Cena proizvodnje akumulatorjev za električne avtomobile se postopno zmanjšuje, danes je že precej ugodnejša kot pred slabim desetletjem. A vendarle je točka preloma, ko bodo električni avtomobili konkurenčni izdelkom s klasičnim pogonom, oddaljena še nekaj let.
Po podatkih analitične družbe Bloomberg NEF je cena Li-ionskih akumulatorjev še leta 2010 znašala več kot 1100 dolarjev za kilovatno uro, do danes pa se je znižala na 156 dolarjev za kilovatno uro, kar pomeni 87-odstotno izboljšanje. To se ni zgodilo le z ekonomijo obsega, ampak tudi z napredkom pri njihovi kemični sestavi, konkretno z vse večjo uporabo visokoenergetskih spojin na katodni strani akumulatorja.
Do leta 2023 naj bi se po analizi iste študije povprečna cena znižala na okoli sto dolarjev za kilovatno uro, to pa naj bi bila tista točka, ob katerih bi električno gnani avtomobili dosegli cenovno usklajenost s klasičnimi avtomobili z motorjem na notranje zgorevanje. Študija hkrati dodaja, da je to lahko nekoliko različno glede na posamezne trge in velikostne segmente vozil. Znano je, da je vsaj v tem trenutku akumulator tisti sestavni del, ki predstavlja najvišjo vrednost električnega avtomobila, po nekaterih ocenah ta delež znaša 40 odstotkov. Proizvajalci baterij bodo nadaljnje zniževanje cen dosegli z nižjimi stroški kapitala za samo proizvodnjo bateriji, njihovo novo kemično sestavo in s spremembami v dobavni verigi.
Bloomberg NEF ocenjuje, da bo svetovni trg akumulatorjev leta 2030 dosegel vrednost 116 milijard dolarjev, kar bi bilo petkrat več od sedanje vrednosti (22 milijard dolarjev letos). Tudi nekatere druge študije ocenjujejo, da se bo v prihodnjih letih trg akumulatorjev za električne avtomobile na letni ravni povečeval po skoraj 20 odstotkov.
Veliki načrti proizvajalcev akumulatorjev
Do zdaj so glavni proizvajalci akumulatorjev prihajali iz Azije (Kitajska, Južna Koreja, Japonska), pričakovano pa ima na tem področju velike načrte tudi Evropa. Pobud za različne konzorcije za razvoj in proizvodnjo je na stari celini veliko, pri tem pa lahko omenimo, da so protimonopolni organi EU nedavno prižgali zeleno luč za orjaško subvencijo za to področje – gre za 3,2 milijarde evrov, kolikor bodo v nekaj letih skupaj za razvoj baterij namenile različne članice EU, povratno naj bi te subvencije skupno pritegnile še pet milijard evrov zasebnih naložb.
Znano je, da je Evropska unija sprejela zelo ostre ukrepe na področju zniževanja izpustov ogljikovega dioksida, ki so neposredno povezani s porabo. Ostro znižanje je zapovedano že za prihodnje leto, še veliko bolj za nekoliko bolj oddaljeno prihodnost, do česar ne bo mogoče priti brez izdatne elektrifikacije pogonov. Po oceni mednarodne agencije za energijo (IAE) naj bi se svetovna letna prodaja električnih avtomobilov, ki je pri dveh milijonih, do leta 2025 povečala na deset milijonov in do leta 2040 na 30 milijonov.
Komentarji