Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Oder

Melodrama obiskovalce ganila do solz

Med povabljenimi predstavami iz devetih držav tudi SNG Drama Ljubljana
Ekipa SNG Drama Ljubljana v Beogradu Foto arhiv SNG
Ekipa SNG Drama Ljubljana v Beogradu Foto arhiv SNG
25. 9. 2019 | 13:58
25. 9. 2019 | 14:27
5:53
Trdno spuščene zapornice beograjskega pristanišča na Donavi, območja, ki je sicer zaprto za javnost, so se v minulih dneh gostoljubno dvignile za obiskovalce 53. mednarodnega gledališkega festivala Bitef. Edina slovenska predstava – melodrama SNG Ljubljana Ali: Strah ti poje dušo – je v halo 23 privabila množico gledalcev.

V 53 letih obstoja tega mednarod­nega gledališkega festivala je na njem gostovalo 30 predstav v izvedbi slovenskih gledališč in še pet slovenskih predstav v izvedbi katerega od gledališč z območja nekdanje skupne države Jugoslavije. Bitef je danes eden od najbolj relevant­nih gledaliških festivalov v regiji, v zadnjem obdobju poskuša postati križišče pomembnih evropskih in svetovnih gledaliških tokov. Letos gosti dvanajst predstav iz devetih držav: Srbije, Hrvaške, Slovenije, Belgije, Švice, Francije, Nemčije, Brazilije in Nigerije. Poteka pod sloganom Začnimo ljubezen od ­začetka.

Festival je dočakal 53. izvedbo. Foto arhiv SNG
Festival je dočakal 53. izvedbo. Foto arhiv SNG

 

Čustveni odziv na slovensko predstavo


Ni težko razumeti čustvenega odziva na melodramo SNG Drama Ljubljana, ki jo je po znamenitem filmu nemškega scenarista in režiserja Rainerja Wernerja Fassbinderja Vsi drugi se imenujejo Ali in po priredbi srbskega avtorja Milana Markovića Matthisa na (alternativno) prizorišče postavil režiser Sebastijan Horvat. V njej uprizarja ljubezen med nemško čistilko in tujim delavcem, Maročanom, kar povzroči močno konfrontacijo s tradicionalnim nemškim okoljem.

Gledališke predstave gostujejo v velikanskih industrijskih halah. Foto Milena Zupanič
Gledališke predstave gostujejo v velikanskih industrijskih halah. Foto Milena Zupanič


Fenomen tujstva v Srbiji razumejo bolje kot drugje, saj se je iz države, najprej zaradi vojne, nato zaradi povojne brezizhodnosti in slabih gmotnih razmer, pogojenih tudi z Natovim bombardiranjem, izselilo več kot milijon prebivalcev. Je morda to razlog, da so se občinstvu orosile oči že na začetku predstave? Jo je selektor in umetniški vodja festivala Ivan Medenica prav zaradi tega kot edino iz Slovenije povabil v Beograd? »V živo ali na posnetkih sem si ogledal nekaj predstav SNG Drama in Slovenskega mladinskega gledališča. Ni bilo dileme. To je vrhunsko gledališče ter umetniško in politično zelo relevantna predstava, ki ustreza obema programskima usmeritvama letošnjega Bitefa,« je dejal Medenica.

V predstavi je blestela Nataša Barbara Gračner. Foto Peter Uhan
V predstavi je blestela Nataša Barbara Gračner. Foto Peter Uhan


»Po eni strani je to imerzivno gledališče, v katerem je odnos med nastopajočimi in občinstvom interaktiven, po drugi osrednja tema, ki je letos kriza zasnove skupnosti in družbe. Kriza skupnosti – od države na najvišji ravni, prek družine, do partnerskega odnosa – ima težo v Srbiji, v vsej Evropi in v svetu. Naš festival spremlja fenomen splošne entropije skupnosti. Ob koncu festivala poskušamo najti družbeno alternativo temu razpadanju. Prav slovenska predstava se konča tako, da se ljubezenski par, ki ga je občinstvo, torej družba, razdvojila, ponovno poveže. Melodrama ima v tem smislu srečen konec. Prežeti z vrednotami, kot so izmenjava energij, stik, dotik, opora, sodelovanje in druge, na katerih temelji zdrava skupnost, sta še belgijska in francoska predstava,« je naštel Medenica, ki vodi festival že četrto leto.



Medtem ko je občinstvo zavzeto sodelovalo v predstavi, je dogajanje na prizorišču pozorno spremljal tudi režiser Sebastijan Horvat. »Ne, to ni moja navada, razen na gostovanjih,« je pojasnil po predstavi in potožil zaradi odmeva v veliki hali, ki občasno ovira razumljivost izrečenega, in zaradi beline zidov, ki daje predstavi dodatno distanco. Prenesti predstavo z enega alternativnega prizorišča – v Ljubljani je bil to Železniški muzej – na drugo je logistično zahtevno. V Beograd je celotna ekipa prišla dva dni pred prvo predstavo. »Ideja, da je večji del festivala v luki, je odlična,« je ocenil režiser. Horvat že drugič gostuje na Bitefu. Prvič je bil gost pred tremi leti s predstavo Nad grobom neumne Evrope Hrvaškega narodnega gledališča (HNK) z Reke. V luki bo v petek slovesna razglasitev zmagovalcev.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine