Če postane nek fenomen dovolj viralen v virtualnem digitalnem svetu, se prilagodijo tudi največji v realnem. Dobre tri tedne po objavi videa
Apeshit s skupnega albuma
Everything Is Love Beyonce in
Jaya Z, ki je na youtubu zabeležil že prek 65 milijonov ogledov, so se v Louvru, kjer ga je najvplivnejši par glasbene industrije posnel na skrivaj, odmaknjen od oči javnosti, odločili za
nov program vodstev.
Po novem je mogoče v najbolj obleganem umetnostnem muzeju na svetu – lani ga je obiskalo 8,1 milijona ljudi – med poldrugo uro dolgim vodenim ogledom spoznati vse umetnine, ki se pojavijo tudi v videu
Apeshit. Med njimi so
Mona Liza Leonarda da Vincija, marmorna
Nike samotraška,
Splav Meuze Théodora Géricaulta in druge ikonične Louvrove umetnine, sporočilo videa pa ni zgolj opozorilo na vrhunske umetnine iz preteklosti.
Marginalizirana temna telesa
Nasprotno, mimo debat o primernosti ali neprimernosti najemanja muzeja za komercialno glasbeno industrijo ali repanja med najpomembnejšimi umetninami na svetu video z razkošno koreografijo temnopoltih plesalk ob umetnostni klasiki izpostavlja marginalizacijo tovrstnih teles v zahodnem umetnostnem kanonu. Kot piše spletni
Frieze, sicer v Louvru med novim vodenjem tej temi ne posvečajo kake globlje predstavitve.
V Louvru bi bila trenutno tudi brez viralnega dometa tega videa in z njim zastonjske globalne promocije njegovih zbirk (ob tem še zaslužijo; snemalni dan namreč po pisanju tiska zaračunajo okoli 15.000 evrov dnevno), gneča.
Druga novica iz tega osrednjega francoskega muzeja je, da je njegovo ravnokaršnjo osrednjo razstavo, posvečeno
Eugenu Delacroixu (1798 –1863), romantično usmerjenemu klasiku francoskega slikarstva, mdr. avtorju vsem znane slike
Svoboda vodi ljudstvo, videlo že več kot 300.000 obiskovalcev. Njen termin se počasi izteka – odprta bo še do 23. julija –, neskončne vrste zanjo pa so povzročile zamik odpiralnega časa globoko v večer. Po novem zadnje obiskovalce na razstavo spuščajo ob 21.45 uri.
Komentarji