Ljubljana – Po uspešnem lanskem prvem dnevu odprtih vrat so se v našem največjem hramu kulture odločili, da bodo dobro prakso nadaljevali. Zato bodo razkrili vrhunce sezone 2018/2019 in povabili na ogled skritih kotičkov največje slovenske kulturne ustanove. Obiskovalci si bodo lahko brezplačno ogledali tudi nekaj prireditev.
Cankarjev dom vsako leto gosti več kot dva tisoč prireditev in kulturnih dogodkov, od glasbe, gledališča, plesa, filma, vizualnih umetnosti do literature, humanistike in prireditev za otroke. Ker je leto 2018 tudi v tej ustanovi posvečeno praznovanju 100. obletnice smrti pisatelja in pesnika Ivana Cankarja, bosta v tem duhu oba osrednja dogodka dneva odprtih vrat. Kot nam je povedala direktorica Uršula Cetinski, se je lani izkazalo, da obiskovalci zelo radi pokukajo v Cankarjev dom nekoliko drugače, in sicer tja, kamor z običajno vstopnico ni mogoče. Vsakdo je presenečen, kakšno je zaodrje Gallusove dvorane, preseneča namreč volumen samega odra, prav tako inovativna tehnologija, ki omogoča, da kar med odmorom predstave oder, na katerem vidimo neko scenografijo, umaknejo vstran, na njegovo mesto pa pripeljejo novo odrsko površino, na katero so pred tem namestili nove scenske elemente. Le redki denimo vedo, da je oder v tej dvorani dvojen in omogoča različne »čarovnije«, ki niso nič drugega kot plod dobro premišljenih in še vedno izvrstno delujočih tehnologij.
»Podobno doživetje je seznanjanje z našimi orglami v Gallusovi dvorani, ki letos štejejo 36 let. Ponašajo se s 73 registri in osem tisoč piščalmi, izdelali pa so jih v berlinski delavnici Karla Schukeja. Manjše skupine na ta dan spustimo tudi do čebeljih panjev na naši strehi; čebele nam vsako leto postrežejo z več kot sto litri slastnega medu, ki je zelo kakovosten med drugim zato, ker se živalce pasejo po Rožniku.«
Pravi, da taki dogodki krepijo vezi z občinstvom, saj se zgodi »nekaj skorajda intimnega, kakor da bi nekoga povabili na obisk domov. To je poseben dogodek, ki se od obiska kulturnih prireditev razlikuje še po tem, da so vrata res na široko odprta; dobrodošel je vsakdo, ker so vstopnice brezplačne, gre za 'prijateljski' obisk in ne za tržen odnos. Z dogodkom želimo obiskovalcem sporočiti, da delujemo za njih, da so pravzaprav del naše družine, ki jo sicer sestavljajo tudi umetniki in zaposleni.«
Lani so si na dnevu odprtih vrat v večernih urah ogledali dokumentarni film o Borisu Pahorju
Portret svobodnega človeka francoske režiserke Fabienne Issartel, premierno prikazovanje sta obiskala tudi režiserka in portretiranec. »Polna dvorana je bila zelo ganjena, saj je pisatelj v več kot sto letih doživel veliko, tudi iz najbolj tragičnih okoliščin pa ga je vselej reševala vera v ljubezen. Ta večer je bil eden najbolj pretresljivih dogodkov v sezoni,« je še dodala Uršula Cetinski.
Ker je letošnji dan odprtih vrat v znamenju Cankarja, bodo premierno zavrteli animirani dokumentarec o njem
Tisoč ur bridkosti za eno uro veselja režiserja Dušana Moravca. Ivo Svetina pa je pripravil koncertno branje pisem med Cankarjem ter Štefko in Albino Löffler, pri katerih je živel na Dunaju. Cankarjeva korespondenca nam velikana slovenske literature pokaže drugače, predvsem kot moškega, ki damam z virtuoznim sukanjem peresa vzbuja intimno upanje.
Dan odprtih vrat za prijatelje kulture
ob 10. uri: Brki in skodelica kave, otroška ustvarjalna delavnica, Park pri CD
ob 11. uri: predstavitev sezone 2018/2019, predstavljajo kulturno-umetniški vodje, velika sprejemna dvorana in dvorane CD
ob 12. uri: ogled zaodrja Gallusove dvorane
ob 13. in 14. uri: ogledi CD in predstavitev orgel v Gallusovi dvorani
ob 16. uri: ogled čebeljih panjev in vrta medovitih rastlin, zbor pri prvem vhodu v CD
ob 17. uri: vodeni ogled po razstavi Ivan Cankar in Evropa: Med Shakespearom in Kafko, Galerija CD
ob 20. uri: Tisoč ur bridkosti za eno uro veselja, premiera animiranega dokumentarnega filma o Ivanu Cankarju, režija Dušan Moravec, Kosovelova dvorana
ob 20. uri: Ne piši mi, dokler ti ne pošljem naslova …, koncertna izvedba korespondence med Ivanom Cankarjem ter Štefko in Albino Löffler, dramatizacija, režija Ivo Svetina, Štihova dvorana
Komentarji