Najverjetneje zanj niste nikdar slišali. Omrežje je namreč prenehalo delovati leta 2014, najbolj priljubljeno pa je bilo v državah, ki so precej oddaljene od nas, zlasti v Indiji in Braziliji. V luči današnjega zapisa je to omrežje zanimivo predvsem zato, ker gre za predhodnika omrežja Google Friend Connect, ki je predhodnik storitve Google Buzz, to pa je – uganili ste – predhodnik omrežja Google+. Verjetno ga poznate, uporabljali pa ste ga morda bolj po pomoti. Tudi Google+ je namreč lani ugasnil, omrežje pa v resnici nikoli ni zares zaživelo, kot so načrtovali pri Googlu.
Kje tičijo pomanjkljivosti
Razlogov za neuspeh Google+ je več, enega – morda poglavitnega – pa je že leta 2011 razkril Steve Yegge, ki je takrat delal kot inženir pri Googlu. Yegge je za svoje sodelavce pripravil daljši zaupen dopis, kot pa se rado zgodi, je ta zapis pricurljal v javnost in požel ogromno medijske pozornosti. V njem namreč Yegge, ki je bil pred Googlom zaposlen pri Amazonu, primerja kulturi obeh podjetij in ugotavlja, da je Google superioren v praktično vseh vidikih – razen pri odprtosti. Govorimo o odprtosti v tehnološkem aspektu – povezljivosti in združljivosti z zunanjimi sistemi, programskih vmesnikih (API) in premiku od produkta k platformi.
O dostopnosti.
Od takrat je po digitalnih standardih minilo ogromno časa in praktično vsa vodilna svetovna IT-podjetja so ugotovila, da sama ne zmorejo vsega. Tako v trgovini Google Play kot v Applovem App Store najdemo na tisoče aplikacij, ki jih nista razvili ti dve podjetji. In ko je digitalizacija resno dosegla praktično vse industrijske panoge, je to spoznanje pljusknilo v podjetja vseh barv in oblik. Zato lahko danes govorimo o odprtem bančništvu, odprtem zavarovalništvu, odprtem zdravstvu in o tako imenovani o
dprti API ekonomiji.
Do odprtega bančništva še nekaj ovir
V
podjetju Rekono so že dolgo nazaj uvideli, da smo na začetku zelo vznemirljivega obdobja, pri čemer je bančništvo samo eno od področij, na katerem lahko pričakujemo korenite spremembe poslovnih modelov. Na poti do resnično odprtega bančništva pa nas čaka še precej resnih ovir in sprejetje enotne digitalne identitete je zagotovo ena od njih. Za končnega uporabnika mora biti namreč uporaba lastne digitalne identitete preprosta, hitra in varna.
Podjetja, kot je Rekono, ki skrbijo za razvoj in upravljanje digitalnih identitet, pa morajo za to preprosto rešitev za začetek podpirati možnost preverjanja pristnosti z močno avtentikacijo SCA v skladu z veljavno zakonodajo eIDAS in PSD2. Uporabniku je treba omogočiti napredno in kvalificirano digitalno podpisovanje. Podpis mora biti neodvisen od naprave, saj uporabnikov ne želite odvračati zgolj zato, ker recimo nimajo zadnje različice določenega pametnega telefona. Sistem mora podpirati tako
različne storitve zaupanja kot notranje in čezmejne integracije in povezave. Rekono ustrezno in učinkovito rešuje težave na vseh omenjenih poljih, a na tej točki je to uporabno predvsem kot prikaz, za kako kompleksno področje gre.
Podjetje Rekono skrbi za razvoj in upravljanje digitalnih identitet in s svojo edinstveno rešitvijo izstopa po tem, da podpira možnost preverjanja pristnosti z močno avtentikacijo SCA v skladu z veljavno zakonodajo eIDAS in PSD2. FOTO: Shutterstock
Do bank imamo visoka pričakovanja
Bančništvo je sicer panoga, ki jo običajno še vedno zaznavamo kot eno tistih, v katerih spremembe potekajo počasi. Dejstvo je, da je ta ocena vsaj deloma krivična, saj je bančništvo tudi ena od najbolj reguliranih panog, zato spremembe od danes na jutri pogosto dejansko niso možne, varnostne zahteve pa so seveda na precej višji ravni kot v kakšnih drugih dejavnostih
(saj ne bi radi ostali brez sredstev na svojem varčevalnem računu samo zato, ker je vaša banka želela bolj odločno stopiti v korak s časom, mar ne?).
Naša pričakovanja do bank pa so prav tako visoka, kot jih imamo do tehnoloških podjetij. Želimo si vrhunske uporabniške izkušnje. Kot v svoji študiji
ugotavlja PwC, si nas kar 70 % želi, da bi nam banke znale v realnem času posredovati prilagojene ponudbe glede na naše potrebe. Želimo si preprostega vpisa v svojo mobilno banko ter sodobne in pregledne vmesnike. Pa morda še orodja za vodenje porabe stroškov in osebnih financ. Ali možnosti hitrega investiranja.
Oglejmo si primer nakupa izdelka, ki je v osnovi preprost, a nam mora v celoti ustrezati, saj bo sicer naše življenje precej turobno – posteljne vzmetnice. Ko se človek v današnjih časih odloča za nakup nove vzmetnice, ima na voljo množico različnih opcij, materialov, vzmeti, pen, vlaken, čvrstih in manj čvrstih jeder. Po dolgotrajnem izbiranju se vseeno lahko zgodi, da vzmetnica, ki je v trgovini delovala kot puhast oblaček, po dveh urah ležanja postane mučilna naprava. Mnogi trgovci danes zato ponujajo možnost zamenjave izdelka, včasih tudi večkrat zapored. Kakovostna vzmetnica za zakonsko posteljo pa lahko hitro stane tudi več kot povprečna slovenska plača, zato bo marsikateri kupec za nakup najel potrošniški kredit.
Kakovostna vzmetnica za zakonsko posteljo lahko hitro stane tudi več kot povprečna slovenska plača, zato bo marsikateri kupec za njen nakup najel potrošniški kredit. In zakaj si ne bi vso potrebno dokumentacijo za kredit uredili kar na licu mesta preko mobilnega telefona – po možnosti medtem, ko v trgovini še preizkušamo našo bodočo vzmetnico. FOTO: Shutterstock
Seveda potrošniki danes pričakujemo, da lahko vso potrebno dokumentacijo uredimo kar na kraju nakupa z mobilnim telefonom – po možnosti medtem, ko v trgovini še preizkušamo bodočo vzmetnico. Z nekaj pritiski na telefon želimo skleniti potrošniški kredit, trgovcu nakazati plačilo, podpisati račun in shraniti garancijski list, ki nam omogoča, da vzmetnico po morebitnem tednu neprespanih noči brez zapletov vrnemo. Tehnološke rešitve, ki omogočajo enostavno sklepanje kreditov, so že na voljo, vendar je ta primer v našem prostoru žal še redek, saj so načini identifikacije in digitalnega podpisovanja še preveč razpršeni.
Zaupajte preverjenim rešitvam
Prav zato je pomembno povezovanje. Če govorimo o varnosti, je nujno sodelovanje s podjetji, ki ponujajo preverjene rešitve za upravljanje digitalnih identitet, kot je
Rekono. Tu gre za več kot le za identifikacijo ali vpis v storitev mobilne ali spletne banke, temveč za možnost varnega upravljanja računov v drugih povezanih rešitvah. Za hitro investiranje. Za vodenje osebnih financ. Za prilagojene ponudbe, ki jih je možno na hitro potrditi, če želite.
Glavni nauk, ki ga lahko potegnemo iz omenjenega sočnega Yeggejevega pisma sodelavcem, lahko najdemo v njegovih besedah o nekem drugem kalifornijskem velikanu, Facebooku:
»Facebook je uspešen, ker so zgradili celo vesolje produktov tako, da so drugim dovolili, da delo opravijo namesto njih.«
FarmVille se bo letos na silvestrovo upokojil na Facebooku. Odprto bančništvo in API ekonomija pa sta šele na začetku. Kot smo dejali – čaka nas vznemirljivo obdobje.
Za več informacij so vam na voljo
tukaj.
Objavo vsebine omogoča Bankart d.o.o.