Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Razno

Družba se boji tistega, česar ne razume

Med 6. in 9. junijem bosta v Atriju ZRC SAZU v ospredju vraževerje in čarovništvo v antiki.
Motiv na mozaiku iz Ciceronove vile v Pompejih, ki ga hrani Nacionalni arheološki muzej v Neaplju, so v preteklosti razlagali kot obisk dveh mlajših žensk pri čarovnici ali vedeževalki. FOTO: Promocijsko gradivo
Motiv na mozaiku iz Ciceronove vile v Pompejih, ki ga hrani Nacionalni arheološki muzej v Neaplju, so v preteklosti razlagali kot obisk dveh mlajših žensk pri čarovnici ali vedeževalki. FOTO: Promocijsko gradivo
Gašper Kvartič
6. 6. 2022 | 09:00
6. 6. 2022 | 11:23
8:27

V nadaljevanju preberite:

Filozof, učenjak in mistik Apulej, rojen v Madavru v današnji Alžiriji, se je bil na neki točki svojega življenja, pri starosti okrog 35 let, primoran kot obtožen čarovništva zagovarjati pred lokalnim sodiščem v Sabrathi (današnja Libija). Okoliščine obtožbe so zajemale njegovo dozdevno sumljivo poroko z bogato vdovo Pudentilo, smrt njenega sina in Apulejevo »sumljivo« vedenje v javnosti. Apulej, izobražen filozof, mýstes – posvečenec v več misterijev in izbrušen retorik – je v svoj zagovor izvedel sijajno diatribo, ki je tožnika in njegovo obtožbo najverjetneje popolnoma osmešila. Njegov obrambni govor ima naslov Pro se de magia (V zagovor samega sebe glede čarovništva), včasih imenovan tudi Apologija (odgovor oz. obramba).

Poleg vseh bogatih podrobnosti je besedilo še zlasti zanimivo zaradi vprašanja, ki ga Apulej na ključnem mestu postavi svojim tožnikom: Quid sit magus? Kaj je čarovnik? Na videz preprosto vprašanje skriva globoko kompleksnost zgodovine tega izraza, ki je v samem jedru Apologije.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine