V Evropi so v vzponu tako imenovane neobanke, ki ponujajo izključno digitalne produkte. Priljubljene so pri potrošnikih, ki se vse bolj usmerjajo v nove modele, kar pa gre v škodo tradicionalnim bankam za poslovanje s prebivalstvom.
Neobanke po Evropi so od leta 2011, ko jih tako rekoč ni bilo, do zdaj bazo svojih strank povečale na več kot 15 milijonov, ugotavlja nedavna študija svetovalne družbe AT Kearney. Hkrati se je število strank v »običajnih« bankah za poslovanje s prebivalstvom zmanjšalo za dva milijona.
Do leta 2023 bo kar 85 milijonov Evropejcev uporabljalo nove bančne modele, kar pomeni petino prebivalcev, starejših od 14 let, napoveduje študija.
Nekatere »zvezdniške« neobanke, kot je angleški Revolut, so že presegle štiri milijone strank. Ta tržni segment že dohiteva tradicionalne banke na področju storitev, ki jih omogočajo. Nekatere banke, kot je, na primer Monzo, načrtujejo širitev na druge trge, vključno z ZDA, kar nakazuje priljubljenost novih bančnih modelov na globalni ravni.
INFOGRAFIKA: Delo
Drug izziv za tradicionalne banke je še vedno tako imenovano odprto bančništvo, ki ga je prinesla direktiva o plačilnih storitvah PSD2. Študija je pokazala, da je že približno polovica komitentov v Evropi pripravljenih deliti osebne podatke in dovoliti večjo izmenjavo informacij med bankami, tretjimi osebami in njihovimi strankami.
Hkrati se tradicionalne banke preobražajo v življenjskostilne platforme, ki strankam na enem mestu omogočajo nakupovanje, plačilo potovanj, zabave, javnih storitev in podobno. Poleg tega platforme v svoje rešitve integrirajo družbena omrežja, s čimer uporabniku zagotovijo izkušnjo, ki ustreza njegovemu življenjskemu slogu.
Komentarji