V Ifo opozarjajo, da subvencioniranje tovarne baterij ni smiselno, saj da to prinaša malo delovnih mest in malo nove dodane vrednosti.
Frankfurt - Bavarska, ki je močno odvisna od avtomobilske industrije, bi v prihodnjih petih do desetih letih zaradi e-mobilnosti lahko izgubila okoli 50.000 delovnih mest. Tako so izračunali v Inštitutu za ekonomske raziskave Ifo.
Kot glavi razlog za to navajajo zahteve držav po znižanju škodljivih izpustov v boju proti klimatskim spremembam. Že pred časom je sorodna študija pokazala, da bi lahko v celotni nemški avtomobilski industriji biloleta 2035 okoli 114.000 delovnih mest manj kot danes, saj električna vozila zahtevajo manj sestavnih delov kot tista na klasični pogon, ključne dele, kot je na primer baterija, pa proizvajalci uvažajo iz Azije. Nemška vlada se je zato že odločila, da bo s pol milijarde evrov subvencionirala raziskovalni center za baterije za električna vozila, v Nemčiji pa nameravajo zgraditi tudi tovarno za proizvodnjo baterij.
V Ifo opozarjajo, da subvencioniranje tovarne baterij ni smiselno, saj da to prinaša malo delovnih mest in malo nove dodane vrednosti. Namesto slednjega vladi in industriji predlagajo prekvalifikacijo zaposlenih, da bodo ustrezno usposobljeni za delo v novih pogojih. V Ifo opozarjajo, da nemška avtomobilska industrija zaostaja za konkurenti na področjih, ki postajajo vse bolj pomembna – avtonomna vožnja, umetna inteligenca, senzorika. Na teh področjih se vse bolj razvijajo ameriška podjetja in povsem mogoče je, da bodo postala najmočnejša na trgu. In še, v Ifo se bojijo, da bi nemška podjetja, ki bi vstopila na ta trg, postala odvisna od informacij, ki jih zbirajo Google, Amazon in Microsoft.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITE Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji