Neomejen dostop | že od 9,99€
V času pandemije se je pokazalo, kateri so najbolj ranljivi deli gospodarstva. V največjih težavah so se znašli najmanjši – tisti, ki sicer predstavljajo srce našega gospodarstva, vendar so pogosto v položaju, ko jih že manjši pretres lahko pahne v resnejšo krizo. Razlog se skriva v tem, da po navadi nimajo zajetnih finančnih rezerv in je njihov posel odvisen predvsem od rednega povpraševanja na trgu, ki je v času pandemije v marsikateri panogi močno upadlo.
Vendar ima vsaka težava vedno lahko več plati in predvsem izhodov. Tudi svojo majhnost lahko hitro obrnete sebi v prid.
Statistični uradi velikost podjetij določajo glede na število zaposlenih, in sicer:
mikro podjetje: 0–9 oseb
majhno podjetje: 10–49 oseb
srednje veliko podjetje: 50–249 oseb
Zadnji razpoložljivi podatki iz leta 2019 kažejo, da je v Sloveniji več kot polovica podjetij, uvrščenih med MSP, opravljala druge storitve; ta podjetja so tudi zaposlovala največ oseb (40,0 %) in ustvarila največjo dodano vrednost (38,8 %). Po ustvarjenem prihodku pa so bila med MSP na prvem mestu podjetja, ki so po svoji dejavnosti spadala v področje trgovine. (Vir: Statistični urad RS).
Epidemija bolezni covid-19 je gospodarski trg obrnila na glavo, navade potrošnikov so se spremenile in popolnoma prilagodile novim razmeram. In vse kaže, da smo priča novi realnosti, ki ji morate slediti tudi v svojem podjetju, tako z novo strategijo poslovanja kot tudi z iskanjem novih marketinških kanalov.
Če v tem obdobju še niste našli pravega izhoda, z iskanjem začnite čim prej in si tako zagotovite nove možnosti na trgu.
Zakaj so mala in srednje velika podjetja za slovensko gospodarstvo tako pomembna?
Mala in srednje velika podjetja predstavljajo kar 99,8 odstotka vseh podjetij v Sloveniji. Prav zato so hrbtenica našega gospodarstva, saj zaposlujejo skoraj 70 odstotkov ljudi in ustvarijo 65 odstotkov prihodkov vseh podjetij. (Vir: gov.si)
Majhna in srednja podjetja lahko svojo velikost obrnete sebi v prid tako, da s svojimi strankami vzpostavite bolj oseben stik. Ključnega pomena je, da ste tudi v težjih časih ves čas prisotni, da vas kupci ne pozabijo in da jih sproti obveščate o stanju svoje ponudbe in novostih v njej. Najlažje boste to storili prek spleta. Če še niste, uporabite družbena omrežja in se povežite z zunanjim svetom. Bodite odprti, zgradite posebno zgodbo okoli svoje ponudbe in iskreno spregovorite o svojih težavah, tudi strahovih, hkrati pa opozorite na novosti in na prihodnje cilje, ki ste si jih zastavili.
In to je naslednji korak, ki ga morate prehoditi, če vam v tem času še ni uspelo svojih storitev in blaga predstaviti tudi na spletu. Potrošniki so se v zadnjem letu in pol oprli na ponudbo, ki jo najdejo na spletu, in pričakovati je, da se bo ta trend nadaljeval tudi po koncu krize.
Takšno transformacijo lahko zaženejo podjetja različnih panog, ne samo tista, ki se ukvarjajo s prodajo. Na spletu morate predstaviti svoje storitve in strankam olajšati pot do vas. Zelo priročne so spletne rezervacije ali vsaj jasna navodila, kje vas lahko najdejo in kako po novem obratujete. Družabna omrežja lahko popestrite s kratkimi videi, ki jih preprosto posnamete s telefonom in se tako morda predstavite v drugačni luči in na bolj izviren način. Zelo priljubljeni so postali tudi t. i. webinarji, na katerih lahko v živo svetujete, predavate ali pa se preprosto predstavite.
Zapomnite si: če vas ni na spletu, vas ljudje ne bodo več našli. In verjetno vas tudi ne bodo pogrešali.
Ko boste imeli svojo novo ali posodobljeno spletno stran, morate v drugem koraku poskrbeti, da jo bodo vaše stranke tudi našle. Nujna je torej optimizacija spletne strani (SEO), s katero boste izboljšali položaj svoje strani prek iskalnih rezultatov. Višje kot se spletna stran pojavi med iskalnimi zadetki, več obiska si lahko obetate.
Z digitalno transformacijo boste nedvomno naredili prvi korak, ki vam bo koristil tudi v prihodnje. Vendar to še ni dovolj. Razmisliti morate, kako lahko spremenite in izboljšate svoje storitve. Kakšne so nove potrebe na trgu? Ali lahko strankam ponudite kakšen nov izdelek? Lahko svoji dejavnosti dodate zgodbo, prek katere se boste lažje povezali s potrošniki? Ker ste majhni, je lahko vaša dejavnost butična in edinstvena. In to je tisto, kar danes na trgu šteje.
Ne glede na to, kakšen je vaš finančni položaj, je zdaj pravi čas, da raziščete, kakšne so vaše možnosti za naprej. Če ste se znašli v finančnih težavah, morate predvsem razmisliti o morebitnih novih poslovnih odločitvah, ki so vezane predvsem na prestrukturiranje vaše ponudbe na trgu. Hkrati pa je smiselno, da poiščete pravo finančno podporo.
Pri Addiko banki so prav s posluhom za težave, ki danes pestijo marsikatero majhno podjetje, pripravili ponudbo, ki vam bo pomagala do novega poslovnega zagona: Krediti ali limiti v krajšem času in z manj papirologije.
Addiko banka vam omogoča pridobitev kredita do 500.000 EUR (odvisno od prihodkov podjetja) in to v zelo kratkem času, saj je lahko želeni znesek na vašem računu že v 2-3 dneh.
Addiko ponudba financiranja za obrtnike, samostojne podjetnike, mala in srednja podjetja je na voljo strankam vseh bank. Znesek kredita je odvisen od vaših prihodkov, doba odplačevanja pa je do 60 mesecev. Dobra stran Addiko financiranja je tudi ta, da ne potrebujete dodatnih zavarovanj (zavarovanje le z menicami) ali dodatne dokumentacije. Odobrena sredstva vam bodo nakazali na poslovni transakcijski račun pri Addiko banki. Kredit vam ponujajo po fiksni minimalni obrestni meri ter z mesečnim vračilom glavnice in obresti.
Poleg kredita vam v Addiko banki ponujajo tudi enostavni kredit ali revolving kredit na poslovnem računu, ko pri Addiko banki odprete poslovni račun z naslednjimi lastnostmi:
Ne odpovejte se svojim sanjam. Za vami je nedvomno težko obdobje, ki sta ga zaznamovala covid-19 in velika nestabilnost na trgu. Če še niste stopili v akcijo, je zdaj skrajni čas, da svojemu podjetju omogočite pravo prestrukturiranje in da z novo finančno inventuro začnete pravo pot do svojih strank in ciljev.
Naročnik oglasne vsebine je Addiko Bank d.d.