Delnice ameriškega proizvajalca električnih avtomobilov Tesle so na borzo uvrščene od leta 2010. A družba v vsem tem obdobju še ni ustvarila dobička.
Galerija
Tesla je imela do konca prvega četrtletja 450.000 naročil za model 3 in kupci bodo morali ostati potrpežljivi. FOTO: Tesla
Delnice ameriškega proizvajalca električnih avtomobilov Tesle so na borzo uvrščene od leta 2010. A družba v vsem tem obdobju še ni ustvarila dobička. Še več, pozitivni denarni tok iz poslovanja (EBITDA) je dosegla le dvakrat, in sicer v letih 2013 in 2016. V prvem letošnjem četrtletju so ustvarili največjo četrtletno izgubo.
Prvi dobiček je po novih napovedih predviden v letu 2020. Pri tem je treba opozoriti, da je bil obrat v pozitivno poslovanje že večkrat prestavljen. Prav proizvodnja sedana model 3 naj bi bila ključna, da družba izplava iz izgub.
Družba sicer za svoje načrte neprestano išče sredstva na kapitalskih trgih. Od leta 2010 se je vsako leto dokapitalizirala, poleg tega pa je družba lani tudi dvakrat izdala obveznice. V prvih treh mesecih letos je ustvarila 593 milijonov evrov čiste izgube. Če se bo takšno poslovanje nadaljevalo, bo družba potrebovala svež kapital že v manj kot pol leta. Tega sicer lahko dobi, a je zaradi nespametnih odzivov Elona Muska cena delnic opazno zdrsnila, to pa tudi pomeni, da bo nova dokapitalizacija ali izdaja obveznic precej dražja kot prejšnje.
Težave z modelom 3
Kot pravijo pri Tesli, ki izdeluje izključno električne avtomobile, so imeli ob koncu letošnjega prvega četrtletja več kot 450.000 naročil za model 3, ki naj bi bil po modelih S in X prvi, ki bo cenovno bolj dostopen. Seveda pa to še vedno ne bo poceni avtomobil. Model 3 naj bi imel v osnovni baterijski različici doseg 350 kilometrov, v zmogljivejši pa skoraj 500 kilometrov. Osnovni model bo v ZDA stal 35.000 dolarjev (29.000 evrov), seveda je izvedenka z le nekaj dodatki in večjim dosegom precej dražja, cena lahko preseže 50.000 dolarjev (42.000 evrov).
Podjetje je s proizvodnjo modela 3 začelo sredi lanskega poletja, a zelo počasi in nikakor ni doseglo večjih proizvodnih številk. Šele v letošnjem aprilu so presegli tedensko proizvodnjo dva tisoč vozil. Kot agencije prenašajo njihove navedbe, so morali v preteklem četrtletju izboljšati proizvodnjo baterijskega modula in zdaj pričakujejo, da bodo načrtovano tedensko proizvodnjo pet tisoč avtomobilov dosegli julija. Razlog težav naj bi bil v tem, da so preveč pohiteli s popolno avtomatizacijo proizvodnje in da so v tem pogledu morali vsaj začasno stopiti korak nazaj. V Evropi se je sicer na sivem trgu že pojavilo nekaj primerkov modela 3, uradno pa Tesla mednarodne dobave za ta avtomobil načrtuje začetek prihodnjega leta.
Doseganja večjih proizvodnih količin modela 3 je ključno za ustvarjanje nujno potrebnega prihodka, z njim naj bi se Tesla po načrtih izpred dveh let iz nišne družbe prelevila v kolikor toliko množičnega proizvajalca in dosegla letno proizvodnjo pol milijona vozil ter končno začela ustvarjati dobiček. Lani so namreč še vedno izdelali le nekaj več kot 100 tisoč avtomobilov. Ob težavah zagona večje proizvodnje modela 3 je seveda vprašanje, kako bo z naslednjimi modeli, posebej z manjšim športnim terencem z oznako Y. Tega naj bi začeli izdelovati v letu 2020.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITE Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji