Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Prvi menedžer leta je Tomaž Berločnik

Nagrada Združenja Manager letos v roke predsednika uprave Petrola.
»Menedžerje potrebujemo na nižjih ravneh, vodje pa poslušamo,« pravi Tomaž Berločnik, predsednik uprave Petrola. Foto Roman Šipić
»Menedžerje potrebujemo na nižjih ravneh, vodje pa poslušamo,« pravi Tomaž Berločnik, predsednik uprave Petrola. Foto Roman Šipić
26. 9. 2019 | 00:00
3:47
Ljubljana – »V začetku leta 2011 sem bil pravi menedžer, saj je bila družba popolnoma centralizirana in vodena iz uprave. Danes pa je ključ do uspešnega poslovanja in prestrukturiranja Petrola prav odločitev, da tak način vodenja za Petrol ni primeren,« je v svojem prvem intervjuju doslej za Delo povedal predsednik uprave Petrola Tomaž Berločnik, ki bo nocoj v Portorožu prejel priznanje menedžer leta, ki ga podeljuje Združenje Manager.

Kot so zapisali v združenju, je Tomažu Berločniku od leta 2011, ko je prevzel vodenje Petrola, uspelo preobraziti podjetje, ki je danes največje v Sloveniji. »Tako Petrol ni več le naftni trgovec, ampak družba prihodnosti, ki postavlja nove trende in poslovne modele na področju energetike in trgovine ter razvija pametne rešitve na področju energetike in mobilnosti,« ugotavljajo. Priznavajo mu, da je v osmih letih družba pod njegovim vodstvom skoraj podvojila prihodke na več kot pet milijard evrov, vizionarstvo, težnjo po napredku in pogum, preobrazbo pa da je izvedel z opolnomočenjem zaposlenih.


Z decentralizacijo so agilnejši


Kot je Berločnik povedal v pogovoru, ki ga bomo objavili v Sobotni prilogi Dela, je ob njegovem prihodu v Petrol uprava potrjevala skoraj vse, ne le pomembnih zadev: »Predsednik uprave Petrola je na primer moral osebno odobriti vsak potni nalog za pot v tujino za vsakega zaposlenega. Vse se je stikalo na vrhu. Danes pa je ključ do uspešnega poslovanja in prestrukturiranja Petrola prav odločitev, da tak način vodenja za Petrol ni primeren. Svojo moč sem decentraliziral, tako da sem ljudi navzdol opolnomočil. Na ta način smo hitrejši in bolj agilni.« Opozoril je, da konkurenti Petrola danes niso več blue chipi, ampak zelo agilni startupi.

Petrol ni več le naftna družba. Foto Jure Eržen
Petrol ni več le naftna družba. Foto Jure Eržen


Sicer pa Berločnik, ki je sredi drugega mandata, o sebi pravi, da se je iz menedžerja v letih v Petrolu spremenil v vodjo: »Menedžerje potrebujemo na nižjih ravneh, vodje pa poslušamo. Mi smo kot nekakšni trenerji, ki vodimo tim in poskušamo iz vsakega posameznika izvleči maksimum v pozitivnem smislu. To je kot v orkestru, ko je treba vrhunske glasbenike uglasiti in jih med seboj povezati v uravnoteženo celoto. In to je novodobno vodenje.«


Tri ključna področja


Strategija Petrola predvideva, da bo Petrol do leta 2022 postal pomemben regijski igralec na treh ključnih področjih: v energetiki, mobilnosti in trgovini. To bodo dosegli z inovacijami in digitalnimi rešitvami ter partnerstvi in prevzemi, skupaj pa bodo v te cilje vložili pol milijarde evrov. Za raziskave in razvoj je družba lani namenila 6,6 milijona evrov. Kako pomemben je razvoj novih produktov, kaže tudi rezultat, da so lani dobro petino vseh prihodkov ustvarili s produkti, ki so jih razvili v zadnjih treh letih.



V Petrolu se zavedajo tudi svoje družbene odgovornosti. Spodbujajo dobrodelne akcije in prostovoljstvo in so velik podpornik športa. Tudi Berločnik je vpet v širše družbeno okolje, saj je predsednik košarkarskega kluba Cedevita Olimpija Ljubljana, član sveta Ekonomske fakultete v Ljubljani in mentor programa CEED, ki mladim podjetnikom omogoča lažji vstop v poslovni svet.
Z Berločnikom smo se pogovarjali o različnih aktualnih vprašanjih in izzivih, s katerimi se srečuje Petrol.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine