Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Na sejmu v Celju manj obrti pa veliko podjetništva

Največji, regijski potencial Mednarodnega obrtnega sejma ima turistični del, v katerem prednjačita kamping in karavaning.
Na sejmu, ki bo odprt še danes, pričakujejo okoli 100.000 obiskovalcev. FOTO: Roman Šipić/Delo
Na sejmu, ki bo odprt še danes, pričakujejo okoli 100.000 obiskovalcev. FOTO: Roman Šipić/Delo
15. 9. 2019 | 07:00
5:38
Celje – Več kot 50 diplomatov iz 35 držav in številni gospodarstveniki so se v petek srečali z zunanjim ministrom Mirom Cerarjem in ministrom za gospodarstvo Zdravkom Počivalškom na dnevu gospodarske diplomacije na Mednarodnem obrtnem sejmu (MOS). Ta je zdavnaj prešel obrtniške okvire, danes so tam tudi največja, visokotehnološka podjetja. Sejem je priložnost za iskanje tujih partnerjev, najbolje zunaj EU. Prav to bi omogočilo manjšo izpostavljenost slovenskih podjetij, saj danes kar 80 odstotkov vsega slovenskega izvoza pristane v državah EU.

Gospodarska diplomacija je po besedah Zdravka Počivalška za podjetja ključna predvsem pri iskanju mesta na trgih držav, ki niso članice EU. FOTO: Roman Šipić/Delo
Gospodarska diplomacija je po besedah Zdravka Počivalška za podjetja ključna predvsem pri iskanju mesta na trgih držav, ki niso članice EU. FOTO: Roman Šipić/Delo


Slovenija izvozi 85 odstotkov vsega, kar ustvari, je poudaril Počivalšek: »Lani smo od 46 milijard evrov BDP izvozili za 39 milijard evrov. Spodbujamo sodelovanje malih, srednjih in tudi velikih podjetij z državami tretjega sveta, tu ima izrazito vlogo gospodarska diplomacija.« Koliko je gospodarska diplomacija v resnici učinkovita? »Predvsem zunaj EU omogočimo podjetjem, da pridejo do pravih stikov. Pri naših sosedih pomoči naše mreže podjetja ne potrebujejo, v vsem prostoru Zahodnega Balkana, nekdanji Sovjetski zvezi, Južni Ameriki, azijskih državah pa je naša diplomacija nujno potrebna za prve korake.«

Sejmi so priložnost za sklepanje poslov in za predstavitev izdelkov več kot sto tisoč ljudem, ki sejem obiščejo. FOTO: Roman Šipić/Delo
Sejmi so priložnost za sklepanje poslov in za predstavitev izdelkov več kot sto tisoč ljudem, ki sejem obiščejo. FOTO: Roman Šipić/Delo


Zunanji minister Miro Cerar je dejal, da so ključni trgi za slovenska podjetja v prihodnje v Aziji, Afriki, Južni Ameriki, čeprav »EU ostaja naš gospodarski dom«. Skrbijo ga predvsem zaostrovanje situacije med ZDA in Kitajsko, krizna žarišča in brexit: »Edino pomembno je, da si ne nehamo prizadevati za internacionalizacijo našega gospodarstva. Da iščemo tiste trge, ki so lahko v pomoč takrat, ko se drugi zapirajo ali so začasno v krizi.« Da bi lahko še okrepili gospodarsko diplomacijo, je dodal, bodo potrebna sredstva, sicer ne bo mogoče pridobiti strokovnjakov ali odpreti novih predstavništev v tujini, dodatna si Cerar želi tudi v Evropi.

MOS že dolgo ni več sejem obrti, v ospredju sta podjetništvo in razvoj, skupaj z najnaprednejšimi tehnologijami. FOTO: Roman Šipić/Delo
MOS že dolgo ni več sejem obrti, v ospredju sta podjetništvo in razvoj, skupaj z najnaprednejšimi tehnologijami. FOTO: Roman Šipić/Delo

 

Sejemske priložnosti


Podjetjem pri prodoru na tuje trge pomaga tudi Gospodarska zbornica Slovenije, direktor Centra za mednarodno poslovanje Ante Milevoj je dejal, da so na tretjih trgih najbolj zanimive kovinska in elektro industrija, metalurgija, med storitvami pa informacijska tehnologija in logistika, znotraj EU avtomobilska industrija. Milevoj priložnosti za slovenska podjetja vidi v trikotniku Istanbul–Dubaj–Kairo: »Če se bo zadeva z Iranom umirila, tudi v Teheranu. V zvezi z Afriko sem bolj zadržan, lahko pa veliko naredimo v Lagosu in Akri ter v Johannesburgu.«

Sejem je razdeljen na pet manjših sejmov: MOS Dom, MOS Turizem, MOS Tehnika, MOS B2B (poslovna srečanja) in MOS Plus (ponudba izdelkov široke potrošnje). FOTO: Roman Šipić/Delo
Sejem je razdeljen na pet manjših sejmov: MOS Dom, MOS Turizem, MOS Tehnika, MOS B2B (poslovna srečanja) in MOS Plus (ponudba izdelkov široke potrošnje). FOTO: Roman Šipić/Delo


Na letošnjem 52. sejmu, ki je odprt še danes, razstavlja 1500 razstavljavcev iz več kot 30 držav, največ posla se sklene na tako imenovanih srečanjih B2B (business to business). Velika priložnost za odpiranje navzven so tudi razstavljavci posamezne države partnerice, letos je to Črna gora, od koder jih prihaja 40, prišlo je še dodatnih 50 podjetnikov.

Na sejmu je prostor tudi za najbolj napredno tehnologijo. FOTO: Roman Šipić/Delo
Na sejmu je prostor tudi za najbolj napredno tehnologijo. FOTO: Roman Šipić/Delo


Prihodnje leto bo država partnerica Madžarska. Kot je dejal Ferenc Kumin z madžarskega ministrstva za zunanje zadeve in trgovino, pričakujejo na prihodnjem sejmu predvsem nove možnosti sodelovanja: »Tu se iz oči v oči srečajo gospodarstveniki, vladni predstavniki, zato je to zelo dobra priložnost. Trgovina med obema državama sicer raste, številke so obetavne, a vidimo še veliko potenciala.«

Vrhunska obrt se lažje prodaja s humorjem. FOTO: Roman Šipić/Delo
Vrhunska obrt se lažje prodaja s humorjem. FOTO: Roman Šipić/Delo

 

Veliko za turizem


Dnevi, ko so družine odhajale na MOS po cenejših nakupih, otroci pa so trmarili, kdaj bo čas za »ringlšpil«, so davno mimo. MOS je predvsem sejem podjetništva, čeprav je ostalo tudi še nekaj izvrstne obrti. Obiskovalci, na leto jih naštejejo okoli 100.000, imajo največjo izbiro pri razstavljavcih s področja gradnje in obnove doma, saj je tam razstavljavcev največ. Kot je dejala članica upravnega odbora Celjskega sejma Nina Ermenc Pangerl, pa kaže največji potencial turistični del: »Mislim, da to lahko postane največji turistični sejem za to regijo. Slovenci smo aktiven narod, zato je največji poudarek na kampingu, karavaningu in aktivnem preživljanju prostega časa pa seveda na prehrani in gastronomiji.«

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine