Prvega februarja je kot umetniški vodja Zbora Slovenske filharmonije in pomočnik direktorice za zbor nastopil mandat
Borut Smrekar. Akademski glasbenik z doktoratom je bil v preteklosti direktor in umetniški vodja ljubljanske Opere, od leta 2007 svetovalec upravnice Slovenskega ljudskega gledališča Celje, je poročala Slovenska tiskovna agencija.
Vodstvo Slovenske filharmonije je s tem imenovanjem spet v polni zasedbi. Ob direktorici
Marjetici Mahne ga sestavlja še umetniški vodja Orkestra SF
Klemen Hvala, ki je hkrati pomočnik direktorice za orkester.
Smrekar je diplomiral na Pravni fakulteti v Ljubljani in Akademiji za glasbo, iz klavirja pri Dubravki Tomšič Srebotnjak, iz dirigiranja pri Antonu Nanutu. Na tej akademiji je tudi magistriral in doktoriral. V dirigiranju se je izpopolnjeval na Univerzi za glasbo in uprizoritveno umetnost na Dunaju, pri Colinu Davisu v Münchnu in ZDA.
Lani je bil Smrekar med najglasnejšimi kritiki nove uredbe o plačah direktorjev v javnem sektorju, prav tako je že lep čas neusmiljen kritik uradniške strukture na ministrstvu za kulturo, kot pričajo njegovi javni zapisi, pa je odličen poznavalec problematike javnih kulturnih zavodov.
V sezoni 1990/91 je bil dirigent zbora SNG Opera in balet Ljubljana, med letoma 1991 in 1998 asistent za dirigiranje na Akademiji za glasbo. Predaval je tudi na oddelku za muzikologijo Filozofske fakultete v Ljubljani.
V sezoni 1996/97 je vodil Slovensko komorno glasbeno gledališče. Od leta 1998 do 2005 je bil direktor in umetniški vodja SNG Opera in balet Ljubljana, kjer je, kot so opazili kritiki, ob nastopu mandata pokazal interes za mlado pevsko generacijo. Od leta 2007 je bil svetovalec upravnice Slovenskega ljudskega gledališča Celje.
Ob koncertni dejavnosti se posveča tudi muzikološkim raziskavam, kritiki, publicistiki, pisanju učbenikov, prevedel je več opernih libretov, je član žirij mednarodnih glasbenih tekmovanj.
V neformalni skupini oziroma civilni iniciativi SRČ je pred dvema letoma z
Mitjo Rotovnikom in
Vesno Čopič napisal predlog novega krovnega zakona na področju kulture, ki je doživel vrsto neargumentiranih, pavšalnih očitkov.
V polemikah ob dolgem odhajanju prejšnjega direktorja SF Damjanoviča je Smrekar zagovarjal stališče, da morajo biti pravice zaposlenih uravnotežene z individualnimi obveznostmi in odgovornostmi, že prej je za ministrstvo za kulturo pripravil primerjavo obremenitve orkestrskih glasbenikov oziroma obveznosti, ki jih določajo različne kolektivne pogodbe.
Komentarji