Podjetja, ki želijo povečati prodajo, izboljšati svojo konkurenčnost in razpršiti tveganja, morajo storiti korak naprej in se podati na tuje trge. Čeprav je trenutna situacija zaradi pandemije koronavirusa spremenila tradicionalne vzorce iskanja poslovnih partnerjev in priložnosti v tujini ter se precej digitalizirala, pa to ne pomeni, da je priložnosti za posle manj.
Slovenija je, tudi zaradi svoje majhnosti, postala izrazito izvozno usmerjena, pretežno na trge, ki so nam blizu, tako zemljepisno kot kulturno. Skoraj tri četrtine vse prodaje na tujih trgih namreč izvedemo v Evropski uniji.
Med uspešnimi izvozniki pa je največ (skoraj 86 %) mikro in malih podjetij. Zakaj vas torej še ni zraven? Ali pa morda iščete priložnosti za odkrivanje novih potencialnih izvoznih trgov?
Na SPIRIT Slovenija so v sklopu spletnega portala za izvoznike
Izvozno okno pripravili
zanimivo infografiko o priložnostih za slovenska podjetja v tujini.
FOTO: SPIRIT Slovenija
Kaj izvažati in kam
Nove poslovne priložnosti v tujini prinašajo številne prednosti in nekatera tveganja, ki pa se jih da ob primerni pripravi obvladovati. Če se tega zavedate in ste proaktivni pri informiranju,
izobraževanju, mreženju in navezovanju poslovnih stikov, potem ste na dobri poti, da vam uspe prodor v tujino.
Prve korake k prodaji na tujih trgih lahko naredite že danes, tako da se lotite temeljite individualne raziskave ciljnih trgov. Seznanite se s
trendi v vaši izvozni panogi in s
poznajte poslovno okolje držav, v katere bi želeli izvažati. Pri tem vam je lahko v veliko pomoč
brezplačno orodje portala Izvozno okno, ki na podlagi najnovejših statističnih podatkov omogoča primerjavo ključnih kazalnikov za kar 52 držav.
Slovenska podjetja največ izvažajo v Nemčijo, Italijo, Hrvaško, Avstrijo, Francijo, Poljsko, Srbijo, Madžarsko, Rusijo ter Bosno in Hercegovino.
Privlačen nemški trg
Nemški trg, ki je največji v EU, je za slovenske izvoznike najpomembnejši in privlačen v številnih sektorjih. Med sektorji z največjim potencialom so
napredna proizvodnja (kar 84 % nemških proizvajalcev načrtuje, da bodo do leta 2025 v pametne proizvodne tehnologije vložili 100 milijard EUR letno ali več),
zdravstvo (predvsem IT-storitve v zdravstvu, farmacevtski izdelki, oprema in storitve za zobozdravstveni segment ter biotehnologija) ter
informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), ki so za nemško vlado prednostni sektor. Razvoj digitalne infrastrukture in gospodarstva v Nemčiji je
priložnost za podjetja, ki razvijajo izdelke in storitve na področjih: kibernetske varnosti, interneta stvari, masovnih podatkov, zdravstvenoinformacijskih tehnologij, računalništva v oblaku, ERP-programov, podatkovnih centrov, pametnih platform, integriranih sistemov, virtualne resničnosti in digitalnih tovarn.
Zanimiva italijanski in hrvaški trg
Italija je eden največjih avtomobilskih trgov znotraj EU, zato ima
veliko povpraševanje po avtomobilskih komponentah. Italijanska kozmetična industrija, ki je v razcvetu, uvozi skoraj glavnino
kozmetičnih sestavin za svoje izdelke, zato se povečuje tudi povpraševanje po
surovinah in izdelkih,
predvsem naravnega izvora. V porastu so tudi
segmenti kibernetske varnosti,
medicinskih tehnologij in opreme (predvsem visokotehnološke dovršene diagnostike in terapevtske opreme) ter
naravnih izdelkov za hišne ljubljenčke.
Hrvaški trg ponuja priložnosti za izvoznike na področju
energetike in obnovljivih virov energije, pametnih tehnologij (predvsem IKT, internet stvari, umetna inteligenca in tehnologije veriženja blokov (angl. blockchain)) ter
medicinskega in velneškega turizma, kjer veliko priložnost prinaša
uvoz medicinske opreme.
ZDA ponujajo obilo priložnosti
Med trgi zunaj Evropske unije so najprivlačnejši trgi Združenih držav Amerike, predvsem zaradi velikosti in raznolikosti, kar predstavlja velikanske priložnosti za izvoznike
nišnih izdelkov za potrošnike, inovativnih in pametnih tehnologij ter profesionalnih in poslovnih storitev (predvsem računalniškega oblikovanja in prava).
Za še več idej, kateri trgi so priložnost za vašo panogo, si oglejte
najobsežnejšo slovensko zbirko informacij o poslovnem okolju držav na spletnem portalu Izvozno okno.
FOTO: SPIRIT Slovenija
Kdo vam pri tem lahko pomaga
Že z nekaj kliki lahko na portalu Izvozno okno dobite prve informacije o tem, kateri trgi so primerni za vaše podjetje in kako na njih poiskati poslovne priložnosti. Lahko pa se tudi naročite na specializirane
elektronske novice e-info izvozno okno in izberete področja, ki vas zanimajo. Tudi največji slovenski izvozniki so bili nekoč majhni, a so si drznili stopiti čez meje, da so zrasli.
S pomočjo tistih, ki so pot, ki je pred vami, že prehodili, je bistveno lažje. Zato se lahko po pomoč pri načrtovanju in izvedbi širitve poslovanja na nove trge ali pa pri iskanju novih poslovnih partnerjev na tujih trgih, na katerih že poslujete, obrnete na
SPIRIT Slovenija in obiščete portal
izvoznookno.si.
FOTO: SPIRIT Slovenija