Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Drugi športi

Nova krilca prvi znanilci sprememb v F1

Bo v novi sezoni formule 1 ob poenostavljeni aerodinamiki več prehitevanj? Ross Brawn je prepričan v to.
Z novo aerodinamiko bi se Red Bulla v Bakuju lahko varno prehitela, tako pa sta trčila in končala dirko. Foto: Reuters
Z novo aerodinamiko bi se Red Bulla v Bakuju lahko varno prehitela, tako pa sta trčila in končala dirko. Foto: Reuters
Peter Zalokar
7. 5. 2018 | 12:00
7. 5. 2018 | 13:47
4:35
London - Medtem ko se tri moštva enakovredno borijo na stezah, se v zakulisju bije še bolj pomemben boj o nadaljnjem ustroju formule 1. Revolucionarne spremembe se obetajo po letu 2020, ko se izteče obstoječa pogodba, a že prihodnja sezona prinaša pomembne novosti.

Teden po dirki za VN Azerbajdžana, ki ji bo sledila selitev v Evropo – v nedeljo bo VN Španije – je zaznamovala odločitev FIA o spremembah aerodinamike, ki bo poenostavljena in bo omogočila bolj tesno dirkanje ter lažje prehitevanje. Med drugim bodo drugačna tako sprednja kot zadnja krilca. Spremembe, ki so jih sprejeli dan pred iztekom roka, bodo zmanjšala turbulence pri avtomobilih, ko bodo zasledovali drug drugega.
 

Prihaja Aston Martin?


Spremembe za prihodnje leto nimajo nič skupnega z načrtovanimi za obdobje po letu 2020, ki so dvignile veliko prahu, ker želijo lastniki pravic za F1 iz ameriške agencije Liberty Media cenejše in enostavnejše dirkalnike ter močnejše in hrupnejše motorje, obenem pa bolj pravično razdelitev prihodkov. Novi motorji naj bi bili dostopnejši za potencialna nova moštva, kot je denimo Aston Martin.



Šefe F1 moti, da so v eri šestvaljnih hibridnih turbomotorjev, ki se je začela leta 2014, samo tri moštva – Mercedes, Ferrari in Red Bull – zmagovala na dirkah, Mercedes pa je vselej osvojil naslov prvaka. FIA je sporočila, da bo še naprej delovala v smeri večje izenačenosti, kar naj bi vrnilo priljubljenost paradnega motošporta pri navijačih. Nekaj sprememb je tako že v veljavi, povečana je količina goriva, kar dirkačem omogoča, da dlje vozijo s polnim plinom, teža voznikov in dirkalnikov sta ločeni, da ne bi bili težji tekmovalci v slabšem položaju.
 

Moštva bolje sodelujejo


Deljena so mnenja, ali je Liberty Media dostojna naslednica Bernieja Ecclestona, toda dejstvo je, da zdaj moštva bolj plodno sodelujejo. »Spremembe za leto 2019 odražajo dobro voljo in pripravljenost na sodelovanje v prid boljše in bolj zanimive formule 1,« je povedal Ross Brawn, direktor za motošport pri F1. V obdobju 2014-16 je bilo le malo prehitevanja, v veliki prednosti je bil voznik, ki je imel najboljši štartni položaj, običajno je vodil od štarta do cilja. Lani je že bilo bolj zanimivo s prerojenim Ferrarijem, letošnja sezona pa prinaša še večjo izenačenost. Na štirih dirkah so zmagali trije vozniki, Mercedes, Ferrari in Red Bull so z ramo ob rami, vseh deset moštev je že vpisalo točke …

Čemu potem nuja po nadaljnjih spremembah? »V tej sezoni smo res že videli nekaj fantastičnih dirk, a ne smemo pozabiti, da so bile v večini primerov posledica posebnih okoliščin, kot je varnostni avto. Želimo ustvariti okolje, v katerem ta ne bo potreben, da bo dirka zanimiva. Zadnje spremembe so korak v pravo smer,« je prepričan Brawn, ki je kot primer navedel trčenje med Red Bullovima dirkačema Danielom Ricciardom in Maxom Verstappnom v Bakuju: »Videli ste, kako težko je voziti za tekmecem in ga prehiteti. Ricciardo je izgubil ves podtlak, ko je šel Verstappen mimo in mu izsesal zrak, zato ni imel nobene možnosti, da bi ustavil avto. To želimo spremeniti.«
 

Finance kamen spotike za Ferrari


Šef Ferrarija Sergio Marchionne, ki je pred meseci zagrozil z umikom iz F1 z letom 2021, če bodo spremembe v škodo vodilni znamki, je ublažil tone in pohvalil spremembo v odnosu lastnikov pravic formule 1. »Liberty Media je začela poslušati moštva. Zdaj razume, da ne moremo ustaviti razvoja motorjev samo zato, da bi ugodili prišlekom. S tehničnim delom smo že precej zadovoljni, s finančnim pač ne. Vendar vse je predmet pogajanj in verjamem, da jih bomo uspešno sklenili še letos,« je izjavil Marchionne in opozoril pred standardizacijo, kakršna velja v ameriški seriji Nascar: »Bistvo formule 1 in bistvo Ferrarija so inovacije.«

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine