodobne maroške družbe obravnava tudi orientalizem, kolonializem in podnebno krizo.
M'hammed Kilito: iz serije Preden izgine
M'hammed Kilito: iz serije Preden izgine
8. 9. 2022 | 06:05
8. 9. 2022 | 09:35
9:00

V nadaljevanju preberite: 

Dejali ste, da je bila od nastanka fotografije ta instrument imperializma in kolonizacije, 'ki so ga belci uporabljali, da bi utemeljili in utrdili svojo superiornost nad nami in s tem legitimirali svoje poslanstvo'. Kako to vpliva na vaš odnos do fotografije kot medija?

Imperialne sile so z marsičim – tudi s fotografijo – poskušale vzpostaviti monopol nad resnico in zgodovino; vsiljevale so pripovedi, ki so bile po eni strani v uteho njim in njihovim interesom, po drugi pa orodje za nadzor. Že ob pogledu na francoske kolonialne razglednice iz Maroka razumemo, da je bil njihov namen spodbujati in legitimirati kolonializem s prikazovanjem domačinov kot primitivnih ljudi, ki jih je treba civilizirati. Kolonialna fotografija je z izkrivljanjem družbenih idej, promoviranjem imperija, upravičevanjem kolonializma ter potvarjanjem podobe domačinov in njihovih kultur utemeljevala rasistično prepričanje o evropski superiornosti.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine