Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Sobotna priloga

Očitno nismo krona stvarstva in tudi nikoli ne bomo

Dragica Čadež, letošnja prejemnica Prešernove nagrade za življenjsko delo, poudarja, da nam je arhaika imanentna, prisotna je v vsakem izmed nas.
Dragica Čadež je v prvem letniku študirala pri Frančišku Smerduju, potem pa je bil njen profesor Boris Kalin. FOTO: Jože Suhadolnik
Dragica Čadež je v prvem letniku študirala pri Frančišku Smerduju, potem pa je bil njen profesor Boris Kalin. FOTO: Jože Suhadolnik
7. 2. 2025 | 18:00
7. 2. 2025 | 18:25
23:58

V nadaljevanju preberite:

Od abstrahirane človeške figure, geometričnih izpeljav, antropomorfnih abstrakcij, uporabe barve in ambientalnih zasnov do psa, inspiriranega po odlitku živali, poginule med izbruhom Vezuva. Dragica Čadež je nedvomno ena najvidnejših in tudi najbolj samosvojih slovenskih kipark, ki je vedno hodila po svojih poteh. »Treba je biti raziskovalen, poslušati intuicijo in po potrebi iti tudi do konca. Menim, da umetniške prakse ni mogoče razvijati na podlagi obstoječih teorij, vsaj pri meni to ne deluje,« je dejala v enem svojih intervjujev.

Tudi pri petinosemdesetih letih je vsak dan v ateljeju. Ko ustvarja zunaj, še vedno uporablja tudi motorno žago. »Še vedno imam grif, sicer pa je pri ustvarjanju kipov velikih dimenzij motorna žaga pač nepogrešljiva,« je dejala.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Aktualne in poglobljene vsebine, ki vam pomagajo razumeti svet – za 14,99 EUR na mesec!
NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine