
Neomejen dostop | že od 14,99€
Obnova ljubljanske železniške postaje je drugi največji železniški projekt, torej za gradnjo drugega tira Koper–Divača. Dela potekajo skladno z načrti, je povedala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Po časovnici bodo končana poleti prihodnje leto, leta 2027 pa se bo postaji pridružila še nova avtobusna postaja.
Alenka Bratušek si je ogledala potek del na ljubljanski železniški postaji, ki jih izvaja konzorcij ŽGP, Kolektor Igin, CGP in GH Holding. Na gradbišču skoraj 200 milijonov evrov vrednega projekta (brez DDV) delavci gradijo perone. Teh bo šest, mimo katerih se bo vilo 13 železniških tirov, od tega enajst ob peronih, dva bosta namenjena tovornemu prometu.
Gradbeni delavci so že zalili temelje in gradijo stebre za nadstrešek, ki bo nad peroni in tiri. Temelji so postavljeni tudi z mislijo na morebitne poglobitve tirov, če bi se država kdaj zanje odločila. Pod zemljo pa bo tudi zaklonišče, kjer bo ena etaža namenjena železniški postaji, druga pa avtobusni. V zaklonišču bo prostora za 600 ljudi.
Alenka Bratušek je dejala, da od vseh izvajalcev na vseh projektih pričakuje izvedbo v rokih in skladno s ceno, ki so jo ponudili na razpisu. »Pričakujem, da bo ta postaja končana v rokih in obsegu, kot je določeno v podpisani pogodbi.« Ministrica je pri tem omenila, da bo v teh dneh objavljen nov razpis za železniško postajo in vozlišče na Jesenicah, ki je v prvem poskusu propadel, ker je ponujena cena Rika presegala zagotovljena sredstva. O drugem tiru pa je Alenka Bratušek dejala, da je bila v stiku tako s turškim ministrom kot turško veleposlanico, ki sta oba zagotovila, da Yapı Merkezi ostaja pri projektu, v kakšni obliki pa da se bodo dogovorili partnerji v konzorciju.
Promet na ljubljanski železniški postaji poteka po prilagojenem voznem redu, je povedal direktor podjetja SŽ Infrastruktura Matjaž Kranjc: »Promet poteka dokaj normalno in brez večjih zamud, kar lahko potrdijo tudi potniki. Nekoliko zaostritve pričakujemo z začetkom faze C, kar je predvideno 1. septembra. Takrat bomo pravočasno spremenili vozni red in o spremembah v prometu obvestili vse uporabnike.«
Jeseni naj bi se začela tudi gradnja avtobusne postaje, ki bo ob Vilharjevi cesti in se bo smiselno – ob šestem peronu – povezovala z železniško postajo. Slovenske železnice gradbeno dovoljenje za avtobusno postajo pričakujejo maja, je povedal generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes, in pripravljajo razpis za izbor izvajalca.
Na tem območju skupina OTP gradi tudi kompleks Emonika s trgovskim središčem, dvema hoteloma, poslovnimi prostori in tremi stanovanjskimi objekti, družba Corwin pa poslovni center Vilharia. Proti vzhodu pa je župan Ljubljane Zoran Janković spomnil na obnovo proge na nadvozu pri Orto baru, predvidoma na začetku prihodnjega leta, temu se bo prilagodila tudi občina in začela obnavljati Masarykovo in Šmartinsko cesto ter širiti podvoz pod železnico. To bo ustvarjalo dodatne prometne zamaške na tem območju.
Alenka Bratušek je spomnila tudi na načrtovano gradnjo dvotirnih prog proti Kranju, Ivančni Gorici in Kamniku ter tivolskega loka. Ta je po njenih besedah kratkoročna rešitev: »Pripravljamo namreč tudi dolgoročne rešitve, da bi se železniški tovorni promet res izognil centru Ljubljane. Naše načrte smo že predstavili občini Ljubljana in primestnim občinam, da bi po vzoru cestnega obroča naredili tudi železniški obroč predvsem za tovorni promet. Tivolski lok pa je kratkoročna rešitev, saj ga je treba narediti takoj, ne čez nekaj let. Že zdaj premikamo tovorni promet z glavne postaje proti Zalogu.« Za izgradnjo približno poldrugi kilometer dolgega tivolskega loka mora Ljubljana spremeniti občinski prostorski načrt, sama gradnja pa naj bi trajala nekaj mesecev.
Komentarji