Ljubljana – Slovenska trgovina na drobno z živili ne sledi rastočim trendom BDP in izvoza, lani je prodaja živil glede na leto prej celo za odstotek upadla. V sivini povprečja pa so tudi svetli zgledi: Za Spar Slovenija je bilo leto 2018 – rekordno. Prodajo, s tem pa tudi svoj tržni delež ob le za malenkost povečanih prodajnih kapacitetah, je glede na leto prej povečal za 3,6 odstotka.
Dobička, kot običajno, v Sparu še ne razkrivajo, bo pa nekoliko nižji od predlanskega (ko je znašal dobrih 13 milijonov evrov).
Uspešno poslovanje je generalni direktor Spara Slovenija
Igor Mervič na letni tiskovni konferenci umestil v aktualne gospodarske okoliščine. Slovenskega potrošnika je gospodarska kriza zaznamovala bolj kot potrošnike širom EU. Kljub ugodnim gibanjem BDP, izvoza, plač, zaposlenosti, je ostal izjemno preudaren, v denarnico seže globje kvečjemu za trajne dobrine (ki si jih v času krize sploh ni mogel privoščiti), pri živilih pa ostaja zadržan. Zato je Mervič z rezultati toliko bolj zadovoljen. Prirastek prometa ni le na račun nove prodajalne, ampak so tudi vse obstoječe delale nadpovprečno.
Spar zajeda konkurenco
V številkah: lani je Sparovih 4696 zaposlenih v 101 prodajalni doseglo 804 milijone evrov bruto prometa. S tem, ko so povečali prodajo, medtem ko je v globalu v državi nazadovala, so okrepili tudi svoj tržni delež. Eksaktnih uradnih podatkov o tržnih deležih ni, Mervič pa ocenjuje, da Spar zaseda več kot 22 odstotkov trga živil in izdelkov za vsakdanjo rabo.
Počasi, a zanesljivo Spar povečuje svoj delež na trgu. FOTO Leon Vidic/Delo
Poleg Sparove prodajne mreže in 21 franšiznih trgovin Spar partner mu promet povečuje tudi spletna prodaja. Ta se je že v prvem letu delovanja izkazala za pravilno poslovno odločitev, saj se kiti s krepko dvomestno rastjo. »Ocenjujem, da bomo v štirih letih dosegli pozitivni rezultat tudi v on-line prodaji, kar je za živilsko trgovino izjemno hitro. Potrošniki so več kot zadovoljni, veliko bolj kot za prevzem na drive-in terminalu se ogrevajo za dostavo na dom. Pričakujem, da bomo prej kot v treh letih spletno prodajo razširili na območja izven Ljubljane,« pravi Mervič.
Do dobrih rezultatov je podjetju med drugim pomagala izboljšana logistika, ki je pomagala znižati stroške, pa tudi prizadevanja za varnost in inovativnost procesov in izdelkov lastnih trgovskih blagovnih znamk (zadnji tak primer je njihov nagrajeni kruh z drožmi). V ponudbi ima že prek 4300 izdelkov lastnih blagovnih znamk, veliko jih izdelujejo slovenski proizvajalci. Njegovi projekti močno poudarjajo izvor, slovensko, domače. Obuja slovenske avtohtone sorte zelenjave, krepi sodelovanje z domačimi dobavitelji in jim zagotavlja odkup.
Manj soli in sladkorja - za zdravje
Zavezan je tudi skrbi za zdravje potrošnikov. Zmanjšati želi količino zaužite soli in sladkorja. Skupaj s proizvajalci izbranih izdelkov se je zavezal, da bo do konca leta 2020 s spreminjanjem receptur zmanjšal porabo sladkorja za 80 ton, porabo soli pa za 25 ton – postopoma, saj okusa ljudi ni mogoče spremeniti čez noč.
Inovativnost se kaže tudi skozi projekte, kakršen je Štartaj Slovenija. Letos bo to že četrta sezona. Iz prvih treh je na trgovskih policah že 100 inovativnih izdelkov. Zmagovalci posamezne sezone so po prodaji prvi v svoji blagovni skupini, projekt pa ima širše družbene dimenzije, saj spodbuja svežo podjetniško energijo, mlade slovenske startupe. Nasploh je seznam projektov, s katerimi podjetje vrača družbi in lokalnemu okolju, čedalje daljši.
Igor Mervič poudarja tudi skrb za zaposlene, »uspešni smo, ker imamo dober človeški kapital«. Zato je fluktuacija samo okoli 8-odstotna, najmanjša od vseh držav, kjer deluje Spar. Tudi plače so nadpovprečne glede na panogo, minimalnih praktično nimajo. Zaposlenim pa nudijo tudi stalna izobraževanja in strokovno podporo. Da je ekipa dobro uigrana, se je dokazalo tudi ob učinkoviti in hitri akciji v nedavnem požaru v njihovi pekarni.
Ugled želi ohraniti
Posebej ponosni so na rezultate nedavne Medianine raziskave, po kateri je Spar znova prvi med trgovci, tisti, ki mu potrošniki najbolj zaupajo, pa tudi trgovina, ki bi jo priporočili svojim bližnjim.
Tudi v letu 2019 želi Spar ohraniti primat po priljubljenosti med trgovci. Svoje zmogljivosti bo širil s šestimi novimi prodajalnami, s širitvijo franšizne mreže, sicer pa bo vlagal predvsem v prenove (prenovil bo sedem trgovin). Naslednja velika otvoritev pa bo Interspar v novem nakupovalnem centru v Šiški. Gradnja centra poteka po načrtih, odprtje pa napovedujejo spomladi 2020.
Komentarji