Neomejen dostop | že od 9,99€
Digitalizacija, uporaba sodobne tehnologije in iz novih okoliščin izhajajoče spremenjene navade potrošnikov so po pandemiji trgovino soočile z novimi izzivi. Eden ključnih je kadrovska problematika. Zaposleni v trgovini že danes potrebujejo drugačne, nove kompetence, jutri brez njih sploh ne bo šlo več. O novih trendih in o tem, kako je slovenska trgovina pripravljena nanje, so govorili na 15. Strateški konferenci o trgovini.
Organizatorja konference, Trgovinska zbornica Slovenije in Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani, sta izhajala iz nove realnosti: da je v središču trgovine zdaj človek – zaposleni, kupec, partner, dobavitelj. Vodilni v trgovskih podjetjih so skupaj s strokovnjaki iskali odgovore na vprašanja: Kakšne transformacije doživlja jo deležniki v trgovini, kakšne kompetence potrebujejo zaposleni v trgovini danes in v prihodnje? Kako so slovenski trgovci pripravljeni na nove trende?
Globalna raziskava BCG je pokazala, da bodo določene navade iz obdobja pandemije ostale (po devetih mesecih se namreč navade usedejo v DNK). Več kot 70 odstotkom globalnih kupcev je spletna trgovina postala vsakdanjost, 60 odstotkov jih želi komunicirati neposredno s proizvajalci znamk in preskočiti posrednike, 40 odstotkov jih je še vedno strah iti v trgovino zaradi virusa, enak delež jih pred nakupov prečeše splet, skoraj tretjina jih želi dostavo v 24 urah.
Vse ostaja enako tudi po epidemiji, zato se bo morala klasična trgovina prilagoditi, spremeniti svoj modus operandi. Pomembna bo personalizirana ponudba, prodajalne bodo postale prostor, kjer kupec pogleda izdelek v živo, potem pa ga kupi na kateri koli, njemu najbližji način, skakajoč iz kanala v kanal. Digitalizirana prodaja se bo tesno prepletala s klasično, temeljila bo na telefonu, QR kodah, po »čim hitreje in čim bolj preprosto, udobno za kupca«. Trgovina bo postala mali logistični center, ponuditi bo morala različne oblike dostave. Nekateri deli trgovine bodo prosperirali (pohištvo, šport, dom, zdravje, čistoča, trgovine na podeželju…), drugi bodo v težavah.
Trendi, ki veljajo v svetu, bodo z zelo majhnim zamikom prišli tudi do nas. Na trgu se bodo pojavili novi igralci, prišlo bo do združevanja, vsak izmed njih pa se bo moral prilagajati istim trendom.
V tem zanimivem hibridu po besedah Seier Larsenove ne bo šlo brez novih znanj in veščin. O tem, kaj se bo dogajalo s kompetencami, kakšni so trendi, kako se bodo spremenili poklici, kaj se bo dogajalo z delovnimi vlogami, pa je govorila študija o kadrih, ki jo je TZS pripravila v sodelovanju s Centrom poslovne odličnosti EF; podrobno so jo predstavili na konferenci.
Samo Kupljen, direktor Bauhausa, meni, da bo spletna prodaja rasla, nikoli pa ne bo prevzela vodilne vloge. Ključ do uspeha bodo v prihodnosti ljudje in logistika; predvsem zaposleni, ki prihajajo v stik s kupcem, procesi v ozadju bodo morali biti avtomatizirani. Delovno silo bo verjetno bo treba uvažati. Kupci pričakujejo dobro nakupovalno izkušnjo, svetovanje, nekoga, ki jim bo pomagal razrešiti problem. Ne razlikujejo več med kanali, povsod želijo celovit odgovor. Kar zadeva logistiko, je največji izziv »logistika zadnjega metra«, ne dostava npr. s Finske v Slovenijo, ampak iz skladišča na kupčev naslov. Veščine, ki naj bi jih iskali trgovci, so po Kupljenu vsaj dva tuja jezika, matematika, človeški odnosi, sposobnost medosebne komunikacije. Želeli bi si široko izobraženih ljudi, ki imajo osnovna znanja o poslu in so sposobni prilagajati zahtevam konkretnega delovnega mesta.
Temeljna ugotovitev študije: podjetja bodo morala posebno pozornost posvetiti digitalnim kompetencam zaposlenih, ki so ključne za uvajanje in uporabo sodobnih tehnologij v poslovnih procesih. Kot je poudarila predsednica TZS Mariča Lah, zato zbornica že načrtuje delavnice s področja spletne prodaje, digitalnega marketinga, prediktivne analitike in ostalih aktualnih novosti.
V nadaljevanju konference so v predstavitvah in na okrogli mizi in svoje izkušnje in načrte z digitalno transformacijo v času epidemije in po njej, z iskanjem in usposabljanjem kadrov, ter uvajanjem različnih poslovnih modelov, ki sledijo kupcu prihodnosti, razgrnili menedžerji uglednih trgovskih podjetij: Bauhausa, Mercatorja, Spara, Engrotuša, Petrola,Big Banga, Emila Freya, Magistrata International, Shoppsterja, Ikone.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji