Kaj pričakujejo za njihova podjetja in za slovensko gospodarstvo, smo vprašali nekatere gospodarstvenike.
Jože Colarič Foto Roman Šipić
Jože Colarič, predsednik uprave Krke
V Krki se zavedamo, da bomo uspešni le z močnim lastnim razvojem, s katerim zagotavljamo nove izdelke, fleksibilno proizvodnjo in učinkovito marketinško-prodajno mrežo. Pri tem gledamo naprej in iščemo nove priložnosti – tako na področju izdelkov kot trgov. Krka je prisotna tako na tradicionalnih kot tudi na čezmorskih trgih in se osredotoča tudi na Kitajsko. Naše načrte za prihodnost vodi optimistična naravnanost. V skupini Krka letos načrtujemo prodajo v višini 1,375 milijarde evrov. Za vlaganja, ki bodo namenjena predvsem povečanju in posodobitvi proizvodnih zmogljivosti za proizvodnjo farmacevtskih izdelkov in infrastrukture, načrtujemo nameniti dobrih 124 milijonov evrov. V Sloveniji in tujini načrtujemo povečanje števila zaposlenih za štiri odstotke, število vseh redno zaposlenih pa naj bi preseglo 12.100. Za slovensko gospodarstvo si želimo, da bi država podpirala aktivnosti, s katerimi bo zagotovila njegovo konkurenčnost in napredovanje vseh ključnih področij razvoja Slovenije. Ker uspešna podjetja pripomorejo h gospodarski rasti, verjamem, da je vsem v interesu ustvarjanje pogojev, ki bodo omogočali dobre dosežke.
Tomaž Berločnik Foto Mavric Pivk
Tomaž Berločnik, predsednik uprave Petrola
Udeleženci na energetskem trgu smo priča velikim izzivom in spremembam. Po eni strani gre za zahteven sistemski prehod na obnovljive vire za zagotavljanje preskrbe, po drugi strani pa se dogajajo spremembe na področju vedenja končnih odjemalcev, ki postajajo vse aktivnejši. Glede porabe energije napovedi kažejo, da se bo ta v segmentu transporta in industrije zmanjševala, v sektorju zgradb pa povečevala. Za letos skupina Petrol načrtuje prihodke od prodaje v višini 5,6 milijarde evrov in čisti poslovni izid v višini 96,7 milijona evrov. Petrol bo polovico EBITDA realiziral s prodajo naftnih derivatov, 20 odstotkov s prodajo trgovskega blaga in povezanih storitev, 13 odstotkov z energetskimi in okoljskimi rešitvami … Slovensko gospodarstvo je trenutno v dobri kondiciji in vsi si želimo, da bi bilo tako tudi v prihodnje. Če zaupamo napovedim, se bo letos rast sicer nekoliko upočasnila, a verjetno ne drastično. Slovenija je izvozno gospodarstvo, zato smo precej odvisni od dogajanja na tujih trgih. Doma pa moramo zagotoviti, da smo regijsko in globalno konkurenčni. Sam verjamem, da bo leto uspešno.
Sabina Sobočan Foto Arhiv podjetja
Sabina Sobočan, direktorica Varis Lendava
Naš najpomembnejši produkt tudi letos ostajajo gotove kopalnice, ki jih lahko najdete v hotelih najprestižnejših svetovnih hotelskih verig. Posvetili se bomo tudi razvoju novega produkta, saj smo prek javnega naročila dobili delo za žarno steno za pokopališča. V Varisu intenzivno razvijamo tudi lesene kopalnice in modularne hiše ter redno vlagamo v razvoj podjetja. Zaključili smo modernizacijo in optimizacijo razvojno-logističnega centra. Zaradi širjenja poslovanja nam primanjkuje kadrov, zato aktivno vzpostavljamo lastno akademijo. Začeli smo izvajati tudi mentorstvo za mlade, ki se bodo po končani šoli zaposlili pri nas. V okviru akademije bomo izvajali interna usposabljanja, pozornost pa namenili karierni in osebnostni rasti vsakega posameznika. Na splošno je za evropsko gradbeništvo napoved optimistična in obljublja porast investicij, tako hotelskih kot tudi stanovanjskih. To je vsekakor dobra novica za nas, saj tudi v Sloveniji opažamo povečanje obsega naložb, ki se bo, upamo, nadaljevalo tudi letos.
Marjan Batagelj Foto Voranc Vogel
Marjan Batagelj, predsednik upravnega odbora Postojnske jame
Pričakujemo rahlo negotovost in rahlo ohlajanje ter z vso odgovornostjo vstopamo v čas, ko konjunktura ne bo več samoumevna. Naredili smo projekcije, koliko nam lahko upade promet, da bi še vedno ostali odlični. Projekcija na krizo je dejavnik varnosti, zato lahko dokaj zanesljivo pričakujemo prihajajoče leto. Turizem je vedno izraz gospodarskega stanja. Ko je med ljudmi optimizem, stopnja brezposelnosti nizka in so plače zanesljive, je denarja za turizem navadno več. Vendar imamo le šest odstotkov slovenskih gostov, zato so razmere v slovenskem gospodarstvu za nas manj pomembne. Pomembnejša je napoved svetovne turistične organizacije, ki napoveduje štiriodstotno rast. Zato bomo težko delovali negativno, kljub temu pa smo pri razmišljanju previdni in pozorni na nepredvidljive dejavnike.
Samo Kupljen Foto Marko Feist
Samo Kupljen, direktor Bauhaus Slovenija
Za Bauhaus pričakujem pozitivno rast, podobno lanski. Če se bo uresničil učinek zaradi zvišanja minimalne plače, kot so navajali zagovorniki dviga, se trgovini obeta zelo pozitivno leto. V slovenskem gospodarstvu pa je preveč neznank, da bi stavil na eno karto. Neznanka je dogajanje v nemški avtomobilski industriji, kar bo vplivalo na slovenske dobavitelje tej industriji. Gre za ukrepe predsednika ZDA Donalda Trumpa. Nejasno je še, kakšen bo izstop Velike Britanije iz Evropske unije, ali bo ta kaotičen ali urejen. Tudi na Otoku je nekaj avtomobilske industrije. Tretje vprašanje pa je, kakšna bo fiskalna politika v Italiji.
Komentarji