Neomejen dostop | že od 9,99€
Med številnimi domačimi in tujimi podjetji, s katerimi sodeluje ljubljanski Kemijski inštitut, je tudi japonska Honda oziroma njena evropska razvojna enota v Nemčiji. Še naprej razvijajo magnezijev organski akumulator kot eno od alternativ zdaj prevladujočim litij-ionskim izdelkom, čas pa bo pokazal, katera aplikacija v okviru zelenega prehoda bo najprimernejša.
»Kemijski inštitut ima med poslanstvi tudi prenašanje znanja v družbo, čim bolj v gospodarstvo, sodelujemo z domačimi in tujimi podjetji, opravljamo storitvene dejavnosti z različnimi analizami, sodelujemo v evropskih projektih, s podjetji sodelujemo tudi v okviru raziskovalno-razvojnih pogodb. To najbolj cenimo, saj gre večinoma za visokotehnološka podjetja, ki do nas pridejo zaradi naših raziskovalnih dosežkov ali naše raziskovalne infrastrukture, ki jo tu razvijamo. Sodelujemo s sto slovenskimi podjetji in več kot 20 tujimi. Med temi je tudi dolgoletno sodelovanje s Hondo, na katero smo še posebej ponosni. Bistveno je, da so naši raziskovalci v stiku z vrhunskimi podjetji in tehnologijami ter da jih tudi soustvarjajo,« je dejal direktor Kemijskega inštituta Gregor Anderluh.
Robert Dominko, vodja laboratorija za moderne baterijske sisteme na Kemijskem inštitutu, je povedal, da so rezultat tega dela tako patenti kot znanstveni članki ter znanje, ki ga prenašajo na Hondo. Po drugi strani je to možnost sodelovanja z enim najnaprednejših razvojnih podjetij, gre torej tudi za čas učenja. Gre za dvosmerno sodelovanje. »Osnova so raziskovalne naloge, da se pogleda, kako bi prišli do novih produktov, ki jih še ni na trgu, ki bi prinesli prednost v desetih ali dvajsetih letih. Tako smo skupaj začeli delati magnezijev organski akumulator. Prizadevamo si, da bi z vzpostavitvijo novega centra v Kisovcu [Center za razvoj, demonstracije in usposabljanje za brezogljične tehnologije], katerega delovanje je predvideno za leto 2025, dobili priložnost, da bi naredili takšen izdelek, ki bo imel možnosti uporabe v električni mobilnosti ali drugih aplikacijah, potrebnih za zeleni prehod,« je dejal Dominko.
Po besedah Michaela Fischerja, namestnika generalnega direktorja podjetja Honda R&D Europe (Nemčija), Honda ni le avtomobilsko podjetje, ampak deluje precej širše na področju različnih pogonov. V Evropi imajo napredni razvojni center, v katerem iščejo nove rešitve, to počnejo sami, a tudi sodelujejo z zunanjimi inštituti in univerzitetnimi organizacijami. Poudaril je, da jih izbirajo zelo premišljeno, tako so se odločili tudi za Kemijski inštitut, v iskanju novih tehnik in materialov za baterije, ki bi bili bolj do okolja prijazni, in tako je nastalo sodelovanje v smeri razvoja magnezijeve baterije.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji