Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Na Expu priložnosti tudi za avtomobilsko industrijo

Javna agencija Spirit bo v okviru svetovne razstave Expo, ki se v nedeljo začenja v Osaki, organizirala štiri poslovne delegacije.
Predstavitev slovenske udeležbe na svetovni razstavi (z leve): veleposlanica Japonske Akiko Jošida, generalna komisarka Slovenije za Expo 2025 Saša Leban, direktor direktorata za internacionalizacijo Jernej Salecl, v. d. direktorica Spirita Tamara Zajec Balažič in predstavnica za odnose z javnostmi na Spiritu Lidija Vinkovič. Foto N. G.
Predstavitev slovenske udeležbe na svetovni razstavi (z leve): veleposlanica Japonske Akiko Jošida, generalna komisarka Slovenije za Expo 2025 Saša Leban, direktor direktorata za internacionalizacijo Jernej Salecl, v. d. direktorica Spirita Tamara Zajec Balažič in predstavnica za odnose z javnostmi na Spiritu Lidija Vinkovič. Foto N. G.
7. 4. 2025 | 11:40
7. 4. 2025 | 14:25
3:46

Javna agencija Spirit bo na svetovni razstavi Expo, ki se bo v nedeljo začela v Osaki, organizirala štiri poslovne delegacije v drugo največje japonsko mesto. Dogodek bo priložnost za iskanje novih japonskih investitorjev v Slovenijo.

Slovenija se bo tokrat na svetovni razstavi predstavila v skupnem paviljonu s še desetimi drugimi državami in se je torej odločila za manj velikopotezno predstavitev kot na zadnjem Expu v Dubaju. Stroški bodo letos znašali 2,4 milijona evrov, medtem ko so v Dubaju 11,3 milijona evrov.

Želeli smo optimizirati stroške, zato smo se umestili v prostor, ki je bil na voljo v okviru proračunskih sredstev, je dejala generalna komisarka Slovenije za Expo v Osaki Saša Leban ter dodala, da bo vsebina kljub temu bogata in povezovalna ter da bodo sodelovali z drugimi državami.

image_alt
Slovenija na Expu z Gabonom, Panamo in Izraelom

»Slovenija že več let prepoznava svetovne razstave kot strateško priložnost za celovito predstavitev države, njenega gospodarstva, turizma, kulture in predvsem inovacijskega potenciala ter za krepitev prepoznavnosti in ugleda na mednarodnem prizorišču,« je povedal direktor direktorata za internacionalizacijo na gospodarskem ministrstvu Jernej Salecl.

Japonska je v nacionalnem programu internacionalizacije opredeljena kot eden ključnih trgov priložnosti tako z vidika izvoza kot tudi z vidika privabljanja tujih investicij. Že zdaj sodi med najpomembnejše trgovinske partnerice Slovenije v azijsko-pacifiški regiji, je še povedal Salecl: »Nastop Slovenije na Expu 2025 predstavlja izjemno priložnost za nadgradnjo bilateralnih odnosov z Japonsko in krepitev gospodarske prisotnosti slovenskih podjetij na tem strateško pomembnem trgu.« Po njegovih besedah se še posebej obetavne priložnosti za podjetja odpirajo na področju avtomobilske industrije, robotike, biotehnologije, nanotehnologije ter predvsem obnovljivih virov.

V zadnjih letih sta iz Japonske prišli dve tako imenovani greenfield investiciji, ko so japonski vlagatelji postavili tovarno povsem na novo, in sicer tovarno robotov Yaskawa v Kočevju ter obrat medicinskih elastomerov Lonstroff v Logatcu. Japonski Sumitomo je lani Lonstroff sicer prodal nizozemskemu skladu Nimbus. Kansai je kupil domžalski Helios, lendavski Varstroj je v lasti korporacije Daihen, omeniti pa je treba še sodelovanje Elesa in Hitachija pri razvoju pametnih omrežij. Na vprašanje Dela, ali bo Slovenija poskušala Expo izkoristiti za privabljanje novih japonskih investitorjev, je Salecl odgovoril, da si prizadevajo za eno ali več delegacij, ki bodo potovale v Osako, izkoristiti za iskanje novih partnerjev za investicije tako Japoncev v Sloveniji kot tudi obratno.

V. d. direktorica Spirita Tamara Zajec Balažič je povedala, da bodo organizirali štiri poslovne delegacije, ki bodo namenjene avtomobilski industriji in logistiki, informacijskim tehnologijam in medicinski tehniki, trajnostnim rešitvam, prehrani in zeleni Sloveniji ter pametnim mestom, vodiku in zelenim tehnologijam.

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine