Kdaj je čas, da rečeš »ne« naraščajočim delovnim obremenitvam v poslu, ki si ga sam ustvaril? Številni podjetniki nimajo te sreče (ali pameti), da bi zmogli vsaj delno izpreči takrat, ko se njihova poslovna pot (še) vzpenja in se zdi, da je meja samo nebo.
Rubin Ritter, soustanovitelj in eden od treh izvršnih direktorjev nemškega spletnega trgovca Zalando, je zato svoje kolege močno presenetil, ko je napovedal, da bo maja prihodnje leto prekinil svoj mandat in se umaknil z upravljavskih funkcij v podjetju.
Zalando namreč velja za zelo uspešen projekt in eno od vodil v podjetništvu je tudi, da ne razjahaš konja, (dokler) dobro teče. Spletno platformo s sedežem v Berlinu sta leta 2008 ustanovila Robert Gentz in David Schneider, kmalu pa sta v takratno zagonsko podjetje pritegnila še Ritterja, tretjega sošolca z univerze.
Začeli so s spletno prodajo čevljev, zgled sta jim bila Amazon in Google, ter postopno zrasli v največjega spletnega trgovca z oblačili in modo v Evropi, ki v 17 državah oskrbuje 35 milijonov stalnih strank. Lani je podjetje zaposlovalo 14.000 ljudi in doseglo 6,5 milijarde evrov prometa. Letos mu je kriza zaradi koronavirusa dala pospešek, promet je zrasel za polovico in pričakujejo, da bodo letos prodali za deset milijard evrov blaga.
Ritter, odgovoren za strategijo in komunikacijo v timu treh sicer enakopravnih direktorjev, velja za najprepoznavnejši obraz Zalanda. Nadzorni svet ni bil najbolj navdušen nad njegovo odločitvijo o umiku, jo je pa sprejel in podprl, še posebno v zvezi z razlogi, ki jih je navedel odhajajoči direktor.
Rubin Ritter ne bo več direktor, da bo žena lahko še naprej sodnica.
FOTO: Hannibal Hanschke/Reuters
Rubin Ritter bo namreč izpostavljeno direktorsko mesto predčasno zapustil zato, da se bo lahko bolj posvetil družini – predvsem pa želi svoji ženi pomagati, da bo lahko nadaljevala svojo kariero. »Rada ima svoj poklic, je natančno to, kar želi delati,« je o njej povedal lani spomladi v intervjuju za
Die Zeit. To je bilo v času, ko se je 38-letniku rodil prvi otrok, vzel pa si je – za vodilne menedžerje v Nemčiji razmeroma nenavadno – dva meseca očetovskega dopusta.
Ritterjeva žena je manj izpostavljena, širša javnost ne pozna njenega imena, niti kaj bolj natančnega o njenem delu – ve se le, da je sodnica. Nova podrobnost, ki je prišla na plan ob objavi odločitve Rubina Ritterja, je še, da spomladi pričakujeta drugega otroka.
Ker nemški menedžer zna varovati svojo zasebnost, najbrž ni verjetno, da bi mediji poročali o vsaki plenici, ki jo bo zamenjal. Gotovo pa je, da mladi družini finančno ne bo šlo slabo, čeprav si bo oče privoščil karierni oddih. Ritter sodi med najbolje plačane nemške direktorje, saj je leta 2019 zaslužil 6,8 milijona evrov, leta 2018 pa kar 20,2 milijona. Letošnja plača še ni razkrita, gotovo pa bo ob odhodu iz podjetja prejel še kakšen bonus. Mladi očka je tudi lastnik približno odstotka delnic podjetja Zalando, ki je na borzi vredno več kot 23 milijard evrov.
Komentarji