Skupščina potrdila iztisnitev delničarjev Gorenja.
Galerija
Prodajni salon Gorenje Ljubljana 28.6.2018 [gorenje,bela tehnika,aparati] Foto Tomi Lombar/delo
Ljubljana – Gorenje postaja vse bolj kitajsko. Z včerajšnjo skupščino Hisense prevzema vse upravljavske vajeti v velenjski družbi, poslovanje obeh družb pa se vse bolj prepleta. Hisense naj bi v Velenju gradil tovarno televizorjev, Gorenje pa naj bi načrtovalo vstop na kitajski trg.
Hisense je že več kot 95-odstotni lastnik Gorenja. Skupščina družbe je tako včeraj pričakovano potrdila iztisnitev malih delničarjev, ki bodo za delnico dobili 12 evrov, kolikor je znašala tudi prevzemna ponudba. Delničarji so izglasovali tudi umik Gorenjevih delnic z Ljubljanske in Varšavske borze in v nadzorni svet imenovali predstavnike iz skupine Hisense: Yeguo Tang, Shaoquian Jia, Huizhong Dai, Caixia Chen, Yuling Gao, Xin Liu in Wenzhong Liu. A to je le prehodni korak, saj je v nadaljevanju pričakovati preoblikovanje Gorenja iz delniške družbe v družbo z omejeno odgovornostjo.
Skupščina je odločila tudi, da se osnovni kapital družbe Gorenje z umikom lastnih delnic zmanjša za dobrega pol milijona evrov na 101,416 milijona evrov. Namen zmanjšanja osnovnega kapitala je povečanje donosnosti lastniškega kapitala Gorenja. Delo revizorja pa bo za finančno leto opravila družba Baker Tilly Evidas.
Izpodbojne tožbe niso bile napovedane, so še sporočili iz Gorenja.
Spet televizorji iz Velenja
Predsednik uprave Gorenja Franjo Bobinac je že napovedal gradnjo tovarne televizorjev, ki so pomemben segment Hisensa. V Velenju v ta namen menda že iščejo zemljišče, v obrat pa naj bi izdelovali milijon televizorjev na leto in zaposlili 300 do 400 delavcev. Hkrati naj bi del proizvodnje hladilnikov preselili v Valjevo, proste zmogljivosti pa namenili za širitev programa pomivalnih strojev.
Hisense je že ob prevzemu napovedal, da bo Gorenje lahko izkoristilo distribucijsko mrežo skupine Hisense na globalnem trgu. Tako naj bi zdaj velenjska družba načrtovala vstop na kitajski trg z lastno blagovno znamko in blagovno znamko Asko, pri obeh z izdelki višjega cenovnega razreda. Ker gre za kar 1,4-milijardni trg, bi že majhen delež pomenil občutno povečanje prodaje Gorenja.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITE Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji