Neomejen dostop | že od 9,99€
Uprava Slovenskega državnega holdinga (SDH) je v vlogi ustanovitelja podrobno preučila investicijski projekt v zvezi z nabavo novih voznih sredstev družbe Slovenske železnice in podala soglasje k poslu odvisne družbe SŽ - Potniški promet, d. o. o., za nakup 20 novih potniških garnitur. Pogodba v vrednosti 148,3 milijona evrov (brez davka na dodano vrednost) bo sklenjena s poljskim proizvajalcem Stadler, so sporočili iz SDH.
Slovenske železnice so že lani poleti objavile javni razpis za bimodalne vlake oziroma vlake, ki se jih tehnično dokazano lahko nadgradi v bimodalne. S takšnimi vlaki bodo lahko z isto potniško garnituro izvedli vožnjo po elektrificirani in neelektrificirani progi. V Sloveniji je namreč manj kot 50 odstotkov železniških prog elektrificiranih. Kot pojasnjujejo v Slovenskih železnicah (SŽ), je podpis pogodbe predviden za junij, začetek dobav novih potniških garnitur pa v letu 2025.
Z omenjeno naložbo SŽ nadaljujejo projekt posodabljanja voznega parka, kar bo omogočilo dodaten dvig kakovosti storitev v železniškem potniškem prometu. »Nabava novih 20 potniških garnitur za družbo SŽ-Potniški promet pomeni posodobitev in zamenjavo dela starega voznega parka z novimi in sodobnimi voznimi sredstvi. Investicija v nabavo 20 novih potniških garnitur bo prispevala k dvigu konkurenčnosti železniškega in javnega potniškega prometa ter privabila k uporabi železniškega javnega prevoza še več potnikov. Izboljšala se bo kvaliteta storitev tudi na neelektrificiranih regionalnih progah. S sodobnimi vlaki pridobimo vsi, potniki, zaposleni, okolje … Javni prevoz po železnici je s sodobnimi vozili še bolj udoben, nudi več funkcionalnosti, z več ponudbe za prevoz koles in za prevoz gibalno oviranih oseb, z boljšim informacijskim sistemom ... Pomemben je tudi velik prispevek k okolju, saj so novi vlaki energetsko še varčnejši,« pojasnjujejo v Slovenskih železnicah.
Dodajajo, da se je z že dobavljenimi novimi sodobnimi 52 garniturami javni železniški promet že moderniziral in privabil številne nove potnike, kar kaže rast števila prepeljanih potnikov: »V načrtu je nakup še dodatnih 20 novih sodobnih garnitur. Želimo si še dodatne potniške vagone in vsaj štiri nove večsistemske električne lokomotive za mednarodni promet, ki ima velik potencial.«
SŽ sicer javni potniški promet v Sloveniji izvajajo z več kot 530 vlaki dnevno. Kot pravijo, jim je na račun že dobavljenih novih vlakov uspelo ponudbo delno že razširiti, z dodatnimi vlaki bo za to še več možnosti: »V ponudbo lahko tako dodajamo dodatne regionalne vlake, ki hitreje pripeljejo potnike iz bolj oddaljenih krajev, ker imajo manj postankov.«
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji