Hollywood se je znašel v breznu negotovosti, v industriji zabave, ki se je morala zaradi pandemije čez noč ustaviti – prvo opozorilo je bila prestavitev predvajanja novega filma o Jamesu Bondu
No Time To Die –, je zavladala rekordna brezposelnost.
Po poročanju revije
Variety je za večkrat presegla število odpuščenih med veliko gospodarsko krizo v tridesetih letih prejšnjega stoletja. Še nikdar v zgodovini filma ni toliko novih celovečercev čakalo na premierno predvajanje.
98 odstotkov na čakanju
Že februarja je zveza Motion Picture Association (MPA), ki zastopa pet največjih studiev (Walt Disney Studios, Warner Bros., Universal Pictures, Columbia Pictures in Paramount Pictures) in Netflix, ocenila, da filmska in televizijska industrija neposredno zaposlujeta 892.000 ljudi, od katerih je bilo v nekaterih poklicih na čakanje poslanih 98 odstotkov.
Junija objavljeni podatki kažejo, da so v Hollywoodu globalno izgubo prihodkov filmske industrije od predvajanja do srede marca ocenili na sedem milijard dolarjev, še deset izpuhtelih milijard so predvideli, če bi gospodarski ukrepi ob pandemiji trajali aprila in maja, kar seveda ponekod tudi so.
Iz morja številk so izluščili še pričakovan podatek, da se je v času karanten izredno okrepilo povpraševanje po pretočnih servisih Netflix, Apple TV+, Disney Plus, Amazon Prime Video, HBO Go, Hulu, Sling TV in drugih.
Prizor s snemanja najnovejšega Bondovega filma v Materi v Italiji, v katerem bo Daniel Craig zadnjič vozil znameniti Aston Martin DB5. Foto Reuters
Cannes, oskarji … čez eno leto
Posledice pandemije bodo občutili filmski festivali, ko bodo spet oživeli, saj predvidevajo, da bo udeležba manjša, kot je bila doslej. V Cannesu so festival najprej s konca maja prestavili na junij ali julij, potem pa ga niso odpovedali, ampak ugotovili, da ga v fizični obliki pač ne bo, objavili so uradni izbor filmov, velike festivale pa je potem združil globalni filmski festival
Mi smo eno. Festival v Cannesu je sicer edinokrat doslej izpuhtel v protestniškem letu 1968.
Podobno se je zgodilo tudi oskarjem, naslednji bodo podeljeni prihodnje leto aprila; preloženi so bili doslej trikrat, leta 1938 so jih vzele poplave v Los Angelesu, leta 1968 nemiri po umoru Martina Luthra Kinga ml., leta 1981 pa atentat na predsednika Reagana. Posledice pandemije bodo vidne tudi v distribuciji filmov, predvsem pa jih bodo še dolgo poleg ustvarjalcev finančno občutili studiji in lastniki kinematografov.
So piranhe v bazenu?
Ob novem zagonu, je pred dnevi poročal časnik
Los Angeles Times, so se sindikati in MPA s predstavniki losangeleških zdravstvenih oblasti dogovorili za pravila, ki naj bi preprečila izbruhe in širjenje koronavirusa na filmskih snemanjih.
Odslej bo moral biti na njih prisoten varnostnik, čigar edina naloga bo skrb za vse predpisane protokole, zapovedano je pogosto razkuževanje prostorov in opreme, število snemalnih ur bo omejeno, organizatorji morajo poskrbeti za ločena območja, kamor bo dovoljeno le tistim iz ekipe, ki zaradi svojega dela ne morejo ohranjati varne razdalje do drugih ali nositi zaščitnih mask – testiranje na covid-19 morajo opraviti na vsake tri dni, vsi ostali enkrat na teden.
Da se filmi vračajo precej obotavljivo, je v londonskem
Guardianu zapisal
Steve Rose z odlično primero: ne gre za velik zmagovalni pok, ampak za premišljeno, počasno gibanje, kot da bi hoteli stopiti v bazen s precej hladno vodo in ob tem razmišljali, da so pod gladino morda piranhe.
Netflix in ostali
Velike verige so ta mesec začele odpirati kinematografe s skrajno previdnostjo, najprej v Avstraliji, na Novi Zelandiji in v Kanadi, v ZDA in Veliki Britaniji previdno sledijo, na zalogi pa imajo toliko novih filmov kot še nikdar.
Premiere so v zdajšnjem kriznem času večkrat prestavljali. A tudi če bo šlo vse v redu, bo prihodek od predvajanja zaradi omejitev pri dovoljenem številu publike v dvoranah manjši, dovolj pa bo le ena samcata zgodba o okužbi v kinu, pa bodo dvorane spet v hipu prazne.
Prihodki letošnjega leta bodo – če bo predvajanje filmov potekalo brez težav – v primerjavi z lanskim letom po zdajšnjih predvidevanjih za 60 do 70 odstotkov nižji, nekatere stvari pa bodo ostale, med njimi seveda pretakanje vsebin.
Netflix in Disney Plus sta zabeležila vrtoglavo število novih naročnikov, nekateri filmi, animirana glasbena pustolovščina
Troli na svetovni turneji na primer, so zabeležili več kot sto milijonov dolarjev zaslužka, kar je povsem primerljivo s tem, kolikor je prejšnji film dosegel s predvajanjem v kinodvoranah, studio Universal pa je z digitalno različico pravzaprav zaslužil več kot z običajnim predvajanjem.
Pretakanje filmov na zahtevo utegne povsem spremeniti doslej uveljavljeni hollywoodski poslovni model, vsaj v nekaterih filmskih segmentih, veliki ekrani pa bodo ostali rezervirani za visokoproračunske filme z globalno privlačnostjo. Zdajšnje okoliščine bi lahko ustrezale neodvisnim kinematografom, ki ponujajo ne-mainstreamovsko produkcijo, hkrati pa jih bodo po žepu udarili protivirusni ukrepi.
Premiera akcijske pustolovščine o neustrašni kitajski bojevnici Mulan režiserke Niki Caro z igralko Yifei Liu bo avgusta. Foto Promocijsko gradivo
Čakanje na Davida Craiga in Toma Cruisa
Na publiko čakata prenovljena Disneyjeva akcijska pustolovščina o neustrašni kitajski bojevnici
Mulan, režiserke
Niki Caro, in akcijska srhljivka
Tenet, za katero je scenarij in režijo podpisal
Christopher Nolan. Oba filma bi v običajnih okoliščinah zagotovo prinesla v blagajno stotine milijonov, prvi bi bil vaba za družine, ki komaj čakajo, da bi se lahko po dolgem času karantene odpravile v kino, za drugega domnevajo, da bi pritegnil mlado publiko, ki je zdravstvene zadrege ob odhodu v kinodvorano ne skrbijo preveč.
Premiera
Mulan je bila načrtovana za konec marca, Disney jo je najprej prestavil na julij, zdaj je določen 21. avgust, v ljubljanskem Koloseju imajo zapisano predvajanje celo dan prej. Pri Disneyju zagotovo računajo na uspeh na velikem kitajskem trgu.
Visokoproračunski znanstvenofantastični triler
Tenet je bil najprej predviden za julij, premiera je bila prestavljena s 17. julija na 31. julij in potem na 12. avgust (v ljubljanskem Koloseju je zapisan datum začetka predvajanja 13. avgust), potem je bilo mogoče prebrati, da je premiera prestavljena za nedoločen čas, pri Warner Bros. pa so film umaknili s svojega koledarja.
Ni čas za smrt, zadnji film o Jamesu Bondu, v katerem bo nastopil igralec
Daniel Craig, je bil med prvimi filmi, katerih premiero so zaradi pandemije prestavili: na ogled bi moral biti aprila, zdaj je datum premiere 20. november v ZDA in 12. november v Veliki Britaniji (na isti dan tudi v Koloseju).
Še malce dlje časa bo treba čakati na nadaljevanje kultnega filma, v katerem je pred tremi desetletji in pol v glavni vlogi zablestel
Tom Cruise kot pilot Maverick.
Top Gun: Maverick bi se moral začeti vrteti 24. junija, zdaj je datum premiere 23. december (v Koloseju od 24. decembra).
Premiere prestavljene tudi na 2021
Ta mesec bi se moralo v kinematografih pojaviti še eno nadaljevanje uspešnice, novi del znanstveno-fantastične komedije
Izganjalci duhov: Zapuščina. Družba Sony premiero
Ghostbusters: Afterlife zdaj napoveduje za 5. marec 2021.
Prav tako šele naslednje leto se ljubitelji akcijskih filmov lahko nadejajo devetega nadaljevanja serije akcijskih kriminalnih trilerjev Fast&Furious,
F9 oziroma z daljšim naslovom
Hitri in drzni 9: Drzna saga z
Vinom Dieselom, Johnom Ceno in
Charlize Theron, ki bi se morala v kinematografih pojaviti maja letos, prihaja šele 2. aprila 2021, v Kolosej dan prej.
Malce prej bo v kinih drugi del fantastične srhljivke
Tiho mesto 2 Johna Krasinskega z
Emily Blunt in
Cillianom Murphyjem v glavnih vlogah. Nadaljevanje zgodbe o družini, ki je prisiljena živeti na samotni kmetiji v skoraj popolni tišini, saj na njih prežijo skrivnostne pošasti, ki jih pritegne kakršen koli zvok, da plen potem napadejo, bi se moralo začeti prikazovati 20. marca, zdaj je premiera prestavljena na 4. september, v Koloseju že dan prej. Na novo
Misijo nemogoče, sedmi del, bo prav tako še treba čakati, snemanje v Benetkah je letos februarja prekinila pandemija.
Kino doma
Pri Disneyju so se v nekaterih primerih odločili, da pozabijo na kinematografe in s filmi postrežejo na domu: sredi junija je na Disney Plus tako na ogled domišljijska družinska pustolovščina
Artemis Fowl, posneta po scenariju avtorja istoimenskih uspešnic, irskega pisatelja
Eoina Colferja. Ta mesec je po isti poti šel film
Toma Hanksa Greyhound, katerega premiera je bila napovedana sredi junija, zdaj pa se je drama o pomorski bitki iz druge svetovne vojne pojavila na Apple TV Plus, ki konkurira pretočnima servisoma Netflix in Amazon Prime Video.
V drugi polovici avgusta bo na Disney Plus na ogled komična pustolovščina
Thee Sharrock En in edini Ivan z
Angelino Jolie, Helen Mirren, Dannyjem DeVitom in drugimi.
Izgubo zaradi pandemije Hollywood ocenjuje na 17 milijard dolarjev.
Premiere mnogih novih filmov so prestavili na letošnjo jesen in zimo ali na leto 2021.
Pretočna servisa Netflix in Disney Plus sta zabeležila vrtoglavo število novih naročnikov.
Komentarji