Ljubljana – V Spielbergu, ki je le kakšnih 150 kilometrov oddaljen od Maribora in 200 kilometrov od Ljubljane, bo jutri na sporedu osma letošnja dirka v formuli 1. Obeta se prava vročinska bitka, na katero svoje upe polagajo v avstrijskem moštvu Red Bull. Zavedajo se pač, da bodo zaradi izjemne premoči Mercedesa potrebovali tudi pomoč od zgoraj, če bodo želeli ponoviti lansko zmago na veliki nagradi Avstrije.
»Ker na ravninah še vedno izgubljamo preveč časa, bom znova potreboval tudi srečo. Preprosto (še) nismo dovolj hitri,« je priznal
Max Verstappen, ki je pred letom dni izkoristil tehnične težave dirkačev »srebrnih puščic«
Valtterija Bottasa in
Lewisa Hamiltona ter na veliko veselje številnih (v oranžne majice oblečenih) nizozemskih navijačev prvi prevozil ciljno črto v Spielbergu – pred
Kimijem Räikkönenom in
Sebastianom Vettlom (oba Ferrari).
»Z lastnimi močmi ne moremo zmagati, obstajajo pa okoliščine, ki bi nam lahko šle na roke. Kot na primer ta neverjetna vročina,« je
Helmut Marko, dolgoletni svetovalec za motošport pri Red Bullu, razkril, na kaj stavijo »rdeči biki«. Vremenoslovci napovedujejo, da bo temperatura jutri na avstrijskem Štajerskem krepko presegla 30 stopinj Celzija, posledično naj bi se asfaltna podlaga segrela celo prek 60 ˚C. »Tako vroče letos še ni bilo na nobeni preizkušnji; to seveda (lahko) vpliva na material – zlasti na motor in zavore,« je opozoril 76-letni Avstrijec.
S prstom naj ne kažejo na dirkače
Kakorkoli že; bencinski zasvojenci si predvsem želijo, da bi bila dirka v boju za najvišja mesta bolj zanimiva, kot je bila minulo nedeljo v Le Castelletu, kjer je bil vrstni red najboljše četverice (1. Hamilton, 2. Bottas, 3.
Leclerc, 4. Verstappen) na koncu enak kot po kvalifikacijah. Potem ko je moral spet odgovarjati na vprašanja, zakaj so preizkušnje dolgočasne, je Hamiltonu slednjič prekipelo. Izkoristil je priložnost in obračunal z odgovornimi pri formuli 1.
Lewis Hamilton je na najboljši poti, da si pridirka že šesti naslov svetovnega prvaka v formuli 1. FOTO: Reuters
»Razumem tiste, ki pravijo, da so dirke dolgočasne. A naj s prstom ne kažejo na nas dirkače, kajti mi ne pišemo pravil,« je poudaril 34-letni Anglež in vsem nergačem svetoval, naj raje pritisnejo na vodilne može pri Mednarodni avtomobilistični zvezi (FIA), da bodo dostojno opravljali svoje delo. »Na žalost odgovorni že mnogo, mnogo let sprejemajo napačne odločitve,« je Hamilton pokazal na glavne krivce, da so zdaj dirke takšne, kakršne pač so. Toda imenovati ni želel nikogar.
Ker si tudi sam želi, da bi se nekaj spremenilo, je prejšnji teden skupaj z Nemcem
Nicom Hülkenbergom (Renault) odletel v Pariz, kjer sta se sestala z vodilnimi možmi F1, FIA in ekip v kraljevskem avtomobilističnem razredu ter podala svoje mnenje glede novih pravil, ki bodo stopila v veljavo leta 2021.
»Odgovorni so potrebovali preveč časa, preden so dojeli, da bi morali pri pisanju pravil sodelovati tudi dirkači. Zdaj razmišljajo o tem, da bi obtežili dirkalnike, kar pa ni prava pot. Že sedaj so namreč dosti težji, kot so bili v mojih uvodnih letih,« je še dejal branilec naslova svetovnega prvaka, ki je bil včeraj na prvem prostem treningu s časom 1:04,838 spet najhitrejši med vsemi. Na popoldanskem je z zaostankom 0,443 sekunde pristal na četrtem mestu za Charlesom Leclercom (Ferrari, 1:05,086), Bottasom (+ 0,331), ki je – mimogrede – pri visoki hitrosti zletel s proge in silovito treščil v zaščitno ogrado iz gum, ter
Pierrom Gaslyjem (Red Bull, + 0,401).
Na jutrišnji veliki nagradi Avstrije (ta bo minila tudi v spomin na nedavno preminulega legendarnega Dunajčana
Nikija Laudo) bo sicer Hamilton lovil že jubilejno 80. zmago v formuli 1. Z njo bi se še utrdil na vrhu v skupne razvrstitve, v kateri ima že 36 točk naskoka pred drugouvrščenim Bottasom.
Komentarji