Koper - »Prepričana sem, da bo novo vodstvo ministrstva za infrastrukturo dobro, da ne rečem odlično sodelovalo z Luko Koper in njenim vodstvom.« Tudi s to svojo včerajšnjo napovedjo na privezu za ro-ro ladje v koprskem pristanišču je infrastrukturna ministrica
Alenka Bratušek napovedala pomembno drugačen slog vodenja ministrstva in sodelovanja z enim od dveh najpomembnejših infrastrukturnih podjetij v državi, kot je to veljalo v prejšnjem ministrstvu.
Uprava Luke KP: delavski direktor Vojko Rotar, člana uprave Irma Gubanec in Metod Podkrižnik, in predsednik Dimitrij Zadel z ministrico Alenko Bratušek. Foto Boris Šuligoj
»Vesela sem, kako poteka reševanje zaposlenih IPS delavcev v Luki Koper in da bo ta problem v kratkem rešen na način, ki bo bolj ali manj sprejemljiv za veliko večino. Sama pa sem vodstvo Luke seznanila, kako je s pripravami na gradnjo proge Divača - Koper in kakšen so aktivnosti države pri odkupu zemljišč znotraj koncesijskega območja pristanišča. Predstavila sem našo zavezo, da bomo delali maksimalno hitro in aktivno, ker država kar malce zamuja na tem področju,« je povedala ministrica novinarjem. Po njenem so se v preteklosti na ministrstvu napačno lotili odkupa zemljišč, ki pripadajo pristanišču: »Mislim, da bi morali ta zemljišča odkupiti v paketih, ne pa po majhnih koščkih. Država ima denar za to, naša naloga pa je, da to speljemo.« Na naše vprašanje oziroma pripombo, kako bo novemu vodstvu ministrstva to uspelo ob istem kadru na ministrstvu, je odgovorila:»Z določenimi koraki na projektu drugega tira sem že pokazala, da se bodo stvari odvijale nekoliko drugače. Podobno bo tudi pri dokupih zemljišč.«
Glede sodelovanja Madžarske pri drugem tiru je dejala:»Do konca leta bo jasno, kako, ker bom vladi predlagala, kako in kaj. Moje osebno stališče je, da država mora biti in je sposobna progo Divača - Koper zgraditi sama.« Kdaj naj bi se začela vsaj pripravljalna dela, še ni hotela odgovoriti, povedala je, da so pospešili postopek priprave investicijskega programa in pokazali, da mislijo resno, da je to prednostni projekt za Luko, Primorsko in Slovenijo.
Luka Koper Foto Boris Šuligoj
Najetje posojila pri EIB je odvisno od investicijskega programa
Najetje posojila pri EIB (in njegov znesek) še ni povsem dogovorjeno. » Med evropsko komisijo in EIB se morajo dogovoriti, ali je Junckerjev sklad primeren za zavarovanje našega kredita, ali pa bodo še vedno vztrajali, da z garancijo sodeluje država. Komisija bi morala razumeti, da je zavarovanje preko Junckerjevega sklada vsaj enakovredno državnemu zavarovanju,« je ministrica razkrila določena tehnična odprta vprašanja, ki pa so povezana z dejstvom, da Slovenija še zmeraj nima investicijskega programa za drugi tir. »Jaz si želim, da bi vlada dobila investicijski program na dnevni red konec novembra, a bomo pa še videli, ali bomo uslišani. To je za nas ena od kratkoročnih prednostnih nalog,« je dejala Alenka Bratušek.
Dimitrij Zadel in Alenka Bratušek v Luki Koper. Foto Boris Šuligoj
Predsednik uprave Luke Koper
Dimitrij Zadel je dejal, da pričakujejo veljavnost gradbenega dovoljenja za podaljšanje kontejnerskega pomola 2. novembra in da bi z njegovo gradnjo začeli v letu 2019. Tedaj bo dograjen tudi nov vhod v pristanišče in bo vpeljan sistem najave tovornjakov v pristanišče.
Komentarji