V starosti 88 let je umrl eden največjih brazilskih glasbenikov in pionir glasbenega žanra bossa nova
João Gilberto, poroča mednarodni tisk. Umrl je na svojem domu v Riu de Janeiru, in sicer po obdobju bolezni. V zadnjih letih se ni pojavljal v javnosti.
Novico o slovesu pevca pesmi, kot so
Chega de Saudade,
Desafinado ali
The Girl from Ipanema, ki jo je posnel z ženo
Astrud Gilberto in ameriškim saksofonistom
Stanom Getzom ter ostaja še danes globalno priljubljen standard bossa nove, je na Facebooku objavil njegov sin
Marcelo Gilberto.
Skupaj z
Antoniom Jobimom in
Viniciusom de Moraesom je bil eden najpomembnejših ustvarjalcev glasbenega stila bossa nova. Velja za tistega, ki je melodičnost brazilske portugalščine in glasbeno čutnost ponesel v svet. Med poznavalci bossa nove, ki izhaja iz rafinirane interpretacije sambe z elementi jazza in bluesa, se je ustalilo mnenje, da Brazilci govorijo, kot bi peli, in pojejo, kot da bi govorili.
Gilberto se je rodil leta 1931 v mestu Juazeiro v Bahiji, prvo kitaro mu je dedek kupil, ko je bil star 14 let, peti pa je začel pri 18 letih. A je v družini naletel tudi na neodobravanje. Oče ga je zaradi nenavadnega sloga petja in odmika od življenja, ki ga je sam imel za normalno, nekoč napotil v mentalno ustanovo.
Gilbertova plošča in istoimenska pesem
Chega de Saudade, izdana leta 1958, po njegovi preselitvi v Rio de Janeiro,
je spremenila bossa novo v uspešnico. Ta glasbeni žanr se je sicer pojavil v intimnosti stanovanj in nočnih klubov južne cone Rio de Janeira. Sprva so izraz uporabljali le kot oznako novega načina petja in igranja v tistem času.
Z leta 1964 izdanim albumom
Getz/Gilberto, ki ga je posnel s Stanom Getzom, je Gilberto dosegel milijonske naklade, več grammyjev in izjemno mednarodno popularnost. Ob Braziliji je živel tudi v ZDA in Mehiki, sodeloval pa tudi z drugimi legendami brazilske glasbe, kot sta
Gilberto Gil in
Caetano Veloso.
»Bil je vodilni glas najprepoznavnejšega brazilskega glasbenega sloga na svetu in revolucionaren, četudi v resnici sploh ni imel tega namena,« je o njem zapisal glasbeni novinar brazilskega časopisa
Globo Bernardo Araujo.
Komentarji