Neomejen dostop | že od 9,99€
Uspeh in napredek v podjetju TAB iz Mežice se stopnjuje že od svojega nastanka leta 1965. Začeli so s proizvodnjo akumulatorskih baterij in se že leta 1972 z izdelavo akumulatorjev povezali z avtomobilsko industrijo. Ti so še danes med glavnimi proizvodi tovarne. Letno jih izdelajo več kot pet milijonov. Ob tem pa proizvajajo še baterije za industrijo in celo vojsko, od zdaj pa tudi za naš dom.
Ali ste vedeli?
Slovenija ima izredno močno baterijsko industrijo, in to ne samo zaradi TAB-a. Kemijski inštitut je ena najboljših raziskovalnih ustanov na področju baterijske kemije. V naši državi je nastalo prvo certificirano električno letalo na svetu, baterije zanj pa v Pipistrelu izdelujejo sami. Imeli smo zelo močno in veliko tovarno Zmaj v Ljubljani.
Elektrifikacija našega življenja se razteza prav na vse naše dejavnosti. In če želimo z lastno proizvedeno elektriko brezskrbno upravljati naš vsakdan, potrebujemo učinkovit hranilnik elektrike, ki nam bo zagotavljal pravo zalogo in hkrati omogočil tudi nižje stroške za električno energijo.
In ko je Porsche Slovenija iskal partnerja, ki bi pomagal pri razvoju in proizvodnji njihovih hranilnikov MOON, ga je našel pred domačim pragom. »Pravzaprav se ni bilo težko odločiti, da se povežemo s TAB-om,« je povedal generalni direktor Porsche Slovenija Danilo Ferjančič. »S TAB-om pri izdelavi zagonskih baterij sodeluje že koncern Volkswagen. In ko smo iskali partnerja za naše hranilnike, smo kaj hitro ugotovili, da se nima smisla ozirati daleč, saj imamo odlično možnost praktično tik pred nosom.«
V strategiji e-mobilnosti Porsche Slovenija je bilo že od začetka jasno zapisano, da želi strankam ponuditi celotno storitev, od električnega avtomobila in polnilnice zanj do fotovoltaične elektrarne in hranilnika energije. »Malo smo pogledali po svetu in ugotovili, da ima Tesla najboljšo rešitev. Njegov hranilnik je prikupen, vendar po našem mnenju ne najbolj primeren za domače okolje. Zato smo preprosto hoteli narediti boljšega. Skupaj s TAB-om smo se odločili, da uporabimo drugačno kemijo baterijskih celic, kot jo uporablja Tesla. Naše celice so namreč LiFePO4 oziroma litij-železo-fosfatne. Ta kemična zmes je precej bolj vzdržljiva in varnejša kot tiste baterije, ki jih najdete v računalnikih ali telefonih in Teslovih hranilnikih,« je dodal Ferjančič.
»Slovenci smo lahko najboljši na svetu,« je prepričan Danilo Ferjančič, »samo skupaj moramo stopiti. Nimamo samo izrednih športnikov, ampak tudi odlične oblikovalce v avtomobilski industriji, ki rišejo avtomobile v največjih koncernih. Imamo celo vrsto inženirjev, ki so v svetu izjemno cenjeni, imamo ugledne profesorje na najbolj priznanih univerzah po svetu. Zato me ni niti najmanj skrbelo, ko smo se odločili za sodelovanje s TAB-om. Prepričan sem, da smo skupaj z njim razvili odličen hranilnik MOON, ki ga bomo z veseljem ponudili tudi našim partnerjem v tujini. Vem, da ne bodo mogli najti nobenega boljšega, kot je naš.«
Čista električna energija ni nujno draga: s fotovoltaičnim sistemom (sončna elektrarna) lahko proizvajate lastno električno energijo, s hranilnikom električne energije MOON pa imate takšno električno energijo na voljo podnevi in ponoči. Vgrajena baterija je namreč temeljito preizkušen visokokakovostni hranilnik, s katerim preprosto shranjujete solarno električno energijo.
Pri podjetju TAB so pri razvoju baterijskega hranilnika iskali navdih v tujini in svoje raziskovanje nato nadgradili z inovativnimi rešitvami, ki izboljšujejo varnost izdelka. »Veseli smo, da nas je poklicalo podjetje Porsche Slovenija. Ideja nam je bila že od začetka všeč in hitro smo našli skupni jezik. Ja, res je, odločili smo se za drugačno baterijsko kemijo, predvsem zaradi varnosti. Cena surovin namreč ne igra velike vloge, za nas in Porsche Slovenija je bila glavna varnost,« pojasni direktor TAB-a Bogomir Auprih. Tudi če gre predvsem za varnost, pa je pomembna še ena stvar: v teh baterijah namreč ni spornega kobalta. In to bo lahko odločilno tudi pri prodoru na tuje trge, saj so nekatere zahodne, predvsem pa skandinavske države na to izredno pozorne.
»Edino, kar ni rezultat domačega razvoja, so baterijske celice. Vse drugo, od inverterja, elektronike do ohišja in seveda izdelave, je plod slovenskega znanja. In v Sloveniji imamo baterijskega znanja na pretek,« še doda Auprih, ki prizna, da so njegovi cilji usmerjeni tudi čez slovensko mejo. »Seveda si želimo tudi prodora na tuje trge. Gre za odličen hranilnik z izredno sprejemljivo ceno. Prepričani smo, da je to eden izmed najboljših tovrstnih proizvodov. Ob tem pa smo vsi skupaj kar veliko pozornosti namenili tudi oblikovanju. Na samo da je naš hranilnik dober, je tudi lep.«
Ampak Bogomir Auprih še ni popolnoma zadovoljen. In verjetno ne bo minilo veliko časa do takrat, ko bodo tudi baterijske celice izdelovali v TAB-u: »Tale nesrečna korona nas je precej upočasnila. Nameravamo namreč zgraditi tovarno baterijskih celic. Naš partner je na Kitajskem in v tem trenutku je z njim težko sodelovati, malo zaradi epidemije, malo pa zaradi tamkajšnje politike,« zato je njihov načrt jasen: čim prej zagnati proizvodnje baterijskih celic v Sloveniji. »Prepričan sem, da je prihodnost v baterijah, in dobro je, da smo na to popolnoma pripravljeni.«
Industrija proizvodnje baterij se že dlje časa ukvarja tudi z vprašanjem reciklaže. Tudi v TAB-u že desetletja razmišljajo tudi o tem. Njihov reciklažni obrat je začel delovati že leta 1990. Če znajo povsem reciklirati svinčeve baterije, bodo znali tudi sodobne brez svinca. »Za zdaj ni nobene potrebe, da bi hiteli z ustanovitvijo obrata za reciklažo teh baterij,« pojasnjuje in doda: »Skupaj s Porsche Slovenija dajemo desetletno garancijo za ta hranilnik. Obljubljamo tri tisoč ciklov, kar je izredno veliko. In ko se bo pojavila potreba po reciklaži, bomo te hranilnike in še kaj sposobni tudi reciklirati. Vendar se to po našem mnenju ne bo zgodilo še kakšnih petnajst let. Do takrat pa bodo dobro poznane tudi tehnologije za reciklažo oziroma razgradnjo. In seveda bomo takrat zraven.«
Naročnik oglasne vsebine je Porsche Slovenija