Koper – Čeprav bi morali gradbinci te dni že testno zabijati pilote pred prvim pomolom, da bi maja ali junija začeli podaljševati prvi pomol – to je najpomembnejša investicija, ki si jo je za prihodnji dve leti določila uprava – se to ne bo zgodilo še najmanj štiri mesece. Prvi pomol bodo začeli podaljševati šele konec leta.
Komu bo uspelo prej začeti dela na prvem pomolu? Podobno velik podvig so v skoraj istem času na svojem kontejnerskem pomolu napovedali tudi v tržaški luki. Tržačani bi sedmi pomol radi začeli podaljševati s kitajskimi investitorji ali celo kitajskimi gradbinci. Tudi oni bi radi za sto metrov podaljšali pomol in precej povečali njegovo zmogljivost. Luka Koper že vsaj štiri leta napoveduje podaljšanje svojega prvega pomola za sto metrov. Nekaj let je gradnjo zadrževal nekdanji koprski župan
Boris Popovič. Zdaj novi županov urad Luki ne povzroča več težav, zapleta pa se pri oddaji javnega naročila. Luka je javno naročilo za izbiro izvajalca nabave in vgradnje testnih pilotov objavila že julija lani. Ocenjena vrednost za testno vgradnjo 20 velikih pilotov je znašala 620.000 evrov. Za dela sta se prijavila Grafist in Adriaing s Kolektorjem CPG. Ponudbi pa za Luko nista bili dopustni, zato se je uprava po številnih mesecih premišljanj odločila za konkurenčni dialog, h kateremu je povabila oba ponudnika. Ta sta ponudbi oddala do 20. marca, trenutno v Luki še ocenjujejo ponudbe. Za zabitje pilotov bodo potrebovali dva meseca, potem pa še dva meseca za monitoring. Potem je treba objaviti nov razpis, zato bi se dela lahko začela najhitreje oktobra. Če seveda ne bo pritožb na izbiro izvajalcev.
Kdaj bo kontejnerski pomol daljši za sto metrov? Foto Boris Šuligoj
Zapleta se tudi s skladišči za avtomobile
Luka prav tako nima sreče z oddajo gradnje garaže (skladišča) za več kot 5000 avtomobilov. Čeprav so se o tej oddaji javnega naročila veliko ukvarjali že lani in so na začetku leta napovedali, da bodo s konkurenčnim dialogom dobili izvajalca, so si spet premislili, saj bodo v kratkem objavili nov razpis. To pomeni, da bodo spet tam, kjer so bili pred enim letom. Brez garaže težje konkurirajo pri pridobitvi poslov. Enako velja, ker se z Grafistom zapleta pri pridobitvi večje površine (7,5 hektara) na kaseti 5A. Uprava pod vodstvom
Dimitrija Zadela je lani že pripravila pogodbo za najem tega zemljišča, da bi na njem skladiščili avtomobile, vendar je največji lastnik (država) takemu poslu oporekal, saj je ministrstvo za infrastrukturo začelo postopek za razlastitev Grafistove kasete 5A. Postopek razlastitve vodi koprska upravna enota, ki je že izdala prve odločbe o razlastitvi tega zemljišča. Z ministrstva za infrastrukturo so nam v petek na vprašanje, kolikšen znesek bodo ponudili Grafistu za zemljišče, odgovorili: »Zneski za nakup so lahko predmet pogajanj. Ker postopek še poteka, stranke lahko dosežemo sporazumno rešitev še pred razlastitvijo.«
620.000 evrov je vredno testno zabijanje pilotov prvega pomola, o katerem še ni odločitve
Toda prvi mož Grafista
Ante Guberac nikakor ni zadovoljen s tem, kako se do morebitnega dogovora glede kasete 5A vede država: »O ničemer se ne pogajamo. Nobenih osnovnih izhodišč za pogajanja nam niso dali. Bivši državni sekretar Jure Leben je ponudil malo več kot 25 evrov za kvadratni meter, to je žalitev, saj gre za povsem nespodobno ponudbo. Država se sklicuje na javni interes pri načrtovani nacionalizaciji zemljišča. Vsi pravniki mi zatrjujejo, da v tem primeru, ko hoče Luka zagotoviti parkirišča za korejske avtomobile, nikakor ne moremo govoriti o javnem interesu. Uničili so nam konkretne posle (imamo predpogodbe) z več družbami, seveda bom terjal primerno odškodnino. Spet bo država plačevala škodo v milijonih. Ponovilo se bo tisto, kar se je v Izoli z R Mercurijem. Šli bomo do Bruslja. V to zemljišče se je zapičila že prejšnja vlada, ki je hotela isto zemljišče ponuditi Madžarom za vstop v drugi tir,« je dejal Guberac. Dejal je, da ne želi nič drugega, kot to, da dobi vložen denar vrnjen. In da prodaja dveh zemljišč (prodaja zemljišča Marjetice za nov srminski vhod) in nakup zemljišča Intereurope, ki bi ga izvedla Luka, dokazujejo, da so cene vsaj tri- do štirikrat višje.
Ministrstvo za infrastrukturo nam cen ni hotelo navajati, toda zemljišče, ki ga je pridobil Grafist od ankaranske občine, je bilo takrat ocenjeno na vsega 2,6 milijona evrov. Prav tako država zameri, da sta Ankaran in Grafist sklenila menjavo zemljišč, čeprav sta vedela, da po DPN pripada Luki Koper. V Ankaranu in pri Grafistu se zdaj sklicujejo na dejstvo, da so se cene v dveh letih spremenile. Guberac tudi pravi, da bi zemljišče po tržnih cenah oddal Luki. Brez primernega dogovora pa so zdaj na slabšem vsi trije: Luka Koper, Grafist in na koncu tudi država.
Komentarji