Celje – Več kot 50 diplomatov iz 35 držav in številni gospodarstveniki so se v petek srečali z zunanjim ministrom
Mirom Cerarjem in ministrom za gospodarstvo
Zdravkom Počivalškom na dnevu gospodarske diplomacije na Mednarodnem obrtnem sejmu (MOS). Ta je zdavnaj prešel obrtniške okvire, danes so tam tudi največja, visokotehnološka podjetja. Sejem je priložnost za iskanje tujih partnerjev, najbolje zunaj EU. Prav to bi omogočilo manjšo izpostavljenost slovenskih podjetij, saj danes kar 80 odstotkov vsega slovenskega izvoza pristane v državah EU.
Gospodarska diplomacija je po besedah Zdravka Počivalška za podjetja ključna predvsem pri iskanju mesta na trgih držav, ki niso članice EU. FOTO: Roman Šipić/Delo
Slovenija izvozi 85 odstotkov vsega, kar ustvari, je poudaril Počivalšek: »Lani smo od 46 milijard evrov BDP izvozili za 39 milijard evrov. Spodbujamo sodelovanje malih, srednjih in tudi velikih podjetij z državami tretjega sveta, tu ima izrazito vlogo gospodarska diplomacija.« Koliko je gospodarska diplomacija v resnici učinkovita? »Predvsem zunaj EU omogočimo podjetjem, da pridejo do pravih stikov. Pri naših sosedih pomoči naše mreže podjetja ne potrebujejo, v vsem prostoru Zahodnega Balkana, nekdanji Sovjetski zvezi, Južni Ameriki, azijskih državah pa je naša diplomacija nujno potrebna za prve korake.«
Sejmi so priložnost za sklepanje poslov in za predstavitev izdelkov več kot sto tisoč ljudem, ki sejem obiščejo. FOTO: Roman Šipić/Delo
Zunanji minister Miro Cerar je dejal, da so ključni trgi za slovenska podjetja v prihodnje v Aziji, Afriki, Južni Ameriki, čeprav »EU ostaja naš gospodarski dom«. Skrbijo ga predvsem zaostrovanje situacije med ZDA in Kitajsko, krizna žarišča in brexit: »Edino pomembno je, da si ne nehamo prizadevati za internacionalizacijo našega gospodarstva. Da iščemo tiste trge, ki so lahko v pomoč takrat, ko se drugi zapirajo ali so začasno v krizi.« Da bi lahko še okrepili gospodarsko diplomacijo, je dodal, bodo potrebna sredstva, sicer ne bo mogoče pridobiti strokovnjakov ali odpreti novih predstavništev v tujini, dodatna si Cerar želi tudi v Evropi.
MOS že dolgo ni več sejem obrti, v ospredju sta podjetništvo in razvoj, skupaj z najnaprednejšimi tehnologijami. FOTO: Roman Šipić/Delo
Sejemske priložnosti
Podjetjem pri prodoru na tuje trge pomaga tudi Gospodarska zbornica Slovenije, direktor Centra za mednarodno poslovanje
Ante Milevoj je dejal, da so na tretjih trgih najbolj zanimive kovinska in elektro industrija, metalurgija, med storitvami pa informacijska tehnologija in logistika, znotraj EU avtomobilska industrija. Milevoj priložnosti za slovenska podjetja vidi v trikotniku Istanbul–Dubaj–Kairo: »Če se bo zadeva z Iranom umirila, tudi v Teheranu. V zvezi z Afriko sem bolj zadržan, lahko pa veliko naredimo v Lagosu in Akri ter v Johannesburgu.«
Sejem je razdeljen na pet manjših sejmov: MOS Dom, MOS Turizem, MOS Tehnika, MOS B2B (poslovna srečanja) in MOS Plus (ponudba izdelkov široke potrošnje). FOTO: Roman Šipić/Delo
Na letošnjem 52. sejmu, ki je odprt še danes, razstavlja 1500 razstavljavcev iz več kot 30 držav, največ posla se sklene na tako imenovanih srečanjih B2B (business to business). Velika priložnost za odpiranje navzven so tudi razstavljavci posamezne države partnerice, letos je to Črna gora, od koder jih prihaja 40, prišlo je še dodatnih 50 podjetnikov.
Na sejmu je prostor tudi za najbolj napredno tehnologijo. FOTO: Roman Šipić/Delo
Prihodnje leto bo država partnerica Madžarska. Kot je dejal
Ferenc Kumin z madžarskega ministrstva za zunanje zadeve in trgovino, pričakujejo na prihodnjem sejmu predvsem nove možnosti sodelovanja: »Tu se iz oči v oči srečajo gospodarstveniki, vladni predstavniki, zato je to zelo dobra priložnost. Trgovina med obema državama sicer raste, številke so obetavne, a vidimo še veliko potenciala.«
Vrhunska obrt se lažje prodaja s humorjem. FOTO: Roman Šipić/Delo
Veliko za turizem
Dnevi, ko so družine odhajale na MOS po cenejših nakupih, otroci pa so trmarili, kdaj bo čas za »ringlšpil«, so davno mimo. MOS je predvsem sejem podjetništva, čeprav je ostalo tudi še nekaj izvrstne obrti. Obiskovalci, na leto jih naštejejo okoli 100.000, imajo največjo izbiro pri razstavljavcih s področja gradnje in obnove doma, saj je tam razstavljavcev največ. Kot je dejala članica upravnega odbora Celjskega sejma
Nina Ermenc Pangerl, pa kaže največji potencial turistični del: »Mislim, da to lahko postane največji turistični sejem za to regijo. Slovenci smo aktiven narod, zato je največji poudarek na kampingu, karavaningu in aktivnem preživljanju prostega časa pa seveda na prehrani in gastronomiji.«
Komentarji