Apple je danes razkril, kar so – seveda ne prvič, ko je govora o Applu – označevali za dolgo varovano skrivnost. V času, ko dobiček od prodaje iPhonov pada, se bo kalifornijski tehnološki velikan podal na segment trga, ki je vse prej kot neodkrita tržna niša: na trg pretočnih video vsebin na zahtevo, na katerem dominirajo Netflix, Amazon.com ali Hulu.
Podjetje je na »Apple eventu« v kalifornijskem Cupertinu, kjer ima sedež, odstrlo zaveso predvsem s temeljito prenovljenega servisa televizijskih in filmskih vsebin. Apple novosti nasploh rad predstavlja na »težko pričakovanih« promocijskih »dogodkih leta«, a je bil tokratni drugačen. Predstavili so le storitve, ne novih Applovih izdelkov.
300 časopisov in revij za 9,99 dolarja
Za uvod je izvršni direktor Appla
Tim Cook s sodelavci na temeljito zatemnjenem odru napovedal prenovljeno ponudbo novic Apple News+ z dostopom do 300 ponudnikov novinarskih vsebin, med drugim časopisov
Wall Street Journal in
Los Angeles Times ter revij
National Geographic, People, Popular Science, Billboard ali The New Yorker, novo kreditno kartico Apple Card, pri kateri bodo sodelovali z Mastercardom, in novosti pri ponudbi iger v okviru Apple Stora z imenom Apple Arcade. Ponudili bodo več kot sto iger, ki jih drugje, zatrjujejo, ne bo mogoče najti.
Cook je po slabi uri programa naposled spregovoril o novem Apple TV+. Najprej z ugotovitvijo, da televizija ni le zabava, pač pa kultura, zatem z obljubo tega, kar naj bi bila storitev, vzpostavljena že pred leti, v prihodnje. Na kratko, vaši najljubši šovi na enem mestu, dostopni preko aplikacije na vseh napravah. Tudi na Macih in pametnih televizorjih proizvajalcev Samsung, LG, Sony idr.
Jennifer Aniston in Reese Witherspoon sta na Apple TV+ napovedali jutranji The Morning show. FOTO: Stephen Lam/Reuters
Applov hollywoodski blišč
Ambiciozna, najtežje pričakovana novost je storitev Apple TV+, ki bo prinesla tudi izvirno televizijsko in filmsko produkcijo. »Globoko verjamemo v ustvarjalnost velikih zgodb, ki inspirirajo in spreminjajo svet. Povezali smo se z ustvarjalci in ustvarili nov servis,« jo je zgoščeno predstavil Cook. Apple napoveduje nič manj kot snemanje najboljših zgodb, kar jih je mogoče napisati.
Na oder je prvi prišel
Steven Spielberg, sledili so
Jennifer Aniston,
Reese Witherspoon in
Steve Carell, zatem med aplavzi še drugi, med njimi igralci
Jason Momoa,
Alfre Woodard in
Kumail Nanjiani, prostor na odru je našel tudi stari znanec z malih ekranov Veliki ptič oziroma Big Bird iz zimzelene Sezamove ulice. Vsi bodo del produkcij Apple TV+.
Na oder je za veliki finale prišla tudi
Oprah Winfrey, ki je prav tako povedala, da je združila moči z Applom. Kar se je naučila in kar zna, ji bo – kot je povedala – Apple omogočil posredovati na povsem nov način. Na splošno je povedala, da bo skušala razsvetliti ljudi, vplivati na zavest in povezovanje, kot temi prvih dokumentarnih oddaj oziroma projektov pa je napovedala spolno nadlegovanje na delovnih mestih in vprašanja mentalnega zdravja. Pa tudi največji knjižni klub na svetu.
Oprah je pri Applu našla posluh tudi za bnajvečji knjižni klub na svetu. FOTO: Stephen Lam/Reuters
Kakšna so bila pričakovanja?
Septembra lani je, denimo, Apple v svojem gledališču, poimenovanem po pokojnem soustanovitelju
Stevu Jobsu, predstavil nove mobilne telefone iPhone XS, iPhone XS Max in iPhone XR ter novi pametni uri Apple S4 in OS 5, a so poznavalci že pred tokratnim gogodkom pričakovali, da bo prvi, na katerem se ne bodo menili o kakem novem izdelku, novih tehnoloških »gadgetih« ali programski opremi, pač pa o storitvah. To se je tudi zgodilo.
Trg programov na zahtevo je že prizorišče gneče, bitka tehnoloških velikanov in producentov za gledalčev čas pa vse ostrejša in vodi tudi v povezovanje tradicionalnih producentskih hiš preko prevzemov. Tudi Walt Disney Co., novi lastnik 21. Century Fox, in AT&T, ki je kupil Time Warner Inc., načrtujeta zagon ponudbe videa na zahtevo, verjetno še v letošnjem letu.
Applov skok v nov servis video vsebin na zahtevo označujejo za velik zasuk v politiki podjetja. Podatki o dobičku od proizvodnje iPhonov, iPadov in Macov v zadnjem letu niso najbolj spodbudni, po drugi strani se je Applov dobiček od spletnih storitev, kakršni so AppStore, iCloud ali Apple Music, v fiskalnem letu 2018 povzpel za 24 odstotkov in pristal pri 37,1 milijardi dolarjev.
FOTO: © Chance Chan/Reuters
Dve milijardi investicij v izvirne vsebine
Omenjeni segment v celotnem zaslužku Appla, ki znaša 265,6 milijarde, sicer zaenkrat predstavlja le okoli 14 odstotkov, a investitorji prav v tovrstni ponudbi vidijo možnost rasti. Kot je dodal Reuters, naj bi Apple v produkcijo izvirnih oddaj letos vložil dve milijardi, manj verjetno naj bi bilo, da bodo v ponudbi vsebine drugih ponudnikov, četudi naj bi Apple sodeč po objavah že snubil Showtime, HBO in Starz. Na predstavitvi so prva dva omenili.
Reed Hastings, izvršni direktor Netflixa, ki dominira na trgu spletnega videa na zahtevo, pa je pred tednom že napovedal, da njihovi televizijski in filmski programi v novi Applovi ponudbi ne bodo dostopni.
Kar naj bi olajšalo Applov dostop do uporabnikov, je izjemna mreža njegovih naprav. Navajajo, da jih je po svetu aktivnih 1,4 milijarde, od tega 900 milijonov iPhonov. Za primerjavo, Netflix ima 139 milijonov uporabnikov, Amazon pa 100.
Komentarji