Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Kolesarstvo

Zimske razmere ogrožajo tudi kraljevsko etapo

Prelaz Gavia zaradi snežnih zametov še ni prevozen, a prireditelji ostajajo optimistični. Sneg napovedan tudi za petkov zaključek etape.
Zameti na Gavii leta 2004, ko je etapo dobil "mali princ" Damiano Cunego v dresu Saeca, ki je na koncu tudi slavil na Giru. Foto Reuters
Zameti na Gavii leta 2004, ko je etapo dobil "mali princ" Damiano Cunego v dresu Saeca, ki je na koncu tudi slavil na Giru. Foto Reuters
23. 5. 2019 | 10:00
23. 5. 2019 | 10:45
4:54
Lovere – S snegom na najvišjih prelazih se prireditelji dirke po Italiji spopadajo skoraj vsako leto, letošnje težave pa so zaradi nenavadno hladnega in deževnega maja vseeno nekaj posebnega. Na prelazu Gavia, ki bi ga kolesarji morali premagati v torek, je na določenih odsekih snežna odeja debela štiri metre, direktor Gira Mauro Vegni možnosti za obisk Gavie ocenjuje na 60 odstotkov.

Prelazi v Alpah in Dolomitih so maja večinoma še pokriti z zimskim snegom, novozapadlega pa večinoma ni oziroma ga je le za odtenek. Letos tudi v italijanskem visokogorju vladajo ekstremne razmere, prvič se bodo kolesarji na Giru z njimi srečali že v petek. Cilj etape bo pri jezeru Serru na 2200 metrih, kjer je v zadnjih dneh snežilo, a prireditelji ostajajo mirni. »Vzpon na Ceresole Reale do jezera Serru je praktičen, prostora je dovolj, da lahko cesto splužimo tudi v zadnjem trenutku, če bo potrebno, zato me petkova etapa pretirano ne skrbi,« ocenjuje Vegni in dodaja, da bi v primeru hudih zametov in nizkih temperatur cilj etape lahko prestavili tudi nekoliko nižje, o tem bodo odločali v petek zjutraj pred začetkom etape. Trenutna vremenska napoved je vse prej kot spodbudna, kolesarje naj bi ves vikend spremljal dež in temperature, ki se bodo gibale tik nad lediščem.

Največ sivih las 60-letnemu Vegniju trenutno povzroča torkova kraljevska etapa, ki bi morala biti vrhunec 102. izvedbe Gira. Kolesarji naj bi se najprej povzpeli na Passo Gavia, kjer jih cesta pelje na 2621 metrov nadmorske višine, Gavia je tudi letošnja Cima Coppi (najvišja točka) Gira. V nadaljevanju etape jih čaka še bolj zahtevni Mortirolo, nato pa spust proti cilju v Ponte di Legnu. Mortirolo zaradi snega ni ogrožen, na Gavii pa so razmere kritične.
 

Največja ovira so plazovi


»Spopadamo se s snegom in poizkušamo cesto narediti prevozno do naslednjega tedna, a so razmere precej zahtevne, ker snežni plazovi še povečujejo zamete, snežna odeja je tako ponekod debela že štiri metre,« pravi Elio Moretti, član ekipe, ki se muči z odstranjevanjem snega na slovitem prelazu, ki je gostil številne epske boje na rožnati pentlji. Najbolj ikonična je bila zmaga Andyja Hampstena leta 1988, ki je vrh prelaza prečkal v hudem snežnem metežu.

Tako je bila videti Gavia leta 2010, v rožnati majici jo je premagal Ivan Basso, ki je na koncu tudi slavil na Giru. Foto Reuters
Tako je bila videti Gavia leta 2010, v rožnati majici jo je premagal Ivan Basso, ki je na koncu tudi slavil na Giru. Foto Reuters


Večjo skrb kot morebitni novozapadli sneg, glede na napovedi se bosta na Gavii v naslednjih dneh izmenjavala sneg in dež, prireditelje skrbi možnost novih plazov. Če bi v dneh do torka plaz na katerem od odsekov zasul cesto, jim bo zmanjkalo časa, da jo uredijo do prihoda karavane. »Trenutno se možnosti gibljejo okrog 60 odstotkov, če nam bo vreme naklonjeno, potem ni razloga, da ne bi obiskali letošnje Cime Coppi,« pravi Vegni.

Župan Ponte di Legna Emilio Donatti ve, kakšne težave lahko povzroči sneg: »Leta 2013 je bilo vreme podobno, takrat je bil v našem kraju štart etape, ki pa je bila naknadno zaradi nizkih temperatur odpovedana, kaj podobnega se lahko zgodi tudi letos. Edina stvar, na katero nimamo vpliva, je vreme, če bo tokrat tudi za nas posijalo sonce, potem dirka zagotovo bo.«
 

Stelvio 2014 dober opomin


Pripravljene imajo tudi rezervne različice etape, če bi Gavia ostala neprevozna. V javnosti so krožile govorice, da bi se lahko karavana kar dvakrat povzpela na Mortirolo, a jih je Vegni ovrgel: »Rezervne možnosti smo proučili in pripravili več različic, po katerih lahko kolesarje pripeljemo do Mortirola, zagotovo pa se nanj ne bodo povzpeli dvakrat, to bi bilo pretežko in časovno zaporo bi ujeli le najboljši hribolazci.«

Težave s snegom so prireditelji že večkrat reševali tudi med etapo, nekajkrat s katastrofalnim učinkom. Leta 2014 so tako poskrbeli za komunikacijski šum, ko je nekaj ekip razumelo, da bo spust s Stelvia zaradi snega in dežja nevtraliziran, spet drugi pa so dirkali na polno. Eden od teh je bil Nairo Quintana, ki je napadel tik pred vrhom vzpona in nadaljeval tudi na spustu, v cilju pa je s skoraj dvema minutama prednosti oblekel tudi rožnato majico. Takrat je bilo v pelotonu precej hude krvi in težkih besed, zato bodo Vegni in njegovi sodelavci letos zelo previdni, da se jim ne bi pripetilo kaj podobnega.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine