Neomejen dostop | že od 9,99€
Poslovanje podjetja IKEA temelji na viziji ustvarjanja boljšega vsakdanjega življenja za čim več ljudi. Ta vizija presega izključno prodajo pohištva in zavezuje podjetje k uresničevanju pozitivnega vpliva na ljudi in planet. V praksi to pomeni, da delamo vse, kar je v naši moči, da zadovoljimo potrebe današnjih ljudi, ne da bi kakor koli ogrozili želje in potrebe prihodnjih generacij.
V naši trajnostni strategiji, imenovani »Pozitivno za ljudi in planet«, smo si zastavili ambiciozne cilje, ki jih želimo doseči do leta 2030. Ne gre pa le za številke – v strategiji smo prepoznali tudi tri področja, na katera lahko res najbolj vplivamo, in sicer zdravo in trajnostno življenje, krožno gospodarstvo in pozitiven vpliv na podnebje ter pravičnost in enakost.
Hkrati želimo biti nosilci pozitivnih sprememb in izhajati iz sebe, saj se zavedamo vloge, ki jo imamo kot veliko podjetje ne le na globalni, ampak tudi regionalni ravni, kjer IKEA Jugovzhodna Evropa deluje na trgih petih držav, med katerimi sta tudi Hrvaška in Slovenija.
V nadaljevanju izpostavljamo pet konkretnih pobud, s katerimi želimo utreti pot popolnoma krožnemu poslovanju in boljši družbi ter navdihniti tudi druge deležnike, da sledijo našemu zgledu.
Recikliranje, ponovna uporaba in na splošno odgovorna poraba so pomembni za trajnostno življenje, saj pomagajo zmanjšati količino odpadkov. Seveda se zavedamo, da nastajanja odpadkov ne moremo popolnoma preprečiti, a naš cilj je, da jih s storitvijo Krožni kotiček čim bolj zmanjšamo. To je poseben prostor v naših trgovinah v Ljubljani in Zagrebu, kjer lahko obiskovalci poleg navdiha najdejo tudi izdelke, ki podpirajo bolj trajnosten način življenja.
Tam je mogoče najti izdelke, ki smo jih odkupili od naših kupcev, tiste, ki so bili v našem razstavnem prostoru ali pa so bili poškodovani med transportom – po bistveno nižjih cenah. Kot radi rečemo, je to prostor, kjer najljubše pohištvo, ki je bilo na primer poškodovano, resnično dobi drugo priložnost. Lani smo na Hrvaškem s pomočjo naših zaposlenih rešili ali predelali skoraj 150.000 kosov pohištva, v Sloveniji pa 54.965.
Ne glede na to, ali gre za Zagreb ali Ljubljano, ima trgovina IKEA na voljo skoraj 9000 nadomestnih delov, s katerimi lahko vašemu najljubšemu pohištvu podaljša življenjsko dobo. Gre za brezplačno storitev, v sklopu katere je mogoče manjše dele naročiti samostojno, za večje pa se morate obrniti na Center za pomoč kupcem.
Obenem poskušamo redizajnirati naše izdelke, kot je npr. znameniti knjižni regal BILLY, ki danes vsebuje manj plastike, namesto furnirja pa se uporablja papirnata folija.
Eno od področij, kjer želimo narediti največji napredek, je zdravo in bolj trajnostno življenje. Del teh prizadevanj so naše pobude za varčevanje z energijo. Ponosni smo, da je IKEA Hrvaška v preteklem poslovnem letu postala popolnoma samooskrbna. To pomeni, da 100 odstotkov električne energije, porabljene v Zagrebu, prihaja iz obnovljivih virov.
Na slovenskem trgu delujemo nekaj več kot tri leta in prav tako 100 odstotkov električne energije pridobimo iz obnovljivih virov.
Naš cilj presega te številke, saj želimo sodržavljanom zagotoviti energijo iz obnovljivih virov. Že zdaj v enajstih državah ponujamo cenovno ugodne energetske storitve, kot so domači sončni kolektorji, to pobudo pa si želimo še razširiti, da bi kupcem omogočili zmanjšanje njihovega ogljičnega odtisa in s tem dolgoročno prihraniti denar.
Zavezani smo ciljem pariškega sporazuma in želimo prispevati k omejitvi globalnega segrevanja na 1,5 stopinje Celzija. To vključuje naša prizadevanja za prepolovitev emisij toplogrednih plinov do leta 2030 v primerjavi z letom 2016 in dosego ničelne stopnje emisij do leta 2050.
To se nanaša zlasti na večjo uporabo materialov in živil z manjšim ekološkim odtisom, pa tudi na boljše gospodarjenje z gozdovi in druge kmetijske prakse. Spodbuja nas dejstvo, da smo v poslovnem letu 2023 dodatno zmanjšali naš podnebni odtis za 24,3 odstotka v primerjavi z letom 2016, predvsem zaradi uporabe obnovljive energije v naših maloprodajnih in proizvodnih enotah.
Naslednji korak, s katerim poskušamo spodbujati k bolj zdravemu življenju, je ponudba hrane, pri čemer se nenehno trudimo širiti ponudbo izbire rastlinske prehrane. Od vegetarijanskih hot-dogov do zelenjavnih kroglic in veganskega sladoleda, v trgovinah IKEA obstajajo različne alternative rastlinskega izvora. V letu 2025 bo polovica glavnih jedi v restavraciji IKEA izključno rastlinskega izvora, močno pa bomo zmanjšali ponudbo rdečega mesa. Raziskave namreč kažejo, da 25–30 odstotkov emisij toplogrednih plinov izvira iz prehranskega sistema, velik delež del tega pa prispeva živinoreja.
Naša prizadevanja za ustvarjanje boljšega planeta niso mogoča brez prispevanja k izgradnji boljše družbe.
V podjetju IKEA je enakopravnost temeljna človekova pravica in verjamemo, da ima vsakdo pravico do enake obravnave in enakih možnosti, ne glede na spolno identiteto ali poreklo. Zato smo ponosni na kampanjo »Enakopravnost je boljša za vse«, s katero smo v regiji zagovarjali povečanje števila žensk na vodstvenih in drugih položajih, enake možnosti napredovanja in zaposlovanja ter enako plačilo za enako delo žensk in moških. Za zagotovitev slednjega vsako leto opravimo celovito oceno plač vseh zaposlenih v skupini Ingka, katere del je IKEA Jugovzhodna Evropa.
Ugodnosti, ki jih ponujamo, so namenjene tudi moškim, tako na primer očetom, poleg zakonske pravice do očetovskega dopusta, mi omogočamo še en mesec plačanega dopusta.
Že nekaj let izvajamo močno kampanjo ob mednarodnem dnevu boja proti homofobiji, bifobiji in transfobiji (IDAHOBIT), ko pred našimi trgovinami simbolično dvignemo mavrične zastave. S tem želimo sporočiti, da je naše delovno okolje vključujoče in da se vsi naši sodelavci, ne glede na njihovo spolno usmerjenost in spolno identiteto, počutijo dobrodošle, spoštovane in cenjene takšni, kot so.
Prizadevamo si tudi za podporo beguncem, ki so del skupnosti, v kateri poslujemo. Zato smo v sodelovanju z UNHCR uvedli program »Veščine za zaposlitev«, ki vključuje trimesečno plačano prakso v določenem oddelku podjetja IKEA. Do sedaj je ta program uspešno končalo več kot 130 udeležencev iz regije.
V prihodnost poskušamo gledati optimistično, saj verjamemo, da skupaj zmoremo še veliko. Trajnost je neločljiv del našega poslovanja in je vtkana v vse, kar počnemo. Zato še naprej s pogumnimi in drznimi koraki usmerjamo in vodimo pot v še boljši jutri.
Naročnik oglasne vsebine je IKEA