Medtem, ko se tečaji delnic družb avtomobilske industrije pobirajo po zelo slabem obdobju, pa so borzni časi Aston Martina skoraj katastrofalni.
Priljubljeno vozilo agenta 007 Jamesa Bonda vsaj do izida novega filma zanima le malo ljudi. Morda tudi zato, ker je slavni agent trenutno v pokoju in se bo, reaktiviral aprila prihodnje leto, ko izide naslednji film franšize. V službi njenega veličanstva ga, sodeč po napovedniku filma, nadomešča ženska, ki pa očitno potrebuje skromnejši vozni park (predvsem pa jih manj uniči).
Tečaj delnic v GBp
A šalo na stran, cena delnic družbe, ki so borzno življenje dočakale šele oktobra lani, so zgrmele za 23 odstotkov, potem ko je družba razkrila, da bo letošnja količinska prodaja okoli 11 odstotkov manjša kot lani. To seveda še ni vse. Od začetka borzne kotacije se je cena delnic in s tem vrednosti družbe več kot prepolovila.
Analitiki ocenjujejo, da je ključna težava Aston Martina njegova butičnost zaradi katere ima premalo sredstev za razvoj, oziroma ti stroški veliko bolj vplivajo na dobičkonosnost. Medtem, ko lahko Ferrari, Lamborgini, Mercedes, BMW in celo še eno britansko ime Jaguar, veliko vlagajo v razvoj, je Aston Martin omejen. Lepe linije so očitno premalo, da bi premamile luksuza željne kupce. Družba mora postaviti tako nove proizvodne prostore kot tudi razvojni oddelek. Zalogaj, ki naj bi ga sicer Aston Martin zmogel, a se bo to še nekaj let poznalo v nižjih maržah družbe.
Največji delničar Astona Martina je Strategic European Investment Group, ki ima 31 odstotkov britanskega proizvajalca luksuznih avtomobilov. Skupina je pripravljena tudi finančno podpreti načrte Astona Martina, toda če bi povečala delež, bi morala objaviti prevzemno ponudbo.
Preostali delničarji pa očitno upajo, da bo novi Bond predčasno prišel v kinematografe in ne bo vozil avtomobila manj uglednega nemškega proizvajalca. Da bi avto cel dočakal tudi konec filma, pa je verjetno že preveč optimistično.
Komentarji