Slovenskemu spidvejskemu šampionu na Poljskem ne gre po načrtih, a je optimist.
Galerija
Matej Žagar je že 15 let bolj ali manj reden član svetovne spidvejske elite. Foto Borut Cvetko/Mediaspeed
Ljubljana – Desetletje in pol je že Matej Žagar bolj ali manj reden član svetovne spidvejske elite. Prvih pet točk v SP je osvojil julija 2003 v Krškem, prve stopničke dve leti pozneje na istem ovalu, prvo zmago pa 17. maja 2014 v Tampereju. Letošnje sezone ni dočakal brez težav, vseeno pa meri še višje kot v prejšnjih. Najvišje.
»Jasno, da si želim naslov svetovnega prvaka. To je moj cilj že od tekmovalnih začetkov. Zavedam pa se, da bo izvrsten izplen tudi končati v najboljši trojici,« poudarja 35-letni serijski slovenski šampion, ki je največji korak naprej v mednarodni konkurenci storil ob koncu lanskega leta z dvema zaporednima zmagama v Nemčiji in na Švedskem, s čimer je število elitnih uspehov povišal na 5 in sezono končal kot sedmi spidvejist sveta, kar mu je zagotovilo neposredno vozovnico tudi za letošnjo. Na zadnjih štirih preizkušnjah je vselej ujel po 10 točk ali več, kar se mu ni prej posrečilo nikdar v karieri.
»Odlično vzdušje v ekipi, trdo delo in menjava opremljevalca motorjev so bili lani ključ do uspeha in jeziček na tehtnici, da sem se s končnim 7. mestom izognil mučnemu čakanju na morebitno povabilo organizatorjev serije za letošnje nastopanje med elito,« je pojasnil prekaljeni član AMTK Ljubljana, ki so ga mnogi že odpisali, a je našel zmagovalno formulo s pravimi motorji, taktično brezhibnim dirkanjem in predvsem z jeklenimi živci. Pozimi se je odločil, da bo vendarle nekoliko pristrigel klubske obveznosti, kar je pomenilo, da se je moral za letos odpovedati udeležbi v eni od najmočnejših lig v Evropi. Prečrtal je švedsko, v kateri se je lani s Smederno nenadejano dokopal do šampionske lovorike.
Na Poljskem mu trda prede
Ker se zmagovalnega konja ne menja, je tudi v tej sezoni ostal pri starem, že preverjenem opremljevalcu. »Vendar pa ta hip motorji niso tako hitri, kot bi si želel in kot bi tudi morali biti, kar je opazno pri mojih rezultatih v poljskem elitnem ligaškem tekmovanju. Zato sem si vzel še več časa za dodatna testiranja in se na ta račun odrekel švedski ligi, se bom pa vnovič udeležil kvalifikacij svetovnega prvenstva. Tovrstne močne individualne dirke mi namreč ustrezajo,« je Žagar razmišljal tik pred današnjim začetkom sezone SP v Varšavi na izključno za to preizkušnjo pripravljenem ovalu, ki bo zvečer – od 19. ure dalje – pritegnil več kot 50.000-glavo množico.
V elitni ekstraligi Žagar brani barve Čenstohove, a mu – kot pravi sam, na račun motorjev – ne gre po načrtih. Na zadnjih treh dirkah je skupaj zbral le 13 točk in se znašel na tapeti javnosti, tamkajšnja sedma sila ga že vidi na klubskih izhodnih vratih. Zadnjo priložnost naj bi imel prihodnji konec tedna na gostovanju v Gorzovu, tamkajšnji oval namreč pozna do obisti. Če se ne bo prebudil niti tam, naj bi mu bile štete ure.
Elitna sezona, v kateri naslov svetovnega prvaka brani Avstralec Jason Doyle, bo krajša, kot je bila lanska, ko so morali vozniki opraviti 12 dirk, letos (očitno) zgolj deset, vse v Evropi. V koledarju je ponovno tudi VN Slovenije v Krškem, ki je lani in predlani odprla tekmovalno leto, tokrat pa so ji organizatorji serije spet naklonili zgodnjeseptembrski termin, ki ji je bil pisan na kožo. Tradicionalnega zaključka sezone v Avstraliji verjetno ne bo zaradi odpovedi novega lastnika štadiona v Melbournu, vendar pa poljski mediji že špekulirajo, da bi ga vendarle utegnili izpeljati na drugem prizorišču »tam spodaj«, bržčas v Adelaidi.
Komentarji