Kriza je za podjetje čas, da se vpraša, kaj počne, da bi se okrepilo. Ne nujno navzven, pač pa navznoter, je prepričan poslovni guru Ichak Adizes.
Galerija
Sedanja kriza bo temeljito spremenila principe vodenja, saj se bomo po njej še močneje oprli na tehnologijo, je prepričan Ichak Adizes. FOTO: Adizes Institute
»Temu, kar zdaj opažamo kot upadanje svetovne trgovine in zapiranje nekaterih držav v svoje meje, bi rekel začasno prilagajanje. Sicer je globalizacija neizogibna. Poganja jo tehnologija, ta je po svoji naravi globalna, zato se bodo ti procesi nadaljevali in poglobili,« je prepričan Ichak Adizes, mednarodno uveljavljeni guru menedžementa sprememb.
Sedanjo krizo morajo podjetja in organizacije izkoristiti predvsem za prevetritev in izboljšanje poslovnih procesov na vseh ravneh – podobno pa bi moralo veljati tudi za države. Ključno za izhod iz krize bo zaupanje – tudi vse večja uporaba tehnologije v vsakdanjem in poslovnem življenju pomeni, da bomo morali preoblikovati modele vodenja in upravljanja s spremembami. Delovanje v novih pogojih predpostavlja močnejšo vlogo zaupanja, je prepričan Adizes.
To še posebno velja, že želi Zahod čim dlje ohraniti pomembno vlogo v svetu, v katerem se nezadržno na čelo prebija Kitajska. »Ima znanje, ljudi, tehnologijo, željo, da to naredi. Ne vidim, da bi jo kdo lahko ustavil,« pravi sogovornik. Do držav, ki smo jih do pred kratkim imeli za vodilne, je neprizanesljiv. Trgovinska in tehnološka vojna Donalda Trumpa proti Kitajski dolgoročno ne more delovati. Proces zaostajanja ZDA lahko le upočasni, v Evropi pa močni držav – razen Nemčije – ne vidi več.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITE Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji