Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Mobilnost, osredotočena na ljudi

Kako bodo nove oblike mobilnosti pomembno vplivale na vse panoge, so razpravljali na City as a Lab Summitu 2019.
Mobilnost prihodnosti so tudi shuttli kot je Navya, samovozeče in električno vozilo, ki je lanskega aprila po BTC Cityju naenkrat zapeljala po 15 potnikov. FOTO: Leon Vidic/Delo
Mobilnost prihodnosti so tudi shuttli kot je Navya, samovozeče in električno vozilo, ki je lanskega aprila po BTC Cityju naenkrat zapeljala po 15 potnikov. FOTO: Leon Vidic/Delo
5. 4. 2019 | 18:00
2:48
Ljubljana - Mobilnost, ki jo poznamo danes, se dramatično spreminja, zato je pomembno razumeti tudi njen koncept. V središču vseh sprememb pa morajo vedno biti ljudje/potniki oziroma koristi zanje, ne pa koristi za vozila, je med drugim v okviru City as a Lab Summita 2019 v Ljubljani poudarila evropska komisarka za promet Violeta Bulc.

Komisarka je med drugim še spomnila na cilje EU na področju prometa, ki so povezljivost, učinkovitost, ničelna stopnja onesnaženja do leta 2050, nič smrtnih žrtev v prometu in nič rabe papirja.

Udeleženci so med drugim razpravljali pe o tem, kako bodo nove oblike mobilnosti pomembno vplivale na vse panoge. Predstavniki različnih podjetij so predstavili nove poslovne priložnosti, ki jih prinaša era avtonomne mobilnosti. Po raziskavi Intela naj bi nastala nova industrija na osnovi monetizacije prostega časa v vožnji, avtonomna vožnja pa bo vplivala na industrije, ki se bodo tako spremenile, da bodo lahko nastali novi poslovni modeli, na primer na področju logistike, financ… V avtomobile prihaja digitalizacija, kar pomeni, da bo vozilo dejansko postalo plačilno sredstvo.
 

Živo testno območje


Dvodnevni dogodek je potekal v organizaciji družbe AV Living Lab, ki je bila ustanovljena, da na območju BTC City testira, validira in razvija vsebine s področja avtonomne vožnje. Daniel Avdagić, direktor družbe, ki deluje pod okriljem BTC, poudarja pomembnost tega, da delujejo kot živo testno območje. Testiranje avtonomnih vozil se začne v simulatorjih, nadaljuje na poligonih, razširi najprej na avtoceste in na koncu še v urbana območja.

"Ko je avto bil produkt, so se vsa testiranja in razvoj dogajala na tovarniških poligonih, ko pa gremo v to, da bo avto šel v mobilnost, ki bo storitev, pa je tak razvoj storitve težko hitro in kvalitetno izvajati na tovarniških poligonih. Verjamemo, da je treba priti v odprta okolja in tu smo našli za nas BTC tržno nišo, priložnost, na kateri smo aktivni že leto dni."

Obenem verjamejo, da se tehnologijo da razviti, vendar na način, da to delaš v koraku z ljudmi. "Pri nas bomo imeli pri vsem, kar bomo delali, v ospredju človeka. To pomeni, da bomo podpirali tiste projekte, ki so človeku prijazni, ki ga vključujejo in ne tisto, kjer bi bil človek na zadnjem mestu, pred njim pa vsi drugi dejavniki, " še meni Avdagić.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine