Foto Jože Suhadolnik
Uršula Cetinski
direktorica Cankarjevega doma, predsednica NSK
Gospoda Pozniča osebno ne poznam, je pa zanimivo dejstvo, da se ukvarja z novimi mediji, medtem ko so bili njegovi predhodniki po večini povezani z literaturo ali s humanistiko. Ravno intermedijske in vizualne umetnosti so tiste, ki bodo v prihodnosti za razvoj potrebovale še posebno pozornost kulturne politike. Dela na področju kulture bo za novega ministra ogromno, vendar je z vztrajnostjo in ostroumnostjo mogoče dokaj hitro rešiti vsaj tisto, kar je najbolj pereče. Problemi so že detektirani. Čas je za novo poglavje v kulturni politiki, ki potrebuje tako premišljenost kot drznost hkrati.
Foto Tomi Lombar
Maša Jazbec
intermedijska umetnica
Velik vizionar, vselej odprt za sodelovanje, človek, ki mu ni žal časa za nove ideje, ki jih – ko oceni, da so dobre – tudi vedno podpre. Takih ljudi je v intermedijski umetnosti malo. Ne vem, kdo bi z enakim navdušenjem sprejel moje ideje o humanoidnih robotih, o prihodnosti, ko bomo ljudje z mislimi upravljali stroje, še zlasti pa me podprl pri povabilu japonskega profesorja Hiroshija Ishigura na festival Speculum Artium v Trbovlje. Zoran je to storil. Njegova vrata so bila od nekdaj odprta umetnikom vseh smeri – uveljavljenim in neuveljavljenim. V času direktorovanja Delavskemu domu se je kalil tudi v vodenju in diplomaciji, zato bo znal po moje brez težav obvladovati tudi ministrstvo.
Foto Osebni arhiv
Marjetica Mahne
direktorica Slovenske filharmonije
Za kandidata sem izvedela iz medijev (Delo.si), zato o njem v vodstvu filharmonije nimamo mnenja. Glede na neznosno lahkost kadrovanja stranka položaju ministra za kulturo očitno ni dajala velike teže. Upamo, da ima zdaj srečno roko, pred bodočim ministrom so zahtevne naloge. Upam, da poleg operativnih sposobnosti premore tudi dovolj artikulirano zavest, da sta v majhni državi spodbujanje kulture in razcvet vrhunske umetnosti vitalnega pomena za preživetje družbe. Upoštevaje reference, objavljene v medijih, morda lahko računamo, da bomo dobili sogovornika s posluhom za reševanje aktualnih vprašanj, ki jih sami ne moremo rešiti, in uresničevanje ambicioznih načrtov.
Foto Leon Vidic
Bogdan Šteh
koordinator virtualnega muzeja rudarstva
Zoran naredi vtis že ob prvem srečanju. Človek takoj vidi, da je kompetenten, da stoji za svojimi besedami, ne besediči v prazno, ima znanje. Poznič je eden tistih Trboveljčanov, ki so prebili zid, človek, od katerega ne boš nikoli slišal, da česa ni mogoče narediti – pa če so projekti videti še tako futuristični. In v DDT jih je bilo kar nekaj. Vsi so se dobro iztekli. Sodelavci smo vedno cenili, da se je Poznič znal postaviti za nas in nas vzeti v bran, ko je bilo treba. Vedno nam je puščal proste roke. Iz DDT je naredil institucijo, ki ni odvisna od ene osebe, zato se ne bojim za obstoj zavoda. Zoran nas je povezal v uigrano ekipo.
Foto Osebni arhiv
Inga Remeta
predsednica Asociacije
V Asociaciji nestrpno pričakujemo imenovanje novega ministra, saj ključni projekti za izboljšanje položaja samozaposlenih in nevladnih organizacij stojijo na mestu. Nujni ukrepi so imenovanja novih strokovnih komisij, ki bodo odločale o projektnih razpisih za leto 2019, prerazporeditev sredstev iz rebalansa proračuna, MK bo glede na Zakon o nevladnih organizacijah moral še letos zagotoviti sistemsko financiranje vsebinskih mrež NVO v kulturi, in seveda, nujno potrebujemo Nacionalni program za kulturo in zagotovitev kohezijskih sredstev.
Foto Igor Zaplatil
Uroš Korenčan
direktor Lutkovnega gledališča Ljubljana
Kandidata ne poznam in zato nimam mnenja o njem. Potrebujemo izjemno sposobnega ministra, ki bo imel dovolj avtoritete v medresorskih usklajevanjih in bo znal dovolj taktno angažirati kadrovski potencial na ministrstvu. Ekipa na ministrstvu mora delovati kot servis področju in vključevati v pripravo sprememb kulturnike. Nujno se zdi ponovno opozoriti, da resor kulture v medresorskih pogajanjih ne zna zagovarjati področij kulture, zato že desetletje izgubljamo sredstva, še vedno mu niso povrnili, kar je bilo začasno odvzeto v času krize. Zaradi zamud pri snovanju kulturne politike nimamo razvojnih usmeritev, zato je ogroženo črpanje sredstev EU v naslednji finančni perspektivi.
Foto Uroš Hočevar
Igor Samobor
ravnatelj SNG Drama Ljubljana
Gospoda ne poznam. O njem ne morem imeti mnenja. Kot od vsakega ministra, ki sem jih v svojem ravnateljevanju čakal (šest let, in v tem času jih je bilo veliko in preveč), da zasedejo ministrsko mesto, bi pričakoval, da bo imel vizijo, da bo razvil in omogočil novi kulturni model in da bo pomagal urediti nemogoče delovne pogoje za umetnike (v vseh pomenih te besede). Predvsem pa, da bo kulturo vrnil med državotvorne elemente.
Komentarji