
Neomejen dostop | že od 14,99€
V Ljubljano že drugič v zadnjih dveh letih na povabilo Druge godbe prihaja grammyjevka Arooj Aftab. V Kinu Šiška bo tokrat predstavljala četrti studijski album Night Reign (Verve Records, 2024), ki ji je prinesel dve nominaciji za grammyja, in sicer za najboljši alternativni jazz album ter za najboljšo globalno glasbeno izvedbo za skladbo Raat Ki Rani. Night Reign se je uvrstil na več seznamov najboljših albumov minulega leta, Arooj Aftab pa se z njim odmika od prelomnega Vulture Prince (New Amsterdam Records, 2021).
Umetnica, ki začara z mističnim glasom in enigmatično izvedbo v jeziku, ki ga večina od nas ne razume (urdu), po njenih besedah pa je zelo posreden in poln analogij, se nastopa v Kinu Šiška zelo veseli, za Delo pa je spregovorila na svoj prosti dan, ki ga je v Atenah po nastopu večer prej preživela v studiu.
Osvojitev grammyja je eno najvišjih priznanj v glasbeni industriji, zato bom zanj večno hvaležna. Nedvomno je koristil moji karieri, saj ga ljudje iz sveta glasbe zelo cenijo in ima velik pomen. Že nominacijo je težko doseči, kaj šele zmago. Zato je to zagotovo dvignilo mojo glasbeno kariero na višjo raven, ni pa bistveno vplivalo na moj ustvarjalni proces. Ta ostaja enak. Obožujem glasbo, rada jo ustvarjam in s tem nadaljujem. Vse drugo je enako kot prej.
Parfum je nastal v sodelovanju z izjemno francosko-egiptovsko parfumerko Dano El Masri, katere blagovna znamka se imenuje Jazmin Saraï. Resnično je razumela, kaj sem želela doseči s temo jastrebjega princa [Vulture Prince]. Gre za nekakšen temen, a skrivnosten, uniseks, zimski, privlačen in zapeljiv vonj, ki se z njim popolnoma ujema. Je kot neko skrivnostno bitje, ki je zelo modno in drzno.
Namen je preprost. Pripoveduje o moči noči, o tem, da jo doživljamo vsi, o različnih vrstah in odtenkih dogodkov, ki se lahko zgodijo ponoči, vključno s tem, kako se počutimo. Včasih počivamo, včasih smo žalostni, včasih smo v zelo vznemirljivi situaciji, včasih smo v fazi odkrivanja. Včasih preprosto praznujemo. Včasih raziskujemo. Noč je torej zelo široka, hkrati pa zelo pomembna za vse vrste ustvarjalcev, med njimi glasbenike, saj se večina naših nastopov odvija v nočnih urah, tako da na neki način živimo ponoči.
Da, o tem govorim. Noč sama je lik. Je bitje zase. Je živa. In na mojem albumu je noč protagonistka. To se mi zdi res kul.
Ne vem. Mislim, da vsak novi album ponuja priložnost, da pokažeš več svoje osebnosti ali da se poglobljeno raziskuješ. To je najlepše pri tem, da si umetnik. Lahko se na novo izumiš ali se še naprej raziskuješ skozi glasbo. To sem pravzaprav naredila.
Zame je pri skladbi nekaj najzabavnejšega in najbriljantnejšega to, da vsakič, ko jo poslušam znova, v njej odkrijem nekaj novega. To je tako poseben pojav, takšno neverjetno odkritje. In zapleteno je.
Skrivnost se skriva v mnogih stvareh, kot so pisanje, plasti, produkcija, pripovedovanje zgodb in zlitje vsega tega v celoto. Gre za zelo občutljivo ravnovesje in to si vedno prizadevam doseči v svoji glasbi. To poslušalca spodbudi, da skladbo posluša znova. Ne gre torej le za to, da je skladba privlačna, ampak da je dovolj privlačna, da si jo želiš predvajati znova, hkrati pa vsakič, ko jo poslušaš, ponuja več in več.
V zvezi z vizualnim pripovedovanjem zgodb nimam veliko strokovnega znanja in izkušenj. Rekla bi, da na tem področju umetniško nisem zelo razvita. Zato je bilo zame kot oboževalko ne le Tessinih igralskih sposobnosti, ampak tudi nje kot človeka, to nekaj posebnega. Je neverjetno človeško bitje in resničen navdih, ne le v moji glasbi, ampak tudi v mojem življenju. Posebna in edinstvena je v vsem, kar počne, v načinu, kako govori, kako ravna s prijatelji in družino, v delovni etiki, ustvarjalnosti, umu, igri in videzu.
Zato je že to, da je oboževalka moje glasbe, neverjetno, da pa je zato privolila v režiranje videospota, je bilo res čudovito, pravi blagoslov. Všeč mi je, kakšno smer so ubrali z videospotom in kako so zajeli temo skladbe, ki govori o srečanju z nekom, o vezi, ki jo spletemo s tem človekom, a ne vemo, kaj narediti z njo, zato pustimo, da ostane krhka in lepa. To je čudovito upodobila in vizualno je osupljivo.
Album Vulture Prince sem napisala, ko sem bila res žalostna, zlomljena in uničena zaradi izgube [umrl ji je mlajši brat Maher, op. p]. Ima zdravilno lastnost. Zaceliti želi strto srce in zapolniti nastalo praznino. Mislim, da sta ta otožnost in žalost veliko ljudem vlili upanje za nov dan, jih spodbudili, da cenijo življenje. Na neki način smo po pandemiji vsi doživljali podobno. Toliko ljudi je zbolelo ali umrlo.
Z albumom Night Reign, ki je prišel dve leti in pol pozneje, sem zrasla kot človek, in upam, da tudi kot glasbenica. Prav tako se je spremenil moj odnos do življenja. Želela sem si biti bolj praznično razpoložena in malo bolj vesela, če se lahko tako izrazim. Super je, če se ljudem zdi glasba resna, transcendentna in transformativna, vendar si hkrati želim, da izraža mojo osebnost. Kot oseba sem precej neresna in nekaj tega sem hotela pokazati na albumu Night Reign. Ta v nasprotju s prepričanjem nekaterih ne vsebuje veliko starodavne poezije, pač pa le ljubezenske pesmi o običajnih, povprečnih stvareh. Rada bi, da bi vsi razumeli, da imam več različnih plati.
Menim, da vse umetnike moti, da jih trpajo v predalčke in jih opisujejo izključno enostransko. Mi pa se radi razvijamo, radi pokažemo, česa še smo sposobni, radi imamo svobodo. Ljubimo svobodo. Potrebujemo jo.
Seveda so me vedno opredeljevali po tem, od kod sem, po vsem, kar me dela to, kar sem, česar ni mogoče spremeniti. Ne želim pa, da to prevlada.
Komentarji