Cambrils – Vrste Bahrain Meride je pred sezono 2019 okrepil
Jan Tratnik, ki se vrača med kolesarsko elito. Od zelo obetavnega mladinca je po slabi izkušnji v QuickStepu rabil nekaj let, da se je pobral, zdaj pa že nekaj sezon kaže konstantno dobre predstave, s katerimi si je zaslužil mesto v svetovni seriji. Športni direktor ekipe
Gorazd Štangelj o njem govori z izbranimi besedami, Tratnik je v napovedih samozavesten, a hkrati previden.
Ste novinec v kolektivu Bahrain Meride, kako ste se ujeli z ekipo?
Prvi vtisi so res pozitivni, vzdušje v ekipi je odlično, s fanti smo se takoj ujeli. Že od začetka so me povsem drugače sprejeli kot v ekipi CCC. Ko sem bil tam novinec, sem se moral najprej vsem dokazati, potem so me začeli podpirati, tukaj pa vidim, da ekipa res verjame vame in v moje sposobnosti. Prvi občutki, na pripravljalnih kampih smo se kar dobro spoznali, so res pozitivni.
Se je kaj spremenila priprava na sezono, zdaj ko ste v večji in bogatejši ekipi, tudi z večjim številom osebja, ki vam je na razpolago?
Treningi so bili v tem prvem obdobju dokaj podobni mojim pripravam iz prejšnjih sezon. Treniram pod vodstvom Davida Baileyja, ki je kot trener in strokovnjak za kronometer v ekipo prišel z Rohanom Dennisom. Že decembra in nato januarja smo imeli precej intervalnih treningov s kratkimi, a intenzivnimi ponovitvami, to kar je zelo pomembno za ekipni kronometer. Zame je to zelo dobrodošlo, veliko raje delam kakovostne treninge, kot pa samo nabiram dolge ure in kilometre na kolesu, od katerih na koncu nimaš prav veliko.
Slovenski kolesarji med odmorom za kavo. FOTO: Marti Milla/CPA
V novi ekipi ste dobili tudi povsem novo opremo, ste se že navadili na novo kolo?
Kolesa in ostalo opremo lahko primerjam le s tistim, kar sem imel lani, zdaj je vse vsaj za tri razrede bolje. Kolo je lažje, bolj aerodinamično, tudi bolje se počutim na njem v tekmovalnem položaju, to je, kot bi naredil tri korake naprej.
So razlike že opazne tudi na kolesu za kronometer?
Prvi občutki so bili dobri, najprej sem prekopiral lanski položaj na novo kolo in to je bila naša osnova, nato pa smo naredili nekaj testov in sprememb, saj so krmilo in ročki drugačni kot lani. Po prvih treningih se vidi, da sem že zdaj precej aerodinamičen, še bolj pomembno pa je, da lahko poganjam pedala s polno močjo v tem položaju.
Kakšni so vaši tekmovalni cilji za sezono 2019?
Hitro sem videl, da bodo razmere v Bahrain Meridi nekoliko drugačne, kot so bile v CCC, temu primerno bodo drugačne tudi moje vloge. V ekipi imamo specialiste za skupni seštevek, dobre šprinterje in tudi specialiste za enodnevne dirke, za vsak teren in vsako dirko imamo kolesarja, ki se lahko bori za najvišja mesta. Moj glavni cilj je, da poskušam izkoristiti vsako priložnost, ki jo bom dobil na kronometrih, močan adut želim biti tudi za ekipne vožnje na čas. V poljski ekipi nismo imeli šprinterja in sem v zaključkih tudi jaz lahko šprintal za sedmo ali osmo mesto, tukaj pa bo potrebno pomagati Philu Bauhausu ali Sonnyju Colbrelliju, v tem bo največja razlika od lani, a to zame sploh ni težava. Rezultate želim dosegati v vožnji na čas, tam sem lahko res dober, drugi cilj sezone pa bodo klasike.
V Valencii začel z desetericoJan Tratnik je zelo dobro začel dirko po Valencii, prvo etapno kolesarsko dirko na evropskih tleh v letu 2019. Začela se je z dobrih 10 kilometrov dolgim posamičnim kronometrom, ki se je končal s kratkim, a strmim vzponom. Najhitrejši je bil Edvald Boasson Hagen, Tratnik pa je končal na odličnem devetem mestu. Matej Mohorič je bil 37., Luka Mezgec 84. in Kristijan Koren 114.
Tudi vi, tako kot Matej Mohorič, s severnih klasik še nimate prav veliko izkušenj.
Res je, še vedno ni nemogoče priti do dobrega rezultata, bo pa zagotovo precej težje. Le redkim uspe, da so že v prvem poskusu na klasikah v ospredju, zato bo moj prvi cilj dobiti čim več izkušenj in se naučiti, kako se dirka predvsem na belgijskih klasikah.
Vas čaka poln spomladanski program enodnevnih dirk?
Čaka me zelo naporna pomlad, od največjih klasik v Belgiji in Franciji bom izpustil le Pariz-Roubaix, potem bom odpeljal vse ardenske klasike, za konec spomladanskega sporeda pa me čaka še dirka po Romandiji, do sredine maja praktično ne bom imel premora. Sezono bom začel na dirki po Valenciji (začenja se v sredo, op. p.), potem grem na UAE Tour, zatem pa na Strade Bianche, Tirreno-Adriatico, Milano-Sanremo in nato v Belgijo.
35
tekmovalnih dni čaka Jana Tratnika do sredine maja.
Ste zaradi napornega ritma, ki vas čaka, nekoliko prilagodili tudi načrt treningov v pripravljalnem obdobju?
Delam po podobnem principu, kot sem treniral lani, ko sem sodeloval z Miranom Kavašem. Ko se bodo začele dirke, sploh ne bom imel veliko časa za trening, zato smo si zadali cilj, da pridem zgodaj do precej visoke ravni pripravljenosti in jo potem poskušam zadržati vso pomlad, brez očitnega vrhunca v formi. Moje telo je sposobno dolgo ostati na tej ravni, tudi zato, ker sem se skozi leta tudi iz slabih izkušenj naučil poslušati telo. Če na treningu vidim, da počutje ni pravo, potem ne grem z glavo skozi zid, v takšnih primerih si je bolje vzeti kakšen dan premora. Edina večja sprememba v pripravi je, da sem se po nekaj letih spet posvetil vajam v fitnesu, predvsem tistim za maksimalno moč s kratkimi ponovitvami. Opažam, da se rezultati že poznajo.
Kakšne cilje pa imate v drugem delu sezone?
Zaenkrat še nisem siguren, veliko bo odvisno od moje pripravljenosti in od tega, kako dobro se bom spočil. Potihem upam, da si bom izboril mesto v ekipi za dirko po Franciji, tam bo na sporedu ekipni kronometer, ki bo pomemben za skupni seštevek, zato bi mogoče lahko bil v načrtih ekipe. Je pa to nemogoče napovedovati zdaj, vseeno je, če si v dobri formi oktobra ali januarja, na začetku julija moraš biti najboljši, če želiš priti na Tour. Bi mi pa koledarsko to zelo ustrezalo, po Romandiji bi si privoščil daljši počitek, nato pa priprave, še dirko ali dve za ogrevanje in nato Tour.
Jan Tratnik je reprezentančni vrhunec doživel v Bergnu, kjer je vožnjo na čas končal na 10. mestu. FOTO: AFP
Računate tudi na nastop na svetovnem prvenstvu v Yorkshiru?
Mislim, da je ekipi zelo v interesu, da nastopim na svetovnem prvenstvu, tudi jaz bi si želel dirkati, ker mi tako trasa kronometra kot cestne dirke ustrezata. Cestna dirka je razgibana s kratkimi vzponi, kar je zame praktično idealno, tudi vožnjo na čas pa si bom pogledal in če se bo izkazalo, da je trasa preveč ravna zame, potem ne bom rinil za vsako ceno. Vse bo odvisno od drugega dela sezone in programa dirk, cilj pa SP v Yorkshiru zagotovo je, vedno rad dirkam za slovensko reprezentanco.
Komentarji