Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Next

Na Hrvaškem smo dobrodošli in še bomo prevzemali

Obiskali smo Klemna in Matijo Šešoka, ki sta po avgustovski upokojitvi očeta Dušana tudi uradno prevzela vodenje koncerna Iskra.
Klemen in Matija Šešok FOTO: Jože Suhadolnik
Klemen in Matija Šešok FOTO: Jože Suhadolnik
25. 10. 2024 | 08:00
25. 10. 2024 | 11:29
36:43

V nadaljevanju preberite:

Pravna naslednica družbe, ki je v nekdanji Jugoslaviji s približno 40.000 zaposlenimi veljala za tehnološkega velikana, se zdaj lahko pohvali s hitro in stabilno rastjo prihodkov in dobička, v desetih proizvodnih obratih v štirih državah pa daje delo skupno 1700 zaposlenim.

Največje družinsko podjetje v Sloveniji ima poleg obratov v domovini posle še v Bosni in Hercegovini, Srbiji ter na Hrvaškem. Zlasti Hrvaški pripada v poslovni zgodovini družine Šešok posebno častno mesto. Uspešna sanacija pred petimi leti prevzete remontne ladjedelnice v Šibeniku poganja rast v skladu z načrtom, ki omogoča nadaljnje investicije v povečevanje zmogljivosti in posodobitev ladjedelnice, ki vzdržuje in popravlja floto hrvaške vojaške mornarice in Jadrolinije ter izdeluje 50 metrov dolge jahte, ladje za iskanje in reševanje ter katamarane za norveške ribogojnice. Pred tremi leti je Iskra postala lastnica zagrebške družbe Elka, največjega proizvajalca električnih kablov v jugovzhodni Evropi. Letos so prevzeli še splitsko družbo Elmap, ki je specializirana za avtomatizacijo naprav za čiščenje odpadne in pitne vode, in sogovornika zagotavljata, da na Hrvaškem nista rekla zadnje besede. Zdaj potekata četrta in peta akvizicija na Hrvaškem, ki bi se lahko končali še letos.

Ko prebiram zapise v hrvaških medijih o vas, vidim same pohvale. Ob nesrečni zgodbi o ladjedelnici Uljanik v Pulju ste pokazali, da je ladjedelništvo lahko uspešen posel, ali pa so tovrstne primerjave vseeno pretirane?

Mi smo vendarle v malo v drugačnem poslu, smo remontna ladjedelnica, naša dejavnost je razdeljena na dva segmenta: na remonte ladij, od jaht, turističnih ladij vse do vojaških ladij, plovil Jadrolinije in drugih trajektnih ladij, ter na novogradnjo. Res pa je, da nam je v zadnjih nekaj letih, s pomočjo celotne ekipe, z direktorjema Rokom Vuletićem in pred kratkim preminulim Alešem Ekarjem na čelu, uspelo narediti nekaj, kar bi midva poimenovala najbolj urejena hrvaška ladjedelnica. In podjetje, ki je poslovalo z izgubo, smo že v prvem letu po prevzemu pripeljali do dobička, ki je zdaj vsako leto višji. Zelo smo ponosni, da smo za norveški trg izdelali že več kot 150 katamaranov ter da smo lani za hrvaško ministrstvo za zdravje izdelali serijo šestih ladij za iskanje in reševanje (SAR), podpisali pa še pogodbo za sedem novih.

Omenjeni katamarani so za ribiče?

Da, gre za delovne ladje, ki se uporabljajo v ribogojnicah. To so zelo napredna plovila, narejena v celoti iz aluminija in s hibridnim pogonom. Najverjetneje so to najnaprednejša plovila, ki jih gradi hrvaško ladjedelništvo.

Več preberite v nadaljevanju.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine