Neomejen dostop | že od 9,99€
Tudi 2. etapa letošnjega Toura je bila napeta do zadnjega metra. Na koncu se je zgodil grozovit padec v katerem je bil udeležen tudi Tadej Pogačar, vendar jo je odnesel brez poškodb, vendar s praznima zračnicama.
Etapo so zaznamovali štirje ubežniki, ki so vztrajali do zadnjih 30 kilometrov. Glavnina jih ni spustila dlje kot tri minute. Cela etapa je bila zrežirana za šprinterje, ki so se za najboljše položaje pripravljali že pred osemnajstkilometrskim mostom.
Veter ni bil prehud, kot so najprej napovedovali danski vremenoslovci. Vseeno so kolesarji poskrbeli za pravo srhljivko. Tri kilometre pred ciljem se je zgodil velik in grozovit padec, v katerem je bilo udeleženih kopico kolesarjev, med njimi tudi Pogi.
K sreči je v cilj prišel brez časovne izgube in brez prask, a s praznima gumama.
Rumena majica je zamenjala lastnika. Zdaj jo nosi Belgijec Wout van Aert, ki je bil včeraj in danes drugi. Zaradi sekundnega bonusa bo jutri v rumenem. Pogačar ostaja na tretjem mestu, Roglič na osmem. Jutri je še en dan rezerviran za ubežnike in šprinterje.
17:21
1. Fabio Jakobsen
2. Wout van Aert
3. Mads Pedersen
4. Danny van Poppel
5. Jasper Philipsen
17:20
Pogačar je v redu. Vi cilj je prišel s prazno sprednjo in zadnjo gumo! Vsi Slovenci so preživeli padec. Jakobsen je prvi Van Aert je bil drugi in bo oblekel rumeno majico.
17:16
Jakobsen je zmagal!
17:15
Groza na Touru! Je tudi Pogačar na tleh?
17:12
Lepo se vidi, da so Mezgečevi najbolje organizirani. Kjerkoli potegne njihov vlak, tam se lomi dirka. Upajmo, da jim bo uspelo. Še 3 km.
17:11
Zdaj gre na vso moč. Zdaj gre zares! Šprinterji so že razporejeni v prvih bojnih linijah.
17:10
Kolesarji so še vedno na mostu.
17:06
Rigoberto Uran je največja žrtev prvega padca. Še vedno lovi glavnino. Še 25 seund ga loči. Do cilja 9 km.
17:05
Glavnina se je umirila. Celo pogovarjajo se med sabo. Še 11 km do cilja. Mezgec pripravlja položaj za Groenewegna.
17:00
Slovenci so še vsi na kolesih in v pelotonu. Rumena majica je tudi že nazaj v glavnini. Lampaert je komaj rešil majico. Še 15 km. Vsi šprinterji so kot kaže preživeli napade Ewan je tudi blizu ospredja.
16:52
Kolesarji so na mostu. 20 km do cilja. Most je izredno širok in kolesarji so čez celo širino. Tu naj bi bilo varneje. Hitrost je še vedno zelo velika. Spet padec! Rumena majica je na tleh!
16:47
Padec! Padec! Prvi padec pred mostom.
16:45
16:40
Nervoza v glavnini je na vrhuncu, hitrost pa tudi. Tole se ne bo dobro končalo! Najbolj pritiskajo kolesarji Ineosa in Jumba. Še 27 km do cilja. Še vedno ne piha močno, 25 km/h, piha z desne strani.
16:36
Glavnina je ujela edinega ubežnika Erika Bystroma (Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux). 33 km do cilja.
16:35
16:30
Nič hujšega ni bilo, vsi nadaljujejo z dirko. Ubežnik ima še pol minute prednosti. Še 35 km.
16:27
Prvi padec na današnji etapi!
16:25
Navdušenje nad kolesarstvom se je v zadnjih letih s Tadejem Pogačarjem in Primožem Rogličem množično naselilo med Slovence. Največjo tritedensko dirko, na kateri je slovenske kolesarje znova pričakovati v ospredju, bodo z zanimanjem spremljali tudi številni znani Slovenci. Nekateri so nasploh strastni športni navijači, drugi zagrizeni rekreativni kolesarji, vsi pa trdno verjamejo, da bo rumena majica spet slovenska.
16:20
Aleksander Vlasov menja zadnji obročnik, zdaj skupaj s Polittom lovi glavnino. Defekt ob nepravem času. Domačin Danec Fuglsang je čisto na koncu glavnine. Hitrost glavnine se je znižala.
16:15
Še 45 km do cilja, glavnina gre na vso moč, pol minute prednosti ima Erik Bystrom (Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux). Še vedno so vsi šprinterji v ospredju.
16:10
Cestno kolesarstvo je športna zvrst, v kateri tekmovanja potekajo pred očmi, tako rekoč na dosegu rok gledalcev. Med temi nikdar ne manjka vročih navijačev oboževanih šampionov. Zato je zelo pomembno, da navijajo dostojno in odgovorno.
V nasprotnem primeru se lahko hitro zgodijo nesreče in s tem poškodbe tekmovalcev pa tudi njih samih. Svoje poglede na navijanje na kolesarskih dirkah je za prilogo Tour 2022 razgrnil Klemen Štimulak, nekdanji profesionalni kolesar novomeškega KK Adria Mobil.
Prvo pravilo, ki se ga mora držati navijač, pravi, da nikoli ne smeš obrniti hrbta kolesarjem. To je ena najpogostejših napak, ki jih zagrešijo gledalci, ko neizkušeni začnejo spremljati dirke ob progi. Predvsem s svojimi selfiji lahko ogrozijo tekmovalce v karavani. Navijaču se zdi, da so kolesarji oddaljeni od njega še sto metrov in več, pa se lahkomiselno obrne s hrbtom proti njim. Nagne se nad cesto in dvigne telefon v upanju, da bo posnel kul fotografijo s kolesarji, oni pa medtem že švignejo mimo. V najboljšem primeru mu samo zbijejo telefon, v najslabšem pa trčijo vanj z nepredvidljivimi posledicami.
16:05
Bliža se vrhunec današnje 2. etape. Do cilja je še 50 km. Ubežnik ima slabo minuto prednosti, kaže, da je glavnina malce popustila. Še slabih 30 km do Velikega pasa, mosta, ki bo odločil o zmagovalcu današnje etape, ki je zaznamovana z ogromnim številom gledalcev ob cesti.
16:00
15:57
Cort je počakal glavnino. Erik Bystrom (Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux) je 45 sekund pred glavnino sam.
15:56
Mads Pedersen je dobil defekt! Ravno ko najbolj leti! Zdaj bo moral loviti na vso moč.
15:55
15:50
Ubežnik Magnus Cort (EF Education-Easypost), ima še 45 sekund prednosti. Glavnina ju lovi na vso moč. Najbolj zagnani so jumbovci. Še 60 km do cilja.
15:45
15:40
Ubežnika imata samo še pol minute prednosti.
15:35
Na edinem letečem cilju so se pokazali kandidati za zeleno majico. Caleb Ewan jih je prehitel z eno nogo ... je bilo videti. Drugi je bil Van Aert. Še vedno bežita Sven Erik Bystrom (Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux) in Magnus Cort (EF Education-Easypost), imata 1 min prednosti, 70 km pred ciljem.
15:30
Kaj pravite na to?
15:25
»Tour obstaja zato, da ustvarja denar. Gre za komercialno dirko, katere glavni cilj je dobiček,« je pred leti dejal francoski demograf Jean-François Mignot, ki se je veliko ukvarjal z ekonomijo v kolesarstvu. Morda ob njegovi izjavi zaprisežene kolesarske navdušence in športne romantike zaboli srce, toda zgodovina te čislane dirke pravzaprav govori sama zase.
Dobro že poznamo zgodbo, kako je Tour nastal: zaradi finančnih težav, v katerih se je znašel časnik L'Auto. V boju za preživetje se je tedaj 26-letni novinar Géo Lefèvre domislil kolesarske dirke, ki bi jim pomagala povečati prodajo.
15:20
15:15
Med kandidati za današnjo zmago bomo lahko izbirali šele v zadnjih kilometrih, ko bomo videli, kdo od šprinterje, bo preživel vetrovnik dolg 18 km.
15:10
Danes še nismo videli padca? Naj ostane tako. Povprečna hitrost je še vedno 44km/h! Do cilja je 93km. Ubežnika Sven Erik Bystrom (Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux) in Magnus Cort (EF Education-Easypost), imata 3 minute prednosti.
15:05
Organizator Dirke po Franciji ASO je že spomladi sporočil, da bo na letošnjem Touru sprememba pri točkovanju za pikčasto majico. Na etapah, ki se zaključijo z vzponom, na vrhu ne bo več podeljenih dvojnih točk za gorski seštevek. To pomeni, da kolesarji, ki se borijo za skupni končni seštevek, verjetno pikčaste majice ne bodo mogli osvojiti, kajti ta bo postala domena ubežnikov ali pač kolesarjev, ki so se specializirali prav za gorske cilje na dirki. Tako bo znamenita pikčasta majica zopet dobila prestiž, ki ga je v zadnjih letih izgubila.
15:00
14:55
Tole bo res rekordno število gledalcev!
14:50
Roglič in Pogačar se dobro skrivata v trebuhu pelotona. Ves čas sta na varnem med svojimi pomočniki. Ubežnika imata še vedno 3 minute prednosti pred glavnino v kateri sta zdaj tudi prejšnja zasledovalca Cyril Barthe in Pierre Rolland (B&B Hotels-KTM).
14:45
Sir Bradley Wiggins je leta 2012 postal prvi britanski zmagovalec dirke po Franciji, deset let pozneje dirko spremlja na motorju in v živo komentira za TV Eurosport. Med profesionalce je prestopil že leta 2001, vendar se je do OI 2008 v Pekingu bolj kot na cestno kolesarstvo osredotočal na dirkališčno različico.
Kot veliko britanskih kolesarjev je med kariero kombiniral obe disciplini in v obeh je bil izredno uspešen. Na štirih olimpijskih igrah v obdobju 2000–2016 je v dirkališčnem kolesarstvu osvojil osem kolajn, od tega kar štiri zlate.
Prva znamenja napredka so se pokazala že leta 2009. Takrat se je začela Wigginsova preobrazba v cestnega kolesarja, ki se je sposoben potegovati za visoke uvrstitve tudi na tritedenskih etapnih dirkah. Z ekipo Garmin je tedaj osvojil 3. mesto na Touru.
14:40
14:35
Domačin Danec Magnus Cort (EF Education-Easypost), bo jutri v pikčasti majici. Če danes zmaga Mads Pedersen lahko obleče rumeno majico!
14:30
Trenutno stanje na dirki: Sven Erik Bystrom (Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux) in Magnus Cort (EF Education-Easypost), imata 43 sekund prednosti pred Cyril Barthe in Pierre Rolland (B&B Hotels-KTM), in 3 minute pred glavnino. 120 km do cilja, povprečna hitrost je 44km/h, piha veter v hrbet 22km/h, 20 stopinj je temperatura ozračja.
14:26
Kolesarska Slovenija se je tresla že med uvodno etapo 109. dirke po Franciji. Dež je ceste v Købehavnu razmočil, še preden so se nanje podali najboljši kolesarji na svetu, in marsikateri je pristal na tleh, a na srečo nobeden od petih Slovencev. Najhitrejši med njimi je bil Tadej Pogačar (UAE), ki ni bil daleč od tega, da bi že oblekel rumeno majico, ki jo je zadnji dve leti nosil v Parizu. Hitrejša sta bila samo Wout van Aert (Jumbo Visma) in presenetljivi zmagovalec Yves Lampaert (Quick Step).
14:25
Magnus Cort je zmagal tudi na tretjem gorskem klancu in bo jutri v pikčasti majici.
14:20
Dansko si bomo prav gotovo najbolj zapomnili po številu gledalcev.
14:15
Brez besed ....
14:10
Povprečna hitrost na dosedanji etapi je 44km/h! Magnus Cort in Sven Erik Bystrom imata 16 sekund prednosti pred Cyril Barthe in Pierre Rolland (B&B Hotels-KTM), 3 min. pred glavnino, 133km pred ciljem.
14:05
Magnus Cort in Sven Erik Bystrom sta po drugem gorskem cilju za sabo pustila kolesarja iz B&B Hotels-KTM. Peloton zaostaja skoraj 3 minute.
14:00
Magnus Cort je osvojil drugi gorski cilj in prevzel vodstvo v točkovanju za pikčasto majico.
13:55
Pierre Rolland je osvojil prvi gorski cilj.
13:50
Prvih 50km je za kolesarji. Ubežniki imajo 2min prednosti. Kmalu bodo na vrsti klanci. Po dansko napisano so to: Côte d’Asnæs Indelukke, Côte d’Høve Stræde in Côte de Kårup Strandbakke. Vsi sodijo v 4. kategorijo.
13:45
Prve tri etape, ki potekajo na Danskem, si bomo prav gotovo zapomnili po ogromni množici gledalcev.
13:40
13:35
Štirje ubežniki imajo 2min prednosti 160km pred ciljem: Sven Erik Bystrom (Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux), Magnus Cort (EF Education-Easypost), Cyril Barthe in Pierre Rolland (B&B Hotels-KTM).
13:30
Vsi glavni favoriti za skupni seštevek se bojijo današnje etape. Veter pred mostom bo močan, zelo pomembno bo varovanje liderjev, vsi bodo skušali kolesariti v ospredju.
13:25
Kolesarji so pravkar prečkali Holbaek, rojstni kraj Madsa Pedersena. Še 168km do cilja.
13:20
Današnja taktika moštev, ki v svojih vrstah nimajo specializiranih šprinterjev bo podobna; vse se bodo šprinterjev skušale otresti že pred zaključkom etape. Več možnosti bo. Najprej v prvem delu dirke, kjer so trije kategorizirani klanci. Če ne uspe, potem bodo poskušali 30 km pred ciljem, pred 18 kilometrov dolgim mostom, kjer bo zelo vetrovno. Lahko se zgodi, da ostanejo v glavnini le kolesarji, kot so Mezgec, Pedersen, Sagan, Van Aert, torej taki, ki niso specialisti za šprinte, so pa še vedno hitrejši od favoritov za skupni seštevek.
13:16
Medtem, ko poteka 2. etapa na Touru:
13:15
Glavnina je zmanjšala zaostanek za ubežniki. 180 km pred ciljem peloton zaostaja poldrugo minuto. Bežijo: Sven Erik Bystrom (Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux), Magnus Cort (EF Education-Easypost), Cyril Barthe in Pierre Rolland (B&B Hotels-KTM).
13:13
Ubežniki
13:10
Fabio Jakobsen je prvi favorit za današnjo zmago na papirju. Dylan Groenewegen ga bo skušal premagati s pomočjo Mezgeca. Vendar so tu še vsi ostali izvrstni šprinterji.
13:05
13:00
Štirje ubežniki imajo že 2 minuti prednosti.
12:55
Poglejte koliko navijačev je ob cesti!
12:51
Philippe Gilbert je najstarejši v pelotonu, čez tri dni bo star 40 let.
12:49
Že prvi poskus bega je, kot kaže uspel. Štirje kolesarji imajo že 40 sekund prednosti. Tega pa nismo pričakovali. Bežijo: Sven Erik Bystrom (Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux), Magnus Cort (EF Education-Easypost), Cyril Barthe in Pierre Rolland (B&B Hotels-KTM). Peloton uživa v sobotni vožnji. še 195 km do cilja.
12:48
Magnus Cort (EF Education-EasyPost) je prvi baroudeur letošnjega Toura!
12:47
Končno je štartalo 176 kolesarjev. 2. etapa se je začela. Magnus Cort že beži!
12:46
Wellens je skoraj priključil, je pa Adam Yates zdaj staknil defekt. Še vedno traja zaprta vožnja.
12:45
Zgodila se je ena zanimivost, ki jo ne vidimo pogosto na Touru. Tim Wellens je 1 km pred koncem zaprte vožnje staknil defekt. Nepisano pravilo pravi, da se dirka ne začne, dokler ne uredi kolesa in se priključi v peloton. Torej, še vedno traja zaprta vožnja, očitno ni še ujel glavnine.
12:40
12:37
Andrej Hauptman ima v kolesarski statistiki tri nastope na Touru, vendar nikoli ni prispel do cilja v Parizu. Na francoskih cestah mu je najbolje šlo leta 2002 s štirimi etapnimi uvrstitvami v prvo deseterico, najboljša pa je bila 4. mesto v 3. etapi v Reimsu. Kot športni direktor pri ekipi UAE ima precej boljši izkupiček, že dvakrat se je na Elizejske poljane pripeljal v spremljevalnem avtomobilu rumene majice. In letos gre s Tadejem Pogačarjem v Francijo po tretje zaporedno zmagoslavje.
12:35
Krasen dan za kolesarjenje je danes (Laurent Jalabert)
12:30
2. etapa se še ni začela. Wout van Aert (Jumbo Visma) nosi zeleno majico. Jumbovci so že najboljša ekipa na Touru. Verjamemo, da bo tako ostalo do Elizejskih poljan.
12:27
O zmagovalcu Toura običajno odločajo vožnje na kronometer in epski alpski ter pirenejski klanci. Na 109. dirki po Franciji pa bi lahko bil ključna točka most na Danskem. V 2. etapi karavano čaka prečkanje Velikega pasu (Storebaelt), ožine, ki loči otoka Sjaelland in Fyn, med katerim lahko odpihne upe na rumeno majico v Parizu.
12:25
12:20
Danes ne dežuje. Že na štartu močno piha, kaj bo šele pred mostom. Tadej Pogačar nosi belo majico, najboljšega mladega kolesarja, ki še ne šteje 25 let. Kolesarji so se podali na pot, najprej sleti petkilometrska zaprta vožnja.
12:15
Klasičnih šprinterjev naj bi se otresli na vetru v zadnjem delu dirke. Prav gotovo pa bodo to najbolj poskušali kolesarji moštva Trek Segafredo zaradi svojega kapetana Madsa Pedersena.
12:10
Glavni favorit za današnjo zmago je domačin Danec Mads Pedersen. Že včeraj je pokazal, da je v izjemni formi, danes je njegov dan D, je izjavil, za današnjo, 2. etapo se je pripravljal celo sezono.
12:05
Yves Lampaert je Belgijec, star 31 let, visok je 1.80m, tehta 75kg. Največji uspeh v karieri je včerajšnja zmaga, današnja rumena majica. Dvakrat je zmagal na dirki Dwars door Vlaanderen (2017,2018). V Quick Stepu je od leta 2015.
12:00
2. etapa je na papirju ravna, na cesti pa vetrovna. Dolga je 202 km, poteka od Roskildeja do Nyborga. V rumeni majici je presenetljivo Belgijec Yves Lampaert.
***
Druga etapa bo najbrž potekala precej drugače, kot smo to napovedovali pred štartom letošnjega Toura. Razlog tiči v tem, da je moštvo Quick Step Vinyl z Yvesom Lampaertom nepričakovano osvojilo rumeno majico.
Spomnimo se njihovih izjav pred Tourom, ko so glasno napovedovali popoln napad v drugi etapi, ki je dolga 202 kilometra in poteka od Roskildeja do Nyborga. Zdaj, bodo verjetno le branili rumeno majico, kar pomeni, da ne bodo skušali razbiti glavnine. Čeprav je Lampaert v rumenem, bodo danes naredili vse, da do zaključnih metrov pripeljejo verjetno najboljšega šprinterja na letošnjem Touru Fabia Jakobsena. Če pa bodo to hoteli storiti, potem naj ne bi bilo napadov. Ampak belgijski volčji trop vedno preseneča.
Kdor je že bil v okolici teh dveh mest, ve, zakaj je tam postavljenih 6000 vetrnih elektrarn. Torej ni treba razlagati, da gre za dansko Vipavsko dolino. Tam je veter doma so pravili že Vikingi, ki so prvi naselili to vetrovno pokrajino.
Most, ki se mu po dansko reče Storebæltsforbindelsen, po naše pa Veliki Pas (Great Belt) je sestavljen iz vzhodnega in zahodnega dela, most pravzaprav povezuje vzhodni in zahodni del Danske. Prvi del je dolg 6,8 kilometra, potem sledi 2,5 kilometra čez otoček Sprøgo in potem sledi še drugi del mosta, ki je dolg 6,6 kilometra. Na mostu ne bo gledalcev.
Organizatorji trdijo, da se kolesarjem na mostu ne more hudega zgoditi, ker ima dobro protivetrovno zaščito. Zato so vsi v pelotonu pomirjeni, vendar tehnični direktorji ekip opozarjajo, da se bo dirka prelomila nekaj kilometrov pred mostom, kjer pa ni nobene zaščite proti vetru, kolesarji bodo izpostavljeni močnem bočnemu vetru. Pričakujemo dirko na veter, dirko na kateri bomo videli francoske ešalone, več skupinic, ki se bo borilo, da ne izgubijo dragocenih sekund ali minut.
Etapa je na papirju označena kot ravninska. Premagati bodo morali le 1200 višinskih metrov, prvič bomo videli boj za pikčasto majico, kajti na etapi so trije gorski cilji najnižje, 4. kategorije, ki se zvrstijo že do 80-kilometra dirke. Na 126. kilometru sledi še leteči cilj.
Organizator Dirke po Franciji ASO je že spomladi sporočil, da bo na letošnjem Touru sprememba pri točkovanju za pikčasto majico. Na etapah, ki se zaključijo z vzponom, na vrhu ne bo več podeljenih dvojnih točk za gorski seštevek. To pomeni, da kolesarji, ki se borijo za skupni končni seštevek, verjetno pikčaste majice ne bodo mogli osvojiti, kajti ta bo postala domena ubežnikov ali pač kolesarjev, ki so se specializirali prav za gorske cilje na dirki. Tako bo znamenita pikčasta majica zopet dobila prestiž, ki ga je v zadnjih letih izgubila.
Luka Mezgec je zadolžen za njihovega najboljšega šprinterja Dylana Groenewegna, ki poleg Jakobsena, sodi v najožji izbor za zmagovalce na ravninskih etapah. Ne pa za vetrovne, zato bo imel Mezgec danes zahtevno delovno soboto.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji