Metalka Commerce je predstavila načrte z mariborskim Vinagom.
Galerija
Kot je na ogledu kleti v središču mesta povedal direktor družbe Franci Ziherl želijo staro klet odpreti predvsem za javnost in v turistične namene. Foto Jaka Maučec
Metalka Commerce ima z Vinagom v Mariboru velike načrte. Čeprav se ljubljanska družba primarno ukvarja z nepremičninami, se tudi vinarskega posla loteva resno. Kmalu po prevzemu so obdelali že večino vinogradov, staro klet v središču Maribora želijo obnoviti in odpreti za turiste.
Več kot tri leta neuspešnih dražb je moralo miniti, da je Vinag, ki je v stečaju od spomladi leta 2014, dobil novega lastnika. Premoženje Vinaga, za katerega je Metalka odštela milijon evrov, poleg stare kleti v središču mesta vključuje novo klet v Košakih ter vinograde v Košakih, Jarenini in Svečini v skupni velikosti 55 hektarjev. Z odkupom je Metalka prevzela tudi blagovne znamke Mariborčan, Bakhus, Royal in Lisičkino vino ter pravice do uporabe imena Vinag, ki pa bodo prenesene na novoustanovljeno podjetje, ki bo nosilo ime Vinag.
Novi lastniki so po prevzemu lastništva pristopili k obdelavi vinogradov, kar so v večini že zaključili. Aktivnosti usmerjajo v ureditev nove kleti v Košakih, kjer bi potekala tako predelava kot polnjenje vina. Za usposobitev kleti v Košakih, obdelave vinogradov in trgatve načrtujejo, da bodo letos namenili do 300.000 evrov.
Za ureditev stare kleti milijonski vložek
Kot je na ogledu kleti v središču mesta povedal direktor družbe Franci Ziherl želijo staro klet odpreti predvsem za javnost in v turistične namene. »Tako velika klet v tako lepem mestu si zasluži, da predstavlja vina celotne Slovenije, ne samo štajerske regije. Seveda pa je poudarek na štajerski regiji,« je dejal.
Še preden bodo lahko staro klet v središču Maribora odprli za javnost, bo morala biti deležna temeljite prenove. Če bodo v letošnjem letu za novo klet, obdelavo vinogradov in trgatev morali odšteti nekje do 300.000 evrov, jih veliko večja investicija čaka pri stari kleti.
»Za samo klet bo zagotovo milijonski vložek,« je poudaril Ziherl, a o številki še ne more govoriti, saj v družbi nimajo še ne vsebine, ne popisa del.
»Klet je zelo velika in potrebno je dobiti kulturno varstvena soglasja, smernice, dobiti arhitekta, ki si bo upal stopiti v tako zahteven projekt in najti vsebino,« je poudaril in dodal, da si želijo slišati tudi pobude s strani občine ali zavoda za turizem.
Mariborčan zagotovo na mizi
Z vstopom v Vinagove škornje bodo ustanovili novo podjetje, ki se bo imenovalo Vinag in katerega dejavnost bo povezana izključno z vinogradništvom. To podjetje bo nato prevzelo blagovne znamke, vinograde in ostalo, kar je povezano z vinogradništvom.
Po ustanovitvi novega podjetja v prvi fazi načrtujejo, da bi zaposlili vsaj pet ljudi, ki bi skrbeli za vinograde. Za letos na podlagi preteklih letin računajo, da bodo pridelali okrog 350.000 litrov vina. V kolikor bodo po pregledu sodov uspeli usposobiti klet, jih bodo lahko kletarili, sicer pa bodo grozdje letos samo prodali.
Na začetku se želijo usmeriti predvsem v slovenski trg. »Šele v drugi fazi pride v poštev tujina in visokokakovostna vina,« je povedal Ziherl ob ogledu stare kleti, ki je v slabem stanju. »Vse je treba iz tal na novo zgraditi, a Mariborčan bo zagotovo na mizi,« je dejal, a izrazil obžalovanje, da jim v njihovo last ni uspelo pridobiti arhivske zbirke, ki je bila prodana na posebni dražbi.
Komentarji